Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Tesla je jedna z prvních automobilek, která nabízí funkci autopilota. Jedná se o systém, který v určitých jízdních situacích, typicky na dálnici nebo na silnici s menším poloměrem zatáček, řídí auto úplně sám. Přesto o tomto systému někteří z oboru nemají velkého mínění a například Trent Victor, šéf vývoje systémů zabraňujících kolizi v automobilce Volvo, ho označil poněkud posměšně jako „wannabe“.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Tento anglický termín asi nemusíme překládat, podle něj si zkrátka hraje na něco, čím není. Podle manažera Volva, který poskytl rozhovor magazínu The Verge, vzbuzuje tento systém Tesly v řidiči dojem, že nemusí nic dělat, ale jeho obrovskou slabinou je to, že vyžaduje od řidiče absolutní pozornost, neboť se může sám bez varování vypnout.

Tesla se prý snaží vydávat od základu částečně autonomní systém za plně autonomní. Pokud v tu dobu řidič bude například psát email nebo sledovat video, nelze od něj očekávat správnou a rychlou reakci. Proto musí být řidič Tesly pořád ve střehu a jediné, co nemusí, je držet volant.

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Volvo tvrdí, že tyto systémy druhé až třetí generace stále nelze považovat za plnohodnotný autonomní systém. Právě Volvo pracuje na systému další generace, který může fungovat úplně sám a krizovou situaci vyhodnotí správně bez potřeby zásahu řidiče. Pokud se něco pokazí, auto Volva se samo zastaví u krajnice a vyzve řidiče, aby pokračoval v jízdě manuálně.

Švédská automobilka nabídne testování vozů s autonomním systémem čtvrté generace veřejnosti už na konci roku. Volvo před časem přišlo s velmi odvážným prohlášením, že jako automobilka převezme odpovědnost za každou nehodu, která bude způsobena jejich autonomním systémem řízení.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků