Volný pád evropského trhu s auty pokračuje, daří se jen pěti zemím

Současný prodej, či spíše neprodej automobilů, kopíruje stav evropských ekonomik. Když se na Kypru tvořily fronty před bankami a bankomaty, u dealerů na známém středomořském ostrově bylo pusto a prázdno.
Volný pád evropského trhu s auty pokračuje, daří se jen pěti zemím

Podle údajů JATO Dynamics se březnové prodeje aut na Kypru propadly ve srovnání s březnem 2012 o zlověstných 53,6 procenta.

Podobně chmurné zprávy však přišly i ze severu Evropy. Finové hlásí propad březnových prodejů ve srovnání s rokem minulým o neuvěřitelných 58,6 procenta. Přitom výsledky finské ekonomiky nepatří v Evropě k nejhorším, dokonce i výrobce telefonů Nokia se letos vzpamatoval z nejhoršího.

Špatná čísla přišla také z Balkánského poloostrova. Chorvaté si letos v březnu koupili o 36 procent méně aut než vloni, Srbové ztratili 23 procent proti březnu 2012.

O více než 20 procent (21,2) se zhoršily výsledky i ve Švédsku. Varovné jsou zprávy z nizozemského automobilového trhu, kde je propad na velmi špatných 31,9 procenta! To jejich sousedé v Belgii se pohoršili „jen“ o 11,4 procenta.

Hned v závěsu je Česká republika, u nás se podle JATO Dynamics letos v březnu prodalo o 19 procent méně vozů. Následuje 18procentní Rakousko a sedmnáctiprocentní Norsko a Německo.

Ve čtvrtletních ukazatelích je na tom nejhůře Chorvatsko (-44,5 procenta), na záda mu dýchá Finsko (42,2 %) a Kypr (40,3 %). Holanďané se od ledna do března pohoršili s rokem 2012 o celých 30 procent a 22 procent do minusu se propadli i Srbové.

V plusu jen pět zemí

V březnových a kvartálních statistikách se do plusových čísel dostalo jen 5 zemí z 30 sledovaných. Prodejci jásali na Islandu, který si v uplynulých letech prošel ekonomickou horskou dráhou. V březnu nakoupili Islanďané o 13,9 % aut více než vloni a za čtvrtletí naskočily prodeje dokonce o 23,9 procenta.

Na druhém místě skončili Portugalci, další ze zemí, kde krize vypukla v Evropě jako v jedné z prvních zemí. Tam se březnové statistiky zlepšily o 15,3 procenta, čtvrtletní o celých 9 procent.

Britové povyrostli v březnu o 5,9 % a ve čtvrtletí o 7,4 %. Špatně si nevedli ani Dánové. Březnové údaje: +9,4 %, čtvrtletní: +2,9 %.

Maďaři nakupovali v březnu sice o 5,8 procenta víc než vloni, zato za kvartál se propadli o 10,3 procenta. Opačně jsou na tom Estonci. Ti sice nakupovali auta v březnu o 3,2 % méně, ale za čtvrtletí poskočili o 1,1 procenta.

Poslední v kladných číslech, i když jen čtvrtletních, je Belgie. Tam postoupili nahoru o 0,5 procenta. V březnu se ale propadla zem, kde sídlí centrální úřady EU, o citelných 11,4 procenta.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků