Volvo Cars a Ford Motor Company se zavázaly k vývoji ekologických technologií ve Švédsku

Nové vývojové středisko v Gothenburgu bude odpovědné za rozšiřování hybridních systémů mezi zákazníky společnosti Ford Motor Company v Evropě. Společnost Volvo Cars investuje 10 miliard švédských korun do snižování spotřeby paliva a emisí svých motorů v celosvětovém měřítku.

Ve svém společném prohlášení dnes společnosti Ford Motor Company a Volvo Cars ve švédském Gothenburgu představily své plány v oblasti ekologie.

Ford Motor Company nejprve pod vedením společnosti Volvo Cars vytvoří v Gothenburgu centrum pro vývoj hybridních pohonů pro skupinu Premier Automotive Group koncernu Ford a pro obchodní jednotky divize Ford of Europe.

Toto centrum ponese celkovou odpovědnost za použití hybridních systémů ve vozidlech společnosti Volvo Cars a za zajištění toho, aby divize Ford of Europe a ostatní značky skupiny Premier Automotive Group měly možnost tyto hybridní systémy použít ve svých vlastních výrobcích.

V centru bude od počátku pracovat tým složený z 20 předních inženýrů společnosti Volvo Cars a dalších značek společnosti Ford Motor Company.

Toto centrum pro vývoj hybridních pohonů, které je součástí globální iniciativy společnosti Ford Motor Company zaměřené na zrychlení zavádění úspornějších vozidel, bude vycházet ze zkušeností a znalostí, jež společnost Volvo Cars v průběhu let získala při vývoji pokročilých ekologických technologií a systémů, a to včetně prvních hybridních systémů, které byly později použity u prvního hybridního SUV na světě – modelu Ford Escape.

„Velmi nás potěšilo, že se společnost Ford Motor Company rozhodla vybudovat centrum pro vývoj hybridních technologií právě v Gothenburgu. Tento záměr je důkazem důvěry vkládané ve společnost Volvo Cars a v naše schopnosti dosahovat výsledků v oblasti nejmodernějších technologií a současně podtrhuje skutečnost, že Švédsko disponuje všemi nezbytnými předpoklady pro výzkum a vývoj na nejvyšší úrovni,“ říká Fredrik Arp, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Car Corporation.

Umístění střediska umožní, že při vývoji hybridních technologií v rámci Ford Motor Company bude brán ohled na situaci na různých trzích a na preference zákazníků v jednotlivých zemích světa. Přestože nové centrum bude umístěno v Gothenburgu, bude každá z evropských značek koncernu Ford sama odpovědná za použití nových technologií ve svých produktech.

Tým nového centra bude rovněž úzce spolupracovat s týmem pro vývoj hybridních pohonů koncernu Ford v Detroitu ve státě Michigan, aby byla zajištěna optimální koordinace a aby bylo možné využít úspor daných většími objemy nákupu a výroby.

„Hybridní automobily zítřka budou v porovnání s těmi, které potkáváme na silnicích dnes, důmyslnější a mnohem pokročilejší. A je také velmi pravděpodobné, že se brzy setkáme s vysokovýkonnými hybridy poháněnými naftou a obnovitelnými palivy,“ říká Arp. Společnost Volvo Car Corporation investuje 10 miliard SEK do ekologických technologií.

V následném oznámení společnost Volvo Cars uvedla, že hodlá investovat 10 miliard švédských korun do výzkumu a vývoje v oblasti ekologie. Cílem tohoto záměru je celosvětově snížit spotřebu paliva a emise vozů společnosti Volvo Cars.

Investiční iniciativa se zaměří zejména na výzkum a zavádění čistších a úspornějších dieselových motorů, hybridů a vozidel používajících alternativní paliva, na použití lehkých a pevných materiálů jako jsou hořčík, hliník nebo lehčí vysokopevnostní ocel a na uvádění menších vozidel při zajištění úrovně bezpečnosti, kterou zákazníci od společnosti Volvo Cars očekávají.

„Závazek společnosti Volvo Cars v oblasti ekologie je dlouhodobý a jednoznačný – je součástí naší filozofie, díky které nás lidé dobře znají. Touto významnou investicí chceme zajistit, aby tato tradice zůstala zachována i v nadcházejících letech a abychom dokázali splnit ekologické aspirace zákazníků značky Volvo,“ dodal Fredrik Arp.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků