Volvo chystá nákladní revoluci, hybridní pohon do těžkých tahačů

Vedení švédské automobilky Volvo a její divize nákladních vozů oznámilo, že do roku 2009 hodlá přivést na trh hybridní nákladní vozy. Půjde o téměř stejný systém, jaký dnes nabízí Toyota nebo Honda, ovšem s tím rozdílem, že půjde o spojení velkého naftového motoru a výrazně silnějšího elektromotoru. Toto spojení má pomoci těmto vozům hlavně při rozjezdu, což při plně naloženém návěsu trvá velmi dlouho a spotřebovává velké množství paliva. Výhodnost tohoto systému se projeví také při projíždění městy, při jízdě do kopců a při jízdě v koloně.

Investice do vývoje tohoto pohonu se pohybují okolo 45 až 50 mil. dolarů (přibližně 1,1 - 1,2 mld. Kč), ovšem Volvo počítá s tím, že výrazná úspora paliva v řádu až desítek procent přinese nové zákazníky. Volvo odhaduje, že vozy s tímto pohonem budou tvořit 50 procent tahačů, až 75 procent autobusů a až 100 procent stavební techniky, pro kterou bude hybridní pohon největším přínosem. Ty totiž vyžadují velké výkony v krátkém čase a při malých rychlostech, kdy je hybridní pohon nejefektivnější.

Bližší technické informace o elektromotorech a systému spojení s naftovými motory nejsou známy, ovšem Volvo hodlá již brzy představit první funkční prototypy.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků