Volpe, miniauto budoucnosti s elektromotorem

Miniautíčko z designerského centra italské firmy Zagato sestrojila firma Volpe. Svoji premiéry se V.o.l.p.e. (Veicolo Originale Leggero Privo Emissioni = malý automobil s nulovými emisemi) dočká na zářijovém frankfurtském autosalonu. Jedná se o kompaktní vozítko s celkovou délkou pouhé 2 metry, široké je metr a 1,5 m vysoké. Hmotnost auta je 380 kilogramů.

Hlavní myšlenka vozidla je být mobilní a to se inženýrům povedlo. Volpe pojme dva cestující, kteří sedí v kabině jak na motorce, tedy za sebou. Pro řidiče je tu řada moderních bezpečnostních prvků, jako je čelní airbag ve volantu, čtyřbodový bezpečnostní pás, sedačky s bočním vedením a výztuhy proti bočnímu nárazu. Pro komfort je možné v autě mít klimatizaci nebo audiosystém s CD přehrávačem.

Pohon auta zajišťují náboje zadních kol, ve kterých se ukrývají elektromotory o celkovém výkonu 2 kW. Energii zajišťuje akumulátor, který se dobíjí během jízdy nebo zapojením do sítě. Provoz na 100 km stojí od 2,5 do 3,5 eur. Dojezd Autíčka Volpe je 150 km. Silnější variantou vozu je "Power-Volpe", které má elektromotory na všech 4 kolech, výkon povyskočil na 16 kW, ale zvedla se i hmotnost o 70 kg. Nejvyšší rychlost je 135 km/h u silnější verze a 65 km/h pro "zadokolku".

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků