Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

O kamerách monitorujících zdravotní stav řidiče v nových Volvech jsme už psali. Nyní ale švédská značka uvádí, že stejnou technologii využije rovněž k detekci opilého chování.

Volvo v poslední době dělá všechno proto, aby splnilo svou vizi po roku 2020, kdy už nemá v nových modelech značky docházet k naprosto žádným fatálním zraněním. Kromě vysoce diskutovaného kroku s omezením maximální rychlosti nových modelů na 180 km/h, teď přichází automobilka s dalším způsobem, jak dále zvýšit bezpečnost na silnici.

Již v lednu Volvo ohlásilo myšlenku kamerového systému v kabinách svých vozů, který by sledoval chování a přesněji zdravotní stav řidiče. Tehdy se mluvilo o schopnosti systému monitorovat stav zornic řidiče a v případě detekování zdravotního problému automaticky kontaktovat lékaře, rodinného příslušníka či jinou určenou osobu. Volvo by tedy mohlo například pomoci diabetikům při možné hypoglykémii.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Nyní chce automobilka stejnou technologii využít i pro boj s opilými za volantem. Stejnou detekcí řidičova chování, pohybů očí (nesledování silnice vpředu, přivřená víčka), únavy či nepřirozených zásahů do řízení má tedy systém vyhodnotit řidiče v opilém stavu.

Možná jsme tedy více než blízko realitě, kdy systém vozu zabrání opilému řidiči v samotném nastartování auta a vydání se do provozu. V jiných případech by autonomní systémy alespoň zabránily možné nehodě vozu a například bezpečně snížily jeho rychlost až do úplného zastavení u krajnice.

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Nelze přitom nemyslet i na možnost automatického kontaktování policie v případě detekce opilého řidiče. Ostatně o podobných systémech jsme slyšeli už dříve od jiných značek a společností. S rychlostí, jakou Volvo ohlašuje další a další opatření pro zvýšení bezpečnosti v autech, bychom se ale nedivili, kdybychom se poprvé takového systému dočkali právě v jeho modelech.

Volitelnou výbavu ve formě kamer monitorujících řidiče chce Volvo nabídnout v nových modelech po roce 2020. Technologie už přitom dříve narazila na kritiku zmiňující další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo však ubezpečovalo, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. V době kyberzločinů však kritici vidí možné zneužití technologie.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků