Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

O kamerách monitorujících zdravotní stav řidiče v nových Volvech jsme už psali. Nyní ale švédská značka uvádí, že stejnou technologii využije rovněž k detekci opilého chování.

Volvo v poslední době dělá všechno proto, aby splnilo svou vizi po roku 2020, kdy už nemá v nových modelech značky docházet k naprosto žádným fatálním zraněním. Kromě vysoce diskutovaného kroku s omezením maximální rychlosti nových modelů na 180 km/h, teď přichází automobilka s dalším způsobem, jak dále zvýšit bezpečnost na silnici.

Již v lednu Volvo ohlásilo myšlenku kamerového systému v kabinách svých vozů, který by sledoval chování a přesněji zdravotní stav řidiče. Tehdy se mluvilo o schopnosti systému monitorovat stav zornic řidiče a v případě detekování zdravotního problému automaticky kontaktovat lékaře, rodinného příslušníka či jinou určenou osobu. Volvo by tedy mohlo například pomoci diabetikům při možné hypoglykémii.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Nyní chce automobilka stejnou technologii využít i pro boj s opilými za volantem. Stejnou detekcí řidičova chování, pohybů očí (nesledování silnice vpředu, přivřená víčka), únavy či nepřirozených zásahů do řízení má tedy systém vyhodnotit řidiče v opilém stavu.

Možná jsme tedy více než blízko realitě, kdy systém vozu zabrání opilému řidiči v samotném nastartování auta a vydání se do provozu. V jiných případech by autonomní systémy alespoň zabránily možné nehodě vozu a například bezpečně snížily jeho rychlost až do úplného zastavení u krajnice.

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Nelze přitom nemyslet i na možnost automatického kontaktování policie v případě detekce opilého řidiče. Ostatně o podobných systémech jsme slyšeli už dříve od jiných značek a společností. S rychlostí, jakou Volvo ohlašuje další a další opatření pro zvýšení bezpečnosti v autech, bychom se ale nedivili, kdybychom se poprvé takového systému dočkali právě v jeho modelech.

Volitelnou výbavu ve formě kamer monitorujících řidiče chce Volvo nabídnout v nových modelech po roce 2020. Technologie už přitom dříve narazila na kritiku zmiňující další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo však ubezpečovalo, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. V době kyberzločinů však kritici vidí možné zneužití technologie.

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Autorevue.cz je i na Instagramu! Sledujte fotky, videa a příběhy ze zákulisí

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků