Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a jeho mateřský koncern Geely chtějí spojit své vývojové programy pro spalovací motory. Nové jednotky by se pak využívaly u všech dalších značek čínského koncernu.

Jednotný vývoj další generace spalovacím motorů a hybridních ústrojí. Takový záměr nyní přichází od čínského koncernu Geely a švédského Volva, které pod křídla velké společnosti patří. Vzniknout tak má zcela nový byznys, který spojí poznatky obou stran a nakonec bude globálním dodavatelem motorů pro všechny dceřiné značky.

Tento plán má rovněž Volvu ušetřit místo a finanční prostředky pro rozšíření svého portfolia plně elektrických modelů. Švédská automobilka očekává, že do roku 2025 budou její celosvětové prodeje z poloviny zastávat elektromobily. Druhá polovinou mají být právě hybridní vozy s technikou z nově založeného vývoje s Geely.

Elektrické Volvo XC40 se poodhaluje na nových skicách. Pod kapotou má třicet litrů

Elektrické Volvo XC40 se poodhaluje na nových skicách. Pod kapotou má třicet litrů

Pro čínský koncern to poté znamená, že bude disponovat zbrusu novými spalovacími a hybridními jednotkami k využití u svých dalších značek jako Proton, Lotus, LEVC, Lynk & Co nebo přímo u své stejnojmenné značky Geely Auto. Celý projekt však počítá také s prodejem motorů externím automobilkám, pokud budou mít zájem.

Navrhované sloučení vývojových programů Volva a Geely by znamenalo spojení práce asi 3000 zaměstnanců švédské značky a 5000 zaměstnanců čínského koncernu. Kromě samotného oddílu pro vývoj motorů se to bude týkat rovněž oddělení průzkumu, výroby, IT nebo finančních operací. Ke snížení počtu zaměstnanců a tedy propouštění ale nemá následkem sloučení dojít.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Poptávka po hybridních jednotkách bude podle Volva ještě dále stoupat a elektrifikace v automobilovém průmyslu zažívá postupný nárůst. „Hybridní auta potřebují ty nejlepší spalovací motory. Náš společný vývojový program tak bude mít nutné prostředky a znalosti k výrobě takových motorů ještě efektivnější cestou,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel Volva.

Nic ovšem ještě není potvrzeno. Detailní plány nového byznysu Geely a Volva jsou teprve projednávány. Jelikož ale o celém návrhu informovala sama švédská automobilka, vše je zřejmě na dobré cestě.

Galerie doplněna o Volvo XC60.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků