Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Tesla je jedna z prvních automobilek, která nabízí funkci autopilota. Jedná se o systém, který v určitých jízdních situacích, typicky na dálnici nebo na silnici s menším poloměrem zatáček, řídí auto úplně sám. Přesto o tomto systému někteří z oboru nemají velkého mínění a například Trent Victor, šéf vývoje systémů zabraňujících kolizi v automobilce Volvo, ho označil poněkud posměšně jako „wannabe“.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Tento anglický termín asi nemusíme překládat, podle něj si zkrátka hraje na něco, čím není. Podle manažera Volva, který poskytl rozhovor magazínu The Verge, vzbuzuje tento systém Tesly v řidiči dojem, že nemusí nic dělat, ale jeho obrovskou slabinou je to, že vyžaduje od řidiče absolutní pozornost, neboť se může sám bez varování vypnout.

Tesla se prý snaží vydávat od základu částečně autonomní systém za plně autonomní. Pokud v tu dobu řidič bude například psát email nebo sledovat video, nelze od něj očekávat správnou a rychlou reakci. Proto musí být řidič Tesly pořád ve střehu a jediné, co nemusí, je držet volant.

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Volvo tvrdí, že tyto systémy druhé až třetí generace stále nelze považovat za plnohodnotný autonomní systém. Právě Volvo pracuje na systému další generace, který může fungovat úplně sám a krizovou situaci vyhodnotí správně bez potřeby zásahu řidiče. Pokud se něco pokazí, auto Volva se samo zastaví u krajnice a vyzve řidiče, aby pokračoval v jízdě manuálně.

Švédská automobilka nabídne testování vozů s autonomním systémem čtvrté generace veřejnosti už na konci roku. Volvo před časem přišlo s velmi odvážným prohlášením, že jako automobilka převezme odpovědnost za každou nehodu, která bude způsobena jejich autonomním systémem řízení.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků