Volvo C30 BEV: hudba budoucnosti?

Na frankfurtském autosalonu, na nějž byl tento týden soustředěn takřka celý motoristický svět, nepředstavilo Volvo pouze dvě faceliftované novinky C70 a C30, ale část své expozice věnovalo i elektrickému konceptu na bázi modelu C30. To si za typové označení připíše ještě zkratku BEV, což neznamená nic jiného, než Battery Electric Vehicle.

Volvo C30 BEV, které je prozatím stále ve fázi vývoje, v sobě bude kombinovat menší dieselový agregát, jemuž bude sekundovat elektromotor napájený z lithiových baterií o kapacitě 12 či 24 kWh, které bude možné snadno dobít přes elektrickou zástrčku. Tím pádem můžeme hybrid zařadit do kategorie plug-in, přičemž jedním z průkopníků tohoto řešení se před dvěma lety stalo právě Volvo. Teď můžeme vidět, že vývoj i v tomto směru jde stále dopředu a výrobci se momentálně zaměřují na dosáhnutí co největší životnosti baterii a co nejsnadnější a nejrychlejší nabití. Volvo ve specifikacích u tohoto modelu uvádí, že maximální nabití baterii přes 230V elektrickou síť bude trvat „pouze” 8 hodin.
Na jedno plné nabití přitom bude možné ujet až 150 km, což na denní popojíždění po městě bohatě stačí, je třeba se však usmířit s tím, že z nuly na 100 km/h se vůz dostane za 11 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Na konto tohoto konceptu uvedla automobilka, že s podobnými technickými záležitostmi se budeme u sériových modelů automobilky setkávat zhruba od roku 2012, přičemž každý ze současně nabízených modelů bude k dispozici i jako plug-in hybrid. Určitě za nemalý příplatek...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled obyčejné Volvo C30 BEV v sobě kombinuje elektromotor a malý diesel
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků