Volvo a dieselový hybrid? Výroba začne do tří let

Volvo včera oznámilo, že ještě letos v létě začne s praktickými zkouškami svých hybridních prototypů. Budou dieselové a „plug-in”.

Už jsme si zvykli, že se nyní zvláště ty automobilky, jejichž budoucnost je dosti nejistá, doslova předhánějí v nových projektech. Ale je to zřejmě dobře, alespoň vývojoví pracovníci neustrnou, nebudou si připouštět smutné vyhlídky a zároveň sami udělají něco pro aktivní odpor vůči pohnuté době.

Volvo nyní oznámilo, že již v půli letošního roku vyjedou do evropských ulic jeho první tři prototypy s hybridním pohonem, jež budou vycházet z řady V70. Sériová výroba vozů s tímto systémem by se pak měla rozběhnout až v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový prototyp je zatím posledním krokem Volva v jeho kampani s titulem DRIVe Towards Zero. Její povaha je tedy jasná, měla by směřovat k zcela ekologickému provozu bez škodlivých emisí. Zároveň se jedná o další krok ve spolupráci se švédskou energetickou spolenčostí Vattenfall, s níž má Volvo smlouvu o společném vývoji hybridních i plně elektrických systémů. Vloni se k tomuto úsilí připojil i Saab. Obě automobilky od té doby představily své hybridní prototypy C30, resp. 9-X BioHybrid.

Všechny tři prototypy mají za úkol sbírat informace a podněty ze strany běžných zákazníků a přizpůsobit jim fungování celé soustavy. Naproti tomu Vattenfall si vzal na starosti testování různých druhů rychlonabíjení v domácích podmínkách a nové typy „tankovacích stanic“ na ulicích. Vozy jež roku 2012 naběhnou do výroby budou mít ještě jednodušší a ekologicky méně kamarádský systém s velkým podílem práce ze strany spalovacího motoru, ale představené prototypy by měly prošlápnout cestu hybridním systémům nové generace, jež budou ušity přímo na tělo potřebám zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli. Volvo se v otázce výběru spalovacího motoru poněkud odchýlili od trendů a zvolili pro pohon generátoru elektrické energie vznětovou jednotku, čímž by měl být provoz celé soustavy ještě hospodárnější v porovnání s konkurencí ze strany Toyoty Prius nebo Chevroletu Volt. Navíc by mělo jít o tzv. plug-in hybridy, tedy akumulátory bude možné nabíjet i z jiného zdroje elektrické energie, čímž by (alespoň na nějaký čas jízdy) byly emise přímo vypouštěné vozem zcela nulové Žádné zásadní detaily o chystaném systému ale publikovány nebyly.

Volvo je známo svým příkladným přístupem k ekologii a bezpečnosti, ale jeho hybridy se v prodejích jen tak neobjeví. Situace Volva totiž zůstává špatná a prodeje stále neutěšeně klesají, proto musí automobilka pro své nové modely najít dostatečně silný tržní segment.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 Hybrid
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků