Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Tesla je jedna z prvních automobilek, která nabízí funkci autopilota. Jedná se o systém, který v určitých jízdních situacích, typicky na dálnici nebo na silnici s menším poloměrem zatáček, řídí auto úplně sám. Přesto o tomto systému někteří z oboru nemají velkého mínění a například Trent Victor, šéf vývoje systémů zabraňujících kolizi v automobilce Volvo, ho označil poněkud posměšně jako „wannabe“.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Tento anglický termín asi nemusíme překládat, podle něj si zkrátka hraje na něco, čím není. Podle manažera Volva, který poskytl rozhovor magazínu The Verge, vzbuzuje tento systém Tesly v řidiči dojem, že nemusí nic dělat, ale jeho obrovskou slabinou je to, že vyžaduje od řidiče absolutní pozornost, neboť se může sám bez varování vypnout.

Tesla se prý snaží vydávat od základu částečně autonomní systém za plně autonomní. Pokud v tu dobu řidič bude například psát email nebo sledovat video, nelze od něj očekávat správnou a rychlou reakci. Proto musí být řidič Tesly pořád ve střehu a jediné, co nemusí, je držet volant.

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Volvo tvrdí, že tyto systémy druhé až třetí generace stále nelze považovat za plnohodnotný autonomní systém. Právě Volvo pracuje na systému další generace, který může fungovat úplně sám a krizovou situaci vyhodnotí správně bez potřeby zásahu řidiče. Pokud se něco pokazí, auto Volva se samo zastaví u krajnice a vyzve řidiče, aby pokračoval v jízdě manuálně.

Švédská automobilka nabídne testování vozů s autonomním systémem čtvrté generace veřejnosti už na konci roku. Volvo před časem přišlo s velmi odvážným prohlášením, že jako automobilka převezme odpovědnost za každou nehodu, která bude způsobena jejich autonomním systémem řízení.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků