Volvo chystá novou generaci výkonných modelů. Tady je první ochutnávka

Volvo je jednou z automobilek, které se elektrifikaci rozhodně nebrání. A co víc, v rozumné míře to může být docela zábava!

Automobilový průmysl se v současnosti nachází ve fázi, kdy už sice hybridní vozy plně prostoupily do našich životů, ale ne každý jim věří a ne každý na ně má. Jednou z hlavních výhod jsou nižší provozní náklady, respektive částky srovnatelné s nafťáky, které jsou momentálně na ústupu. Je ale dobré zvážit i druhou stránku věci.

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

Ona je totiž elektrifikace efektivní způsob, jak zvýšit výkon hnacích agregátů, a když se oprostíme od informací, že ten či onen hybrid (tedy spíše plug-in hybrid) umí jezdit za dva litry na sto kilometrů, může to být i docela zábava. Důkazem budiž Volvo a nová generace výkonných hybridů. Zatím se v oficiálních informacích o konkrétní spotřebě paliva nemluví, náběh do budoucna tam však je.

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Značka Polestar je už sice nějaký ten pátek osamostatněná, to ale neznamená, že s jejím přičiněním nebudou vznikat další Volva. V plánu jsou tři – kombi V60, SUV XC60 a sedan S60, který na sebe poutá pozornost sérií prvních snímků.

Jmenuje se S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered, což značí dvoulitr s turbem a kompresorem a nové naladění. Plug-in hybridní systém dává evropské specifikaci kombi V60 souhrnný výkon 390 koní a točivý moment 640 N.m. Sedan S60 pod taktovkou Polestaru by měl disponovat 415 koní a 670 newtonmenty, avšak v americké specifikaci. U nás to bude odhadem o deset koní méně.

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Úpravy se nicméně neomezily pouze na motor, přibylo i nějaké železo. Řeč je o brzdách Brembo se zlatě lakovanými třmeny, lehkých kolech snižujících neodpruženou hmotnosti, nastavitelných tlumičích Öhlins nebo přední rozpěrné tyči převzaté ze sporťáku Polestar 1. Zatím to vypadá na fajn rychlý sedan!

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků