Volvo chystá nákladní revoluci, hybridní pohon do těžkých tahačů

Vedení švédské automobilky Volvo a její divize nákladních vozů oznámilo, že do roku 2009 hodlá přivést na trh hybridní nákladní vozy. Půjde o téměř stejný systém, jaký dnes nabízí Toyota nebo Honda, ovšem s tím rozdílem, že půjde o spojení velkého naftového motoru a výrazně silnějšího elektromotoru. Toto spojení má pomoci těmto vozům hlavně při rozjezdu, což při plně naloženém návěsu trvá velmi dlouho a spotřebovává velké množství paliva. Výhodnost tohoto systému se projeví také při projíždění městy, při jízdě do kopců a při jízdě v koloně.

Investice do vývoje tohoto pohonu se pohybují okolo 45 až 50 mil. dolarů (přibližně 1,1 - 1,2 mld. Kč), ovšem Volvo počítá s tím, že výrazná úspora paliva v řádu až desítek procent přinese nové zákazníky. Volvo odhaduje, že vozy s tímto pohonem budou tvořit 50 procent tahačů, až 75 procent autobusů a až 100 procent stavební techniky, pro kterou bude hybridní pohon největším přínosem. Ty totiž vyžadují velké výkony v krátkém čase a při malých rychlostech, kdy je hybridní pohon nejefektivnější.

Bližší technické informace o elektromotorech a systému spojení s naftovými motory nejsou známy, ovšem Volvo hodlá již brzy představit první funkční prototypy.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků