Volvo 240 slaví čtyřicáté narozeniny. Ve výrobě vydrželo devatenáct let

Seznam kapitol
  1. Volvo 240: 40. narozeniny, Tisková zpráva
  2. Fotogalerie

Za pár dnů tomu bude přesně čtyřicet let od doby, kdy první zástupci médií poprvé uviděli Volvo 240. Stalo se tak 21. srpna roku 1974. Tento model zaznamenal v historii švédský automobilky úspěch, který dosud neměl obdoby. Vyráběl se dnes už těžko uvěřitelných devatenáct let a celkově vzniklo 2,8 milionu vozů.

Volvo 780 (1985): Švéd s kabátem ze slunné Itálie

Volvo 780 (1985): Švéd s kabátem ze slunné Itálie

Použitý motor zpočátku nabízel 71 kW (s karburátorem) nebo 90 kW (se vstřikováním), později dorazil šestiválec o objemu 2,7 litru (103 kW), v roce 1979 přišel taktéž naftový šestiválec vyvinutý ve spolupráci s automobilkou VW. O dva roky později se zákazníci dočkali i přeplňované jednotky s maximem 114 kW.

Volvo PV36: dokonalá švédská aerodynamika

Volvo PV36: dokonalá švédská aerodynamika

Kromě klasických karosářských variant došlo dokonce i na kupé 262C, o které se postarala společnost Bertone. Poslední vůz byl vyroben v továrně Torslanda v Göteborgu 5. května 1993. Celkově vzniklo 2 685 171 kusů u verze 240, varianta 260 má na svém kontě 177 402 automobilů.

Další podrobnosti najdete v přiložené tiskové zprávě, rozsáhlou fotogalerii hledejte v následující kapitole.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo 240: 40. narozeniny, Tisková zpráva
  2. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky