Kapitoly článku:
Zpočátku bude mít Golf pouze čtyři pohonné jednotky, v průběhou dvou let se ovšem jejich nabídka rozšíří o několik dalších motorů. To ovšem můžete vypozorovat z přiložených tabulek.
Údaje/motory |
Golf 1.4 |
Golf 1.6 FSI |
Golf 1.9 TDI |
Golf 2.0 TDI |
Typ |
zážehový čtyřválec |
zážehový čtyřválec |
vznětový čtyřválec |
vznětový čtyřválec |
Výkon |
55 kW/75 k 5000 ot./min. |
85 kW/115 k 6000 ot./min. |
77 kW/105 k 4000 ot./min. |
103 kW/140 k 4000 ot./min. |
Točivý moment |
126 Nm 3 800 ot./min. |
155 Nm 4 000 ot./min. |
250 Nm 1 900 ot./min. |
320 Nm 1 750 ot./min. |
Vstřikování |
Nepřímé |
Přímé |
Přímé |
Přímé |
Ventilů na válec |
4 |
4 |
2 |
4 |
Objem válců |
1,390 cm3 |
1,598 cm3 |
1,896 cm3 |
1,968 cm3 |
Kompresní poměr |
10.5:1 |
12:1 |
19:1 |
18:1 |
Emisní třída |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
Manuální převodovka |
5rychlostní |
6rychlostní |
5rychlostní |
6rychlostní |
Zážehové |
Výkon |
Rok |
1.6 16V FSI |
63 kW/85 k |
2004 |
2.0 16V FSI |
109 kW/148 k |
2004 |
2.0 Turbo (GTI) |
147 kW/200 k |
2005 |
3.2 V6 |
184 kW/250 k |
2005 |
Vznětové |
|
|
2.0 SDI |
55 kW/75 k |
2004 |
2.5 TDI |
129 kW/175 k |
2004 |
A jsme u podvozku. Vpředu má nový Golf optimalizované vzpěry McPherson, vzadu pak zcela nové nezávislé zavěšení multi-link. K dobrým jízdním vlastnostem by měla přispívat i mimořádně tuhá karoserie (její tuhost vzrostla o 80 procent) a přesné řízení s elektro-hydraulickým posilovačem s proměnným účinkem. Ten dokáže ušetřit dle výrobce až 0,2 litru paliva. Do standardní výbavy patří také elektronický stabilizační systém ESP a brzdový asistent.
Řadit je možné buď prostřednictvím manuální 5stupňové a 6stupňové převodovce nebo automatické 6stupňové. Základní verze Golfu bude jezdit na pneumatikách rozměru 195/65 R15. Vůz se začne prodávat na evropských trzích už od podzimu, u nás se ovšem objeví až po novém roce. Cena by měla začínat na 15 220 euro za 1.4 model, dvoulitrový turbodiesel bude stát zhruba 21 000 euro.
Golf GTI
Ve Frankfurtu ukázal Volkswagen také možnou podobu Golfu GTI. Ta vychází z třídveřového hatchbacku, má však přepracované nárazníky, mřížku chladiče a jezdí na 18palcových kolech. Velmi vábně vypadá i interiér se skořepinovými sedadly. Co se motoru týče, pod kapotou by se měl objevit přeplňovaný čtyřválec FSI o výkonu 147 kW/200 koní, který bude přenášen přes šestistupňovou převodovku DSG. Více si můžete přečíst v našem dřívějším článku.