Volpe, miniauto budoucnosti s elektromotorem

Miniautíčko z designerského centra italské firmy Zagato sestrojila firma Volpe. Svoji premiéry se V.o.l.p.e. (Veicolo Originale Leggero Privo Emissioni = malý automobil s nulovými emisemi) dočká na zářijovém frankfurtském autosalonu. Jedná se o kompaktní vozítko s celkovou délkou pouhé 2 metry, široké je metr a 1,5 m vysoké. Hmotnost auta je 380 kilogramů.

Hlavní myšlenka vozidla je být mobilní a to se inženýrům povedlo. Volpe pojme dva cestující, kteří sedí v kabině jak na motorce, tedy za sebou. Pro řidiče je tu řada moderních bezpečnostních prvků, jako je čelní airbag ve volantu, čtyřbodový bezpečnostní pás, sedačky s bočním vedením a výztuhy proti bočnímu nárazu. Pro komfort je možné v autě mít klimatizaci nebo audiosystém s CD přehrávačem.

Pohon auta zajišťují náboje zadních kol, ve kterých se ukrývají elektromotory o celkovém výkonu 2 kW. Energii zajišťuje akumulátor, který se dobíjí během jízdy nebo zapojením do sítě. Provoz na 100 km stojí od 2,5 do 3,5 eur. Dojezd Autíčka Volpe je 150 km. Silnější variantou vozu je "Power-Volpe", které má elektromotory na všech 4 kolech, výkon povyskočil na 16 kW, ale zvedla se i hmotnost o 70 kg. Nejvyšší rychlost je 135 km/h u silnější verze a 65 km/h pro "zadokolku".

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků