Volvo chystá novou generaci výkonných modelů. Tady je první ochutnávka

Volvo je jednou z automobilek, které se elektrifikaci rozhodně nebrání. A co víc, v rozumné míře to může být docela zábava!

Automobilový průmysl se v současnosti nachází ve fázi, kdy už sice hybridní vozy plně prostoupily do našich životů, ale ne každý jim věří a ne každý na ně má. Jednou z hlavních výhod jsou nižší provozní náklady, respektive částky srovnatelné s nafťáky, které jsou momentálně na ústupu. Je ale dobré zvážit i druhou stránku věci.

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

Ona je totiž elektrifikace efektivní způsob, jak zvýšit výkon hnacích agregátů, a když se oprostíme od informací, že ten či onen hybrid (tedy spíše plug-in hybrid) umí jezdit za dva litry na sto kilometrů, může to být i docela zábava. Důkazem budiž Volvo a nová generace výkonných hybridů. Zatím se v oficiálních informacích o konkrétní spotřebě paliva nemluví, náběh do budoucna tam však je.

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Značka Polestar je už sice nějaký ten pátek osamostatněná, to ale neznamená, že s jejím přičiněním nebudou vznikat další Volva. V plánu jsou tři – kombi V60, SUV XC60 a sedan S60, který na sebe poutá pozornost sérií prvních snímků.

Jmenuje se S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered, což značí dvoulitr s turbem a kompresorem a nové naladění. Plug-in hybridní systém dává evropské specifikaci kombi V60 souhrnný výkon 390 koní a točivý moment 640 N.m. Sedan S60 pod taktovkou Polestaru by měl disponovat 415 koní a 670 newtonmenty, avšak v americké specifikaci. U nás to bude odhadem o deset koní méně.

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Úpravy se nicméně neomezily pouze na motor, přibylo i nějaké železo. Řeč je o brzdách Brembo se zlatě lakovanými třmeny, lehkých kolech snižujících neodpruženou hmotnosti, nastavitelných tlumičích Öhlins nebo přední rozpěrné tyči převzaté ze sporťáku Polestar 1. Zatím to vypadá na fajn rychlý sedan!

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků