Volpe, miniauto budoucnosti s elektromotorem

Miniautíčko z designerského centra italské firmy Zagato sestrojila firma Volpe. Svoji premiéry se V.o.l.p.e. (Veicolo Originale Leggero Privo Emissioni = malý automobil s nulovými emisemi) dočká na zářijovém frankfurtském autosalonu. Jedná se o kompaktní vozítko s celkovou délkou pouhé 2 metry, široké je metr a 1,5 m vysoké. Hmotnost auta je 380 kilogramů.

Hlavní myšlenka vozidla je být mobilní a to se inženýrům povedlo. Volpe pojme dva cestující, kteří sedí v kabině jak na motorce, tedy za sebou. Pro řidiče je tu řada moderních bezpečnostních prvků, jako je čelní airbag ve volantu, čtyřbodový bezpečnostní pás, sedačky s bočním vedením a výztuhy proti bočnímu nárazu. Pro komfort je možné v autě mít klimatizaci nebo audiosystém s CD přehrávačem.

Pohon auta zajišťují náboje zadních kol, ve kterých se ukrývají elektromotory o celkovém výkonu 2 kW. Energii zajišťuje akumulátor, který se dobíjí během jízdy nebo zapojením do sítě. Provoz na 100 km stojí od 2,5 do 3,5 eur. Dojezd Autíčka Volpe je 150 km. Silnější variantou vozu je "Power-Volpe", které má elektromotory na všech 4 kolech, výkon povyskočil na 16 kW, ale zvedla se i hmotnost o 70 kg. Nejvyšší rychlost je 135 km/h u silnější verze a 65 km/h pro "zadokolku".

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků