Volvo chystá novou generaci výkonných modelů. Tady je první ochutnávka

Volvo je jednou z automobilek, které se elektrifikaci rozhodně nebrání. A co víc, v rozumné míře to může být docela zábava!

Automobilový průmysl se v současnosti nachází ve fázi, kdy už sice hybridní vozy plně prostoupily do našich životů, ale ne každý jim věří a ne každý na ně má. Jednou z hlavních výhod jsou nižší provozní náklady, respektive částky srovnatelné s nafťáky, které jsou momentálně na ústupu. Je ale dobré zvážit i druhou stránku věci.

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

Ona je totiž elektrifikace efektivní způsob, jak zvýšit výkon hnacích agregátů, a když se oprostíme od informací, že ten či onen hybrid (tedy spíše plug-in hybrid) umí jezdit za dva litry na sto kilometrů, může to být i docela zábava. Důkazem budiž Volvo a nová generace výkonných hybridů. Zatím se v oficiálních informacích o konkrétní spotřebě paliva nemluví, náběh do budoucna tam však je.

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Značka Polestar je už sice nějaký ten pátek osamostatněná, to ale neznamená, že s jejím přičiněním nebudou vznikat další Volva. V plánu jsou tři – kombi V60, SUV XC60 a sedan S60, který na sebe poutá pozornost sérií prvních snímků.

Jmenuje se S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered, což značí dvoulitr s turbem a kompresorem a nové naladění. Plug-in hybridní systém dává evropské specifikaci kombi V60 souhrnný výkon 390 koní a točivý moment 640 N.m. Sedan S60 pod taktovkou Polestaru by měl disponovat 415 koní a 670 newtonmenty, avšak v americké specifikaci. U nás to bude odhadem o deset koní méně.

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Úpravy se nicméně neomezily pouze na motor, přibylo i nějaké železo. Řeč je o brzdách Brembo se zlatě lakovanými třmeny, lehkých kolech snižujících neodpruženou hmotnosti, nastavitelných tlumičích Öhlins nebo přední rozpěrné tyči převzaté ze sporťáku Polestar 1. Zatím to vypadá na fajn rychlý sedan!

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků