Volvo C30 1,6D DRIVe od Heico Sportiv. Diagnóza: schizofrenik

Určitě nebudeme jediní, komu uniká smysl jakýchkoliv sportovních a výkon zlepšujících doplňků pro modely vyráběné tak, aby byly co nejvíce ekologické a úsporné. Dá se pochopit, když chce někdo vůz s motorem vybičovaným na maximum, stejně jak se dá pochopit, když chce někdo auto s co nejnižšími provozními náklady. Nerozumíme ale tomu, proč se tyto dvě protichůdné kategorie někdo snaží spojit. A přece se o to pokusil věrný úpravce automobilů Volvo, Heico Sportiv, odkud vyšla „ekologická“ C30 1,6D s přívlastkem DRIVe v úpravě, která celou filosofii úsporných modelů dost značně potlačuje.

Standardně je tento model poháněn 1,6 litrovým dieselem s výkonem 109 koní a maximálním točivým momentem 240 Nm. S kombinací vícerých prvků snižujících spotřebu, se údaj o kombinované spotřebě ustálil na lákavé hodnotě 3,9 l/100 km. To ovšem neplatí po zásahu Heica, seznamme se tedy s novými údaji.
Úpravce se pohrál především s elektronickou jednotkou motoru, což má za výsledek zvýšení výkonu o 16 koní a točivého momentu o celých 40 Nm. Výsledkem je pružnější zrychlení z nuly na stovku, které vůz zvládne za 9,2 sekundy, což je oproti sérii lepší výsledek o celé dvě vteřiny. Zvýšila se i maximální rychlost a to o 10 km/h, naopak zajímavostí je, že úpravce už nedodal informace o výsledné spotřebě, což je u úsporných vozidel jeden z nejpodstatnějších údajů. Ke všemu zmíněnému přidali vozu u Heica i ten správný sportovní „look“, který podtrhují 19-ti palcová litá kola. Kdo ví, zda jsou stále obuty pneumatiky s nižším valivým odporem..
Z vozu tedy úpravce udělal něco, pro co primárně nebyl určen ani náhodou a co vlastně automobilka již nabízí v „neekologických” verzích. Celá úprava je tak vhodná leda pro někoho, kdo si koupil ekoverzi a zjistil, že se s ní nedá jezdit. Nebo pro někoho, kdo se chce tvářit jako zachránce planety jen proto, že je to „in”, sám ale dobře ví, že tato cesta je jedna velká lež  Tak proč by se nepřidal...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo C30 1,6D DRIVe od Heico Sportiv
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků