Volvo bude prodávat nové automobily bez klíčů. Nahradí je mobil

Volvo přichází s poměrně zásadní novinkou. Už v letošním roce začne zavádět do praxe technologii digitálního klíče, která v praxi znamená jediné. Zákazníci dostanou nový automobil bez klíčků. Ty nahradí aplikace v chytrém telefonu.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Celé to má fungovat tak, že zákazníci dostanou po nákupu automobilu digitální klíč, který budou moci používat prostřednictvím chytrých telefonů. Ten umožní na základě technologie Bluetooth klasické věci od odemykání automobilu, přes startování, až po otevírání zavazadelníku.

Volvo V90 odhaleno se vší parádou. Prohlédněte si fotky a videa

Volvo V90 odhaleno se vší parádou. Prohlédněte si fotky a videa

Samozřejmě bude ale možné digitální klíč také posílat dále třeba členům rodiny. Volvo je toho názoru, že podobnou technologii vezmou ve velkém útokem i firemní zákazníci a zejména půjčovny, kterým by se předávání automobilů výrazně zjednodušilo. V podstatě by stačilo přes internet zaplatit a objednat vůz, následně byste dostali digitální klíč a po příjezdu na konkrétní místo byste už rovnou odjeli v zapůjčeném autě a nemuseli byste vyřizovat všechny náležitosti.

Skrytá novinka Volva S90. Naftový motor dostal „kyslíkovou bombu“

Skrytá novinka Volva S90. Naftový motor dostal „kyslíkovou bombu“

Auta bez klasického klíče se objeví v Göteborgu už letos na jaře, první zákazníci si budou moci takový vůz pořídit příští rok. Volvo ale zatím plánuje výrobu pouze omezené série. Zájemci, kteří nebudou chtít odemykat automobil mobilem, samozřejmě budou moci dále objednávat klasické klíčky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků