Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Tesla je jedna z prvních automobilek, která nabízí funkci autopilota. Jedná se o systém, který v určitých jízdních situacích, typicky na dálnici nebo na silnici s menším poloměrem zatáček, řídí auto úplně sám. Přesto o tomto systému někteří z oboru nemají velkého mínění a například Trent Victor, šéf vývoje systémů zabraňujících kolizi v automobilce Volvo, ho označil poněkud posměšně jako „wannabe“.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Tento anglický termín asi nemusíme překládat, podle něj si zkrátka hraje na něco, čím není. Podle manažera Volva, který poskytl rozhovor magazínu The Verge, vzbuzuje tento systém Tesly v řidiči dojem, že nemusí nic dělat, ale jeho obrovskou slabinou je to, že vyžaduje od řidiče absolutní pozornost, neboť se může sám bez varování vypnout.

Tesla se prý snaží vydávat od základu částečně autonomní systém za plně autonomní. Pokud v tu dobu řidič bude například psát email nebo sledovat video, nelze od něj očekávat správnou a rychlou reakci. Proto musí být řidič Tesly pořád ve střehu a jediné, co nemusí, je držet volant.

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Podívejte se, jak si Volvo představuje interiér blízké budoucnosti

Volvo tvrdí, že tyto systémy druhé až třetí generace stále nelze považovat za plnohodnotný autonomní systém. Právě Volvo pracuje na systému další generace, který může fungovat úplně sám a krizovou situaci vyhodnotí správně bez potřeby zásahu řidiče. Pokud se něco pokazí, auto Volva se samo zastaví u krajnice a vyzve řidiče, aby pokračoval v jízdě manuálně.

Švédská automobilka nabídne testování vozů s autonomním systémem čtvrté generace veřejnosti už na konci roku. Volvo před časem přišlo s velmi odvážným prohlášením, že jako automobilka převezme odpovědnost za každou nehodu, která bude způsobena jejich autonomním systémem řízení.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků