Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

O kamerách monitorujících zdravotní stav řidiče v nových Volvech jsme už psali. Nyní ale švédská značka uvádí, že stejnou technologii využije rovněž k detekci opilého chování.

Volvo v poslední době dělá všechno proto, aby splnilo svou vizi po roku 2020, kdy už nemá v nových modelech značky docházet k naprosto žádným fatálním zraněním. Kromě vysoce diskutovaného kroku s omezením maximální rychlosti nových modelů na 180 km/h, teď přichází automobilka s dalším způsobem, jak dále zvýšit bezpečnost na silnici.

Již v lednu Volvo ohlásilo myšlenku kamerového systému v kabinách svých vozů, který by sledoval chování a přesněji zdravotní stav řidiče. Tehdy se mluvilo o schopnosti systému monitorovat stav zornic řidiče a v případě detekování zdravotního problému automaticky kontaktovat lékaře, rodinného příslušníka či jinou určenou osobu. Volvo by tedy mohlo například pomoci diabetikům při možné hypoglykémii.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Nyní chce automobilka stejnou technologii využít i pro boj s opilými za volantem. Stejnou detekcí řidičova chování, pohybů očí (nesledování silnice vpředu, přivřená víčka), únavy či nepřirozených zásahů do řízení má tedy systém vyhodnotit řidiče v opilém stavu.

Možná jsme tedy více než blízko realitě, kdy systém vozu zabrání opilému řidiči v samotném nastartování auta a vydání se do provozu. V jiných případech by autonomní systémy alespoň zabránily možné nehodě vozu a například bezpečně snížily jeho rychlost až do úplného zastavení u krajnice.

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Nelze přitom nemyslet i na možnost automatického kontaktování policie v případě detekce opilého řidiče. Ostatně o podobných systémech jsme slyšeli už dříve od jiných značek a společností. S rychlostí, jakou Volvo ohlašuje další a další opatření pro zvýšení bezpečnosti v autech, bychom se ale nedivili, kdybychom se poprvé takového systému dočkali právě v jeho modelech.

Volitelnou výbavu ve formě kamer monitorujících řidiče chce Volvo nabídnout v nových modelech po roce 2020. Technologie už přitom dříve narazila na kritiku zmiňující další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo však ubezpečovalo, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. V době kyberzločinů však kritici vidí možné zneužití technologie.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

dnes | Miro Mihálik | 36 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků