Volvo C30: start na českém trhu

Stylový hatchback Volvo C30 se po dvou letech od uvedení studie rozjel k novým zákazníkům i v České republice.

Volvo se po letech vrací do segmentu sportovních hatchbacků, kde kdysi působilo s legendárním modelem 480. Ten se mimojiné stal předlohou Hondy Aerodeck a vydobyl si pověst spolehlivého auta pro nekonformní řidiče.

Lednové uvedení na trh koresponduje se záměrem zvýšit prodeje Volva v letošním roce. Volvo si slibuje od nového modelu přetažení mladých zákazníků, kteří dosud uvažovali nad koupí některého ze sportovních hatchbacků (BMW řady 1, Audi A3, Honda Civic). Odlišujícím prvkem je jednoduché víko zavazadlového prostoru, které sestává z ocelového rámu a skla, které rám překrývá. Je to podobné řešení, které před dvěma lety zvolila trojice Citroën C1/Peugeot 207/Toyota Aygo.

Vnější rozměry 4250 x 1780 x 1450 mm naznačují, že nové Volvo vycházet ze sedanu S40, resp. Fordu Focus. Zároveň nedělá kompromisy, a tak svým zákazníkům nabídne menší zavazadelník, pouze čtyři plnohodnotná místa a třídvéřové provedení.

Zrekapitulujme si již delší dobu známá fakta a české ceny vozu. Pod kapotou se nachází osm motorů, které jsou dodávány se třemi stupni výbav – Kinetic, Momenum a Summum. Startovací modely jsou benzinové čtyřválce 1.6 a 1.8 za lidovou cenu 489 000,- Kč a 549 000,- Kč. Oproti konkurentům v této třídě se jedná o poměrně vysoké ceny, které výrobce odůvodňuje nevšedním stylingem. Nejzajímavější nabídkou nejspíše bude přeplňovaný pětiválec T5 se 162 kW, který se uplatnil také pod kapotou Fordu Focus ST. Pětistupňová automatická převodovka Geartronic je k dispozici u modelů 2.4i a T5 za příplatek 49 000 Kč, u D5 bez doplatku. Všechny vozy mají v základu ABS, EBD, stabilizační systém, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy i na zadních sedadlech, centrální zamykání a imobilizér, manuální klimatizaci a audiosystém s CD.

Ceny vozu Volvo C30

Motor
VOLVO
KINETIC
MOMENTUM
SUMMUM
C30 1.6*
489 000 Kč
523 000 Kč
578 000 Kč
656 000 Kč
C30 1.8*
549 000 Kč
583 000 Kč
638 000 Kč
716 000 Kč
C30 2.0*
629 000 Kč
663 000 Kč
718 000 Kč
796 000 Kč
C30 2.4i
679 000 Kč
713 000 Kč
768 000 Kč
846 000 Kč
C30 T5
x
799 000 Kč
825 000 Kč
903 000 Kč
C30 1.6D*
599 000 Kč
633 000 Kč
688 000 Kč
766 000 Kč
C30 2.0D*
649 000 Kč
683 000 Kč
738 000 Kč
816 000 Kč
C30 D5**
778 000 Kč
812 000 Kč
867 000 Kč
945 000 Kč

střešní okno
29 000 Kč
všechny motory
5 stup. aut. převodovka Geartronic
49 000 Kč
2.4i, T5
5 stup. aut. převodovka Geartronic
        0 Kč
D5

* pouze s manuální převodovkou
** pouze s automatickou převodovkou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků