Volvo C30 facelift: vylepšení nejmenšího

Výstavní plocha automobilky Volvo bude letos patřit krom faceliftované C70 také výrazně omlazenému hatchbacku C30.

Necelý týden před otevřením bran v pořadí již 63. frankfurtského autosalonu začaly automobilky téměř jedna po druhé zveřejňovat svá esa, která si pro tuto významnou motoristickou akci připravily. Zprávy, jež nyní dostáváme, jsou však jen pouhým zlomkem toho, co doopravdy ve Frankfurtu bude k vidění, a tak je zřejmé, že rozhodně bude na co koukat. V řadě nezaostává ani Volvo, v jehož expozici budeme svědky hned několika novinek a jednou z nich je i omlazené Volvo C30, které si svou virtuální premiéru odkroutilo pouze před několika hodinami.

Omlazovací kúra, kterou designéři C30 naordinovali, není až natolik jemná a nevýrazná, změny jsou totiž vcelku odvážné a patrné hned na první pohled. Začít tedy nemůžeme nikde jinde než u přídě, kde postřehneme hned několik zásadních změn. Návrháři se v tomto případě jednoznačně inspirovali u konceptu S60 a vypadá o tak, že podobnou masku a přední světlomety budou mít v dohledné době všechny v současnosti nabízené vozy Volvo. C30 se tak po změně masky chladiče, zaoblení nárazníku a změně v oblasti světlometů zařadilo mezi designovo unifikované modely, kde najdeme třeba crossover XC60 a nově i kabriolet C70. Podle slov šéfdesignéra působí tato příď i na menším voze velice dynamicky a zároveň exkluzivně a nepochybuje přitom o prodejním úspěchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od přední části se ale přesuňme směrem dozadu. Na bocích si můžeme všimnout nových hliníkových prahů a postřehnout i to, že automobilka mírně upustila od černých plastových částí. Vzadu na nás také čeká upravený nárazník, jenž v případě verzí T5 a D5 ozdobují i dostatečně viditelné chromové koncovky výfuku.

Změny pak najdeme ještě při pohledu do katalogu, zde přibyla možnost doobjednat si středovou konzolu Oyster Burst Deco a dva nové přírůstky najdeme v nabídce litých disků. Volvo navíc k tomuto modelu nabízí i novou metalizovanou oranžovou barvu Orange Flame.

Z technických úprav můžeme zmínit pouze novou nabídku pro dobrodružnější povahy, které si do tohoto modelu můžou doobjednat paket zahrnující tužší pružení, upravené řízení a stabilizátory, čímž se zlepší nejen reakční čas a přesnost řízení ale i umocní pocit ze sportovní a dynamické jízdy. O tuto možnost budou zcela pochopitelně ochuzeni majitelé úsporné verze 1,6D DRIVe.

Inovované Volvo C30 se začne prodávat pár týdnů po oficiální premiéře, kromě nových agregátů netřeba očekávat ani výraznější změny cen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Inovované Volvo C30

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků