Volvo C30 BEV: hudba budoucnosti?

Na frankfurtském autosalonu, na nějž byl tento týden soustředěn takřka celý motoristický svět, nepředstavilo Volvo pouze dvě faceliftované novinky C70 a C30, ale část své expozice věnovalo i elektrickému konceptu na bázi modelu C30. To si za typové označení připíše ještě zkratku BEV, což neznamená nic jiného, než Battery Electric Vehicle.

Volvo C30 BEV, které je prozatím stále ve fázi vývoje, v sobě bude kombinovat menší dieselový agregát, jemuž bude sekundovat elektromotor napájený z lithiových baterií o kapacitě 12 či 24 kWh, které bude možné snadno dobít přes elektrickou zástrčku. Tím pádem můžeme hybrid zařadit do kategorie plug-in, přičemž jedním z průkopníků tohoto řešení se před dvěma lety stalo právě Volvo. Teď můžeme vidět, že vývoj i v tomto směru jde stále dopředu a výrobci se momentálně zaměřují na dosáhnutí co největší životnosti baterii a co nejsnadnější a nejrychlejší nabití. Volvo ve specifikacích u tohoto modelu uvádí, že maximální nabití baterii přes 230V elektrickou síť bude trvat „pouze” 8 hodin.
Na jedno plné nabití přitom bude možné ujet až 150 km, což na denní popojíždění po městě bohatě stačí, je třeba se však usmířit s tím, že z nuly na 100 km/h se vůz dostane za 11 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Na konto tohoto konceptu uvedla automobilka, že s podobnými technickými záležitostmi se budeme u sériových modelů automobilky setkávat zhruba od roku 2012, přičemž každý ze současně nabízených modelů bude k dispozici i jako plug-in hybrid. Určitě za nemalý příplatek...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled obyčejné Volvo C30 BEV v sobě kombinuje elektromotor a malý diesel
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků