Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Tesla je jedna z prvních automobilek, která nabízí funkci autopilota. Jedná se o systém, který v určitých jízdních situacích, typicky na dálnici nebo na silnici s menším poloměrem zatáček, řídí auto úplně sám. Přesto o tomto systému někteří z oboru nemají velkého mínění a například Trent Victor, šéf vývoje systémů zabraňujících kolizi v automobilce Volvo, ho označil poněkud posměšně jako „wannabe“.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Tento anglický termín asi nemusíme překládat, podle něj si zkrátka hraje na něco, čím není. Podle manažera Volva, který poskytl rozhovor magazínu The Verge, vzbuzuje tento systém Tesly v řidiči dojem, že nemusí nic dělat, ale jeho obrovskou slabinou je to, že vyžaduje od řidiče absolutní pozornost, neboť se může sám bez varování vypnout.

Tesla se prý snaží vydávat od základu částečně autonomní systém za plně autonomní. Pokud v tu dobu řidič bude například psát email nebo sledovat video, nelze od něj očekávat správnou a rychlou reakci. Proto musí být řidič Tesly pořád ve střehu a jediné, co nemusí, je držet volant.

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Volvo tvrdí, že tyto systémy druhé až třetí generace stále nelze považovat za plnohodnotný autonomní systém. Právě Volvo pracuje na systému další generace, který může fungovat úplně sám a krizovou situaci vyhodnotí správně bez potřeby zásahu řidiče. Pokud se něco pokazí, auto Volva se samo zastaví u krajnice a vyzve řidiče, aby pokračoval v jízdě manuálně.

Švédská automobilka nabídne testování vozů s autonomním systémem čtvrté generace veřejnosti už na konci roku. Volvo před časem přišlo s velmi odvážným prohlášením, že jako automobilka převezme odpovědnost za každou nehodu, která bude způsobena jejich autonomním systémem řízení.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků