Volvo chystá nákladní revoluci, hybridní pohon do těžkých tahačů

Vedení švédské automobilky Volvo a její divize nákladních vozů oznámilo, že do roku 2009 hodlá přivést na trh hybridní nákladní vozy. Půjde o téměř stejný systém, jaký dnes nabízí Toyota nebo Honda, ovšem s tím rozdílem, že půjde o spojení velkého naftového motoru a výrazně silnějšího elektromotoru. Toto spojení má pomoci těmto vozům hlavně při rozjezdu, což při plně naloženém návěsu trvá velmi dlouho a spotřebovává velké množství paliva. Výhodnost tohoto systému se projeví také při projíždění městy, při jízdě do kopců a při jízdě v koloně.

Investice do vývoje tohoto pohonu se pohybují okolo 45 až 50 mil. dolarů (přibližně 1,1 - 1,2 mld. Kč), ovšem Volvo počítá s tím, že výrazná úspora paliva v řádu až desítek procent přinese nové zákazníky. Volvo odhaduje, že vozy s tímto pohonem budou tvořit 50 procent tahačů, až 75 procent autobusů a až 100 procent stavební techniky, pro kterou bude hybridní pohon největším přínosem. Ty totiž vyžadují velké výkony v krátkém čase a při malých rychlostech, kdy je hybridní pohon nejefektivnější.

Bližší technické informace o elektromotorech a systému spojení s naftovými motory nejsou známy, ovšem Volvo hodlá již brzy představit první funkční prototypy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků