Kapitoly článku:
Turbíny útočí
Na scéně se proto objevily turbodmychadlem přeplňované motory B230FT a FT+, což byly čtyřválce odvozené z agregátu B21, který se oproti předchozí generaci B20 vyznačoval rozvody SOHC (místo OHV) a hliníkovou hlavou válců s příčným vyplachováním. Jednotky B230FT dosahovaly výkonu až 188 koní (140 kW). Zvláštní kapitolou byly vozy Volvo 780 pro italský trh, daňovými úlevami tradičně favorizující motory s objemem do 2,0 l.
Volvo 780 a jeho palubní deska s řadou komfortních prvků
Kromě zmíněného dieselu D24T tam Volvo do vozů 780 instalovalo také zážehové čtyřválcové dvoulitry B204GT s šestnáctiventilovými hlavami, přeplňováním a výkonem až 200 koní (150 kW). Převodovky byly ve všech případech čtyřstupňové manuální, nebo automatické. V letech 1986 až 1991 vzniklo celkem pouhých 8 518 vozů řady Volvo 780, přičemž jejich adekvátním nástupcem se stal až model Volvo C70 v roce 1995.
Pokud vám nečiní problémy švédština, doporučujeme novodobý testík vozu Volvo 780 magazínu Asfalt s řadou zajímavých dobových záběrů, jež následuje hned po technických údajích.
Technické údaje: Volvo 780 V6
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/2 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 849 cm3
Vrtání • zdvih
91,0 mm • 73,0 mm
Nejvyšší výkon
108 kW (147 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 100 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
235 Nm při 3 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,2 s
Nejvyšší rychlost
181 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 4 stupňů
Objem palivové nádrže
80 l
Hmotnost: provozní
1 420 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 461 mm • 1 461 mm
Rozměr pneumatik
195/65 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
4 791 × 1 750 × 1 401 mm
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40