Volvo bojuje proti spánku

6 komentářů

Marek
7. února • 18:08

"Kdyby DAS zabránil jediné dopravní nehodě, pak má toto úsilí smysl."Toto vobec nie je pravda. System DAS musi zachranit vyrazne viac zivotov. Ak by stal vyvoj takehoto systemu 1 000 000 Euro tak za tuto cenu sa da zaplatit niekolko sanitiek, ktore pravdepodobne zachrania viacej zivotov. Taketo usili ma "smysl" len ked zachrani vyrazne viacej zivotov ako usilie vyvinute inym smerom.Samozrejme, ze Volvo vobec netrapi kolko zivotov zachrani -- je to sucast ich image, ktory im pomoze predat viacej vozidiel => vacsi zisk.PS: technicky limit 130 km/h cez zabudovany omedzovac rychlosti by pravdepodobne zachranil tiez dost zivotov -- navyse uz je aj technologicky vymysleny a mozny -- a predsa ho automobilky neaplikuju => nie je cielom automobiliek zachranovat zivoty, ale produkovat zisk!! robia len to, co musia, aby maximalizovali zisk.

Hagrid
7. února • 19:04

No, ono ne vždy je vhodné, aby ta elektronika u takovéto rychlosti zasáhla. Dovedu si představit hned několik případů, kdy to vhodné není - např. při předjíždění, při vyrovnávání smyku s automobilem s předním náhonem anebo když nedej bože potřebuju někoho rychle dopravit do nemocnice a jde o sekundy (a skutečně jsem takovou situaci zažil).

Worse
7. února • 13:05

Kdepak asi vzali ty udaje o tom kolik nehod je zpusobeno unavou? Od nasi policie asi ne. U nas se totiz boura hlavne kvuli neprimerene rychlosti a proto jsou vsude radary :-)

malcolmx
7. února • 15:39

Neprimerena nemusi byt nutne vyssi nez maximalni povolena (viz napr. 100ka na zledovatele dalnici)...

Radek Ondrášík
7. února • 13:14

Nepřiměřená rychlost neznamená automaticky vyšší, než povolená.

zdenek
7. února • 12:10

To by mě zajímalo jak to bude fungovat u nás, když správa silnic bere zřetelný vodorovný značení jako luxus, který je nutný řidičům podávat v malých dávkách a často buď není vůbec, nebo je vybledlý 20 let starý. To si Volvo může skenovat silnici jak chce a bude mu to k ničemu :-D

Doporučujeme

Články odjinud