Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

O kamerách monitorujících zdravotní stav řidiče v nových Volvech jsme už psali. Nyní ale švédská značka uvádí, že stejnou technologii využije rovněž k detekci opilého chování.

Volvo v poslední době dělá všechno proto, aby splnilo svou vizi po roku 2020, kdy už nemá v nových modelech značky docházet k naprosto žádným fatálním zraněním. Kromě vysoce diskutovaného kroku s omezením maximální rychlosti nových modelů na 180 km/h, teď přichází automobilka s dalším způsobem, jak dále zvýšit bezpečnost na silnici.

Již v lednu Volvo ohlásilo myšlenku kamerového systému v kabinách svých vozů, který by sledoval chování a přesněji zdravotní stav řidiče. Tehdy se mluvilo o schopnosti systému monitorovat stav zornic řidiče a v případě detekování zdravotního problému automaticky kontaktovat lékaře, rodinného příslušníka či jinou určenou osobu. Volvo by tedy mohlo například pomoci diabetikům při možné hypoglykémii.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Nyní chce automobilka stejnou technologii využít i pro boj s opilými za volantem. Stejnou detekcí řidičova chování, pohybů očí (nesledování silnice vpředu, přivřená víčka), únavy či nepřirozených zásahů do řízení má tedy systém vyhodnotit řidiče v opilém stavu.

Možná jsme tedy více než blízko realitě, kdy systém vozu zabrání opilému řidiči v samotném nastartování auta a vydání se do provozu. V jiných případech by autonomní systémy alespoň zabránily možné nehodě vozu a například bezpečně snížily jeho rychlost až do úplného zastavení u krajnice.

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Nelze přitom nemyslet i na možnost automatického kontaktování policie v případě detekce opilého řidiče. Ostatně o podobných systémech jsme slyšeli už dříve od jiných značek a společností. S rychlostí, jakou Volvo ohlašuje další a další opatření pro zvýšení bezpečnosti v autech, bychom se ale nedivili, kdybychom se poprvé takového systému dočkali právě v jeho modelech.

Volitelnou výbavu ve formě kamer monitorujících řidiče chce Volvo nabídnout v nových modelech po roce 2020. Technologie už přitom dříve narazila na kritiku zmiňující další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo však ubezpečovalo, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. V době kyberzločinů však kritici vidí možné zneužití technologie.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků