Volvo 480 ES (1986): první sériové Volvo s pohonem předních kol

25 komentářů

Karel  Antonín
10. února • 15:08

480 se mi vždycky líbyla bohužel jsem si začátkem 90 let místo ní vzal na Leasing 440 a byl jsem moc rád když jsem ji mohl ani ne do půl roku vrátit i když jsem na tom hodně finančně ztratil.

pláša35
15. února • 22:25

Promiňte, ale píšeme líbila namísto líbyla. Jen přátelské upozornění.

Toper
9. února • 23:07

První Volvo, které jsem řídil.
Je to už hodně dávno, ale mám na něj pěkné vzpomínky. Auto bylo na svou dobu neskutečně našlapané výbavou. Palubní počítač, klimatizace, hromada kontrolek, svébytný design (pro mne krásný), velmi dobré jízdní vlastnosti. Zásah Lotusu tam cítit byl. ;-) Celkově charizmatické auto.Ale musím zmínit taky nedostatky, auto už bylo ojeté.
Jelikož tam bylo hodně elektroniky, dost tam toho nefungovalo. Vypálené kontorlky, osvetlení, pixely displeje počítače, náprava hrkala, řazení bylo nepřesné (to byla ale vlastnost). Co mne také zaujalo, že v kufru místo plata byla obyčejná látka, nepěkná, zmuchlaná, provislá. Ale to jsou dobrky, fandu tohle nevyvede z míry. Moc pěkné Volvo. :-)

Šimon Pokorný
9. února • 23:40

Také sem ho vlastnil a že podvozek ladil Lotus na něm moc znát nebylo. Řízení bylo dost přeposilované, a podvozek byl kapitola sama pro sebe. na suchu bylo vše v pořádku, ale jakmile byla silnice třeba jen trochu mokrá, začala se, netypicky na malou předokolku, projevovat nedotáčivost. Stačilo třeba v zatáčce zavřít plyn či lehce zabrzdit a kombinace relativně těžkého motoru vpředu, krátkého rozvodu a lehké zadní nápravy vyvolala docela děsivou přetáčivost.
Ale nic na co by se nedalo zvyknout, či něco s čím by se za jízdy nedalo počítat. Zkrátka na mokru se musel dávat větší pozor, než u jiného auta. Auto sem kupoval v létě, a na 25let starý vůz vše fungovalo za 1. S elektronikou sem kupodivu neml problémy. Jediné co auto trápilo byla koroze. zadní lemy a spodek kufru. Zbytek byl ošetřen dobře.

Petr
9. února • 21:46

Kvůli tomuhle autu se ze mě stal Volvista. Když jsem byla malý, tak jsem se do něj zamiloval. Teď mám V60 :).

Volvo 480
9. února • 14:47

Jedno bych mel na prodej...

Šimon Pokorný
11. února • 10:16

Dobrý den,
můžete se mi prosím znovu ozvat? Veškeré emaily se mi vrací jako nedoručitelné. Děkuji

Šimon Pokorný
9. února • 15:58

Opravdu? Můžete se mi ozvat na email pokornysimon@yahoo.com?
Rád bych si ho znova pořídil.

Šimon Pokorný
9. února • 13:56

Dobrý den,
v technickém popisu auta je chyba, motor měl rozvod OHC s vačkouv hlavě motoru. Dále palubní počítač byl standartní výbvou.
Mimochodem, spotřebu paliva ukazoval naprosto přesně a dokázal třeba i zobrazit stav nádrže v litrech. Mimochodem, auto mělo z dnešního pohledu stále dobrou výbavu, kupříkladu automatické setření zadního okna při zařazení zpátečky, nebo osvícené "díry" na bezpečnostní pásy, alarm a další vychytávky, které se dnes moc nevidí.
Bylo to výborné auto. Na zadních sedačkách bylo mnoho prostoru a pokud v autě jeli 4 lidé, nikdo nestrádal. Díky prosklené zadní části se s autem výborně parkovalo. Jedinou nevýhodou byla spotřeba. Při úsporné jízdě mimo město jelo volvo za 8 litrů, jinak běžně za 10-11 a ve městě i za 15l.
Pořád na něj vzpomínám. Ten pocit, kdy před vámi ubíhá nekoneční kapota ohraničená párem vyklopených světel. V žádném jiném autě to nezažijete.

mart
15. února • 20:32

Jojo, melo to take vyborne predni sedacky. Renaultacky motor (bez turba) sice zadna slava, ale zvuk nadherny. Zadni, sklenene dvere s kourovymi svetly vypadaji dodnes skvele. A ten pocit - kdyz jste zapnuli svetla a reflektory se vysunuly - tomu se nic nevyrovnalo :)

Anarki
8. června • 11:21

Ten "Renaulťácky motor" je dosť nešťastná voľba slov. Renault s volvom spolupracovali na vývoji motorov dlhé roky a podobne ako motory typu C (Cléon) 1-1,6 litra OHV tak aj motory typu F (práve to čo je vo Volve 480, Renaulte 5 GTE ......) sú plodmi úspešnej spolupráce obidvoch značiek. Keď sme už pri tom, tak vo Volve 480 Turbo sa dokonca používali sériovo kované piesty a ojnice čo bola "výbava" aká bola len u motorov Volvo, v Renaulte sa tento motor neobjavil.Istý čas sa dokonca vyrábali a používali aj motory typu PRV (spolupráca Peugeot Renault Volvo) a to boli snáď tie najúspešnejšie motory aké sa dali nájsť pod kapotami spomínaných značiek.

Lukáš
10. února • 21:25

Každá 480 palubní počítač neměla. Spotřeba je průměrně 8,5l/100 km. Mimo město se dá jet i za 6.5/100 km. Pokud mělo auto spotřebu 15 lirtrů, tak bylo něco v nepořádku.

JJ
12. února • 1:59

Mám V480 z nějaké obzvlášť otuněné série (r. v. 1987) a i přes vyšší výkon (údajně 91 kW, na brzdě jsem s tím nebyl) se kombinovaná spotřeba pohybuje kolem 7 až 7,5 litru i při občasné ostřejší jízdě.Těch 6,5 je mimo město naprosto běžná hodnota. Rekord mám na celé nádrži průměr 5,7.

Fantomas
9. února • 18:20

"Ten pocit, kdy před vámi ubíhá nekoneční kapota ohraničená párem vyklopených světel. V žádném jiném autě to nezažijete."
Tenhle úžasný pocit zná velice dobře i spousta majitelů amerických aut (Firebird, Corvette)

Jiří  Duchoň
9. února • 17:42 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den pane Pokorný, děkuji Vám za příspěvek a Vaše zkušenosti s tímto vozem! Díval jsem se na ty rozvody, ale OHC mám uvedeno jak v textu, tak v tabulce technických údajů, a jedna řada ventilů v hlavě je vidět i na obrázku. Každopádně máte pravdu a děkuji Vám za upozornění! Co se počítače týče, zprvu jej mělo Volvo 480 ES mít za příplatek, ale je možné, že nakonec bylo standardem, přiznám se, že jsem tu dobu osobně nezažil. Děkuji Vám a přeji příjemný večer!

JJ
12. února • 1:55

Pár V480 bez palubního počítače existovalo, ale je to velká rarita. Sám jsem to viděl jen jednou u člověka z Belgie.

Radovan Koutný
7. března • 4:23

Dobrý den,
tak to mi v garáži odpočívá rarita V 480 2,0i v automatu a s klasickými ručičkami palivoměru a teploměru namísto palubního PC?

Honda
9. února • 14:39

Honda Prelude ze stejného roku, bomba auto, DOHC, 16ventil, vstřikování, ABS, počítač Hondy představili až v tomto tisíciletí.

Ja su z Prahy
9. února • 9:22

okopirovana honda accord

Lukas
9. února • 12:09

Kdyz uz, tak Accord Aerodeck. Ale situace byla opacna, Honda kopirovala Volvo,ale byla schopnejsi auto uvest drive na trh. Obe auta jsem mel moznost porovnat a jsou velmi rozdilna a obe na svou dobu vemi dobra;-)

Jirka
6. srpna • 10:07

Jak jsi poznal, že Honda kopírovala Volvo? Protože 3. generace Hondy Prelude v roce 1982 začala používat vyklápěcí světla, které se později dostaly i na Accord? Vyklápěcí nebo překlápěcí světla byly na mnoha dalších autech prodávaných v americe naprosto běžné.
Nebo proto, že v roce 1979 byl Accord i v dvoudveřovém provedení? Dvoudveřových kombi bylo taky celkem dost.
3. generace Accorda není zvětšená kopie Volva 480, ale nástupce 2. generace Accorda

jirka
9. února • 7:14

Na tu dobu slušný auto plus 1.7 80 kw v té do bě. Pro porovnání kokta 2.0 jestli se nepletu tak měla o 84 kw nebo tak nějak zhruba o 12 let později když tak mě opravte prosím.

Tom
9. února • 10:24

Nee, mela 85kW. Ale netusim, co to s tim ma spolecneho. Treba mazda 6 o 2 roky starsi mela 85kW z objemu 2,2. A?

kalousek
9. února • 9:18

Nevím kolik měla 2.0 ale 1.8 měla 92 kW

Doporučujeme

Články odjinud