Volvo C30 Polestar: oficiální tuning?

Volvo zveřejnilo první informace ke své studii „poladěného“ modelu C30. Upravena je sice externě, i tak ale vypadá na slušný hothatch.

O vznik tohoto modelu se zasloužila společnost Polestar Performance, která nasazuje vozy Volvo ve švédském šampionátu závodů cestovních vozů STCC (Swedish Touring Car Championship). O tomto víkendu začíná za účasti Volva již patnáctý ročník této soutěže, do kterého Volvo a Polestar vstupují jako vítězové ročníku předchozího. Polestar se však v závodech angažuje již pěkně dlouhou dobu, během níž nasazoval i modifikované modely Volvo 850, S40 nebo S60.

Spolupráce Polestaru a Volva se však nemá omezit pouze na závodní tratě, o čemž svědčí i představení konceptu C30 Polestar pro běžné siliční využití. Studie nese plný název Volvo C30 Polestar Performance Concept a vychází z nedávno omlazeného kompaktního modelu C30, přičemž má naznačit, jak bude vypadat výsledek práce konstrutérů a designérů ve chvíli, kdy jim ruce nebudou vázat žádné předpisy. Vůz svoji premiéru oslavil včera na autosalonu Gothenburg Motor Show a jeho tvůrci na jeho adresu poznamenali, že „stavěli na vynikajících jízdních vlastnostech sériového vozu C30 a zároveň se snažili zdůraznit jeho sepětí se závodními vozy a produkty firmy Polestar Performance“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 Polestar Performance

Vůz disponuje známým řadovým zážehovým pětiválcem T5 s objemem 2,5 l a přeplňováním turbodmychadlem KKK 26 s větším mezichladičem stlačovaného vzduchu. Nově vyvinuty byly písty, ojnice či vačkový hřídel sacích ventilů. Tyto modifikace se postaraly o nárůst nejvyššího výkonu z 230 koní (169 kW) na 411 koní (302 kW) a točivého momentu z 320 Nm na 510 Nm. Karoserie byla opatřena sadou aerodynamických doplňků vycházejících ze závodního provedení, podvozek dostal trvalý pohon všech kol s mezinápravvou spojkou Haldex, tlumicí a pružicí jednotky Öhlins či devatenáctipalcové ráfky BBS nazouvající pneumatiky Pirelli P Zero. Brzdová soustava Brembo disponuje kotouči o průměru 380 mm vpředu a 330 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Sportovní sedadla s čtyřbodovými bezpečnostními pásy jsou čalouněna kůží Ternsjö.

Zatím není jasné, jak daleko má tento výtvor do standardní nabídky seveřanů, ale i s trochu střídmějším výkonem by mohl být slušným pokračovatelem tradic ostrých Volv založených dnes již neexistující R řadou.

Závěrem dodejme, že díky nabytým zkušenostem Volvo Polestar pověřilo vývojem sady Performance Engine Optimization Products pro sérivé vozy. Tato série modifikací se nyní prodává na vybraných trzích a jde o jediný „tuning“ pohonné jednotky, který neporuší tovární záruku na nové auto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sériové Volvo C30 pro modelový rok 2010
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků