Volvo C30 facelift: vylepšení nejmenšího

Výstavní plocha automobilky Volvo bude letos patřit krom faceliftované C70 také výrazně omlazenému hatchbacku C30.

Necelý týden před otevřením bran v pořadí již 63. frankfurtského autosalonu začaly automobilky téměř jedna po druhé zveřejňovat svá esa, která si pro tuto významnou motoristickou akci připravily. Zprávy, jež nyní dostáváme, jsou však jen pouhým zlomkem toho, co doopravdy ve Frankfurtu bude k vidění, a tak je zřejmé, že rozhodně bude na co koukat. V řadě nezaostává ani Volvo, v jehož expozici budeme svědky hned několika novinek a jednou z nich je i omlazené Volvo C30, které si svou virtuální premiéru odkroutilo pouze před několika hodinami.

Omlazovací kúra, kterou designéři C30 naordinovali, není až natolik jemná a nevýrazná, změny jsou totiž vcelku odvážné a patrné hned na první pohled. Začít tedy nemůžeme nikde jinde než u přídě, kde postřehneme hned několik zásadních změn. Návrháři se v tomto případě jednoznačně inspirovali u konceptu S60 a vypadá o tak, že podobnou masku a přední světlomety budou mít v dohledné době všechny v současnosti nabízené vozy Volvo. C30 se tak po změně masky chladiče, zaoblení nárazníku a změně v oblasti světlometů zařadilo mezi designovo unifikované modely, kde najdeme třeba crossover XC60 a nově i kabriolet C70. Podle slov šéfdesignéra působí tato příď i na menším voze velice dynamicky a zároveň exkluzivně a nepochybuje přitom o prodejním úspěchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od přední části se ale přesuňme směrem dozadu. Na bocích si můžeme všimnout nových hliníkových prahů a postřehnout i to, že automobilka mírně upustila od černých plastových částí. Vzadu na nás také čeká upravený nárazník, jenž v případě verzí T5 a D5 ozdobují i dostatečně viditelné chromové koncovky výfuku.

Změny pak najdeme ještě při pohledu do katalogu, zde přibyla možnost doobjednat si středovou konzolu Oyster Burst Deco a dva nové přírůstky najdeme v nabídce litých disků. Volvo navíc k tomuto modelu nabízí i novou metalizovanou oranžovou barvu Orange Flame.

Z technických úprav můžeme zmínit pouze novou nabídku pro dobrodružnější povahy, které si do tohoto modelu můžou doobjednat paket zahrnující tužší pružení, upravené řízení a stabilizátory, čímž se zlepší nejen reakční čas a přesnost řízení ale i umocní pocit ze sportovní a dynamické jízdy. O tuto možnost budou zcela pochopitelně ochuzeni majitelé úsporné verze 1,6D DRIVe.

Inovované Volvo C30 se začne prodávat pár týdnů po oficiální premiéře, kromě nových agregátů netřeba očekávat ani výraznější změny cen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Inovované Volvo C30
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků