Volvo 240 slaví čtyřicáté narozeniny. Ve výrobě vydrželo devatenáct let

Seznam kapitol
  1. Volvo 240: 40. narozeniny, Tisková zpráva
  2. Fotogalerie

Za pár dnů tomu bude přesně čtyřicet let od doby, kdy první zástupci médií poprvé uviděli Volvo 240. Stalo se tak 21. srpna roku 1974. Tento model zaznamenal v historii švédský automobilky úspěch, který dosud neměl obdoby. Vyráběl se dnes už těžko uvěřitelných devatenáct let a celkově vzniklo 2,8 milionu vozů.

Volvo 780 (1985): Švéd s kabátem ze slunné Itálie

Volvo 780 (1985): Švéd s kabátem ze slunné Itálie

Použitý motor zpočátku nabízel 71 kW (s karburátorem) nebo 90 kW (se vstřikováním), později dorazil šestiválec o objemu 2,7 litru (103 kW), v roce 1979 přišel taktéž naftový šestiválec vyvinutý ve spolupráci s automobilkou VW. O dva roky později se zákazníci dočkali i přeplňované jednotky s maximem 114 kW.

Volvo PV36: dokonalá švédská aerodynamika

Volvo PV36: dokonalá švédská aerodynamika

Kromě klasických karosářských variant došlo dokonce i na kupé 262C, o které se postarala společnost Bertone. Poslední vůz byl vyroben v továrně Torslanda v Göteborgu 5. května 1993. Celkově vzniklo 2 685 171 kusů u verze 240, varianta 260 má na svém kontě 177 402 automobilů.

Další podrobnosti najdete v přiložené tiskové zprávě, rozsáhlou fotogalerii hledejte v následující kapitole.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo 240: 40. narozeniny, Tisková zpráva
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků