Volvo C30 v Detroitu jako produkční elektromobil, prodeje začnou za rok

Prototyp nejmenšího Volva C30 poháněného pouze elektromotorem jsme měli možnost vidět před dvěma měsíci a automobilka již tehdy avizovala představení produkční verze. Ta se sice představí již za měsíc na autosalonu v Detroitu, avšak před sebou má ještě stále dlouhou cestu ke koncovému zákazníkovi. Příští rok plánuje automobilka vyrobit padesát kusů, které bude poté testovat v ostrém provozu, na sklonku roku by se pak měly začít i první prodeje. Můžeme říci, že Volvo je druhou automobilkou po BMW, která se rozhodla vyrábět čistě elektrickou verzi některého ze svých modelů.

Verze představená v Detroitu se kromě faceliftu ukáže v provozuschopném stavu s přepracovaným interiérem, větším počtem baterii a mírně doladěnou technikou. Sada baterii s kapacitou 24 kWh může být nabíjena nejen doma přes elektrickou zásuvku ale i ve speciálních dobíjecích stanicích, které by měly být v Skandinávii v budoucnu hojně rozšířeny. Na plné nabití, trvající kolem osmi hodin, ujede vůz zhruba 150 km, z nuly na 100 km/h zrychlí za méně než 11 sekund a svou „maximálkou“ 130 km/h nebude brzdou ani na dálnicích, i když řidič může na levý pruh rovnou zapomenout.
Volvo tato čísla považuje za více než dostačující, podle vypracované studie totiž výše uvedené parametry plně odpovídají potřebám zhruba 90 % evropských řidičů. Inu, uvidíme, co na to řeknou sami řidiči...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 electric
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků