Volkwagen Golf V: nová generace (podrobné informace)

Volkwagen Golf V: nová generace (podrobné informace)

Kapitoly článku:


Zpočátku bude mít Golf pouze čtyři pohonné jednotky, v průběhou dvou let se ovšem jejich nabídka rozšíří o několik dalších motorů. To ovšem můžete vypozorovat z přiložených tabulek.

Údaje/motory 

Golf 1.4

Golf 1.6 FSI

Golf 1.9 TDI

Golf 2.0 TDI

Typ

zážehový
čtyřválec

zážehový
čtyřválec

vznětový
čtyřválec

vznětový
čtyřválec

Výkon

55 kW/75 k
5000 ot./min.

85 kW/115 k
6000 ot./min.

77 kW/105 k
4000 ot./min.

103 kW/140 k
4000 ot./min.

Točivý moment

126 Nm
3 800 ot./min.

155 Nm
4 000 ot./min.

250 Nm
1 900 ot./min.

320 Nm
1 750 ot./min.

Vstřikování

Nepřímé

Přímé

Přímé

Přímé

Ventilů na válec

4

4

2

4

Objem válců

1,390 cm3

1,598 cm3

1,896 cm3

1,968 cm3

Kompresní poměr

10.5:1

12:1

19:1

18:1

Emisní třída

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Manuální převodovka

5rychlostní

6rychlostní

5rychlostní

6rychlostní

Zážehové Výkon Rok
1.6 16V FSI 63 kW/85 k 2004
2.0 16V FSI 109 kW/148 k 2004
2.0 Turbo (GTI) 147 kW/200 k 2005
3.2 V6 184 kW/250 k 2005
Vznětové    
2.0 SDI 55 kW/75 k 2004
2.5 TDI 129 kW/175 k 2004

A jsme u podvozku. Vpředu má nový Golf optimalizované vzpěry McPherson, vzadu pak zcela nové nezávislé zavěšení multi-link. K dobrým jízdním vlastnostem by měla přispívat i mimořádně tuhá karoserie (její tuhost vzrostla o 80 procent) a přesné řízení s elektro-hydraulickým posilovačem s proměnným účinkem. Ten dokáže ušetřit dle výrobce až 0,2 litru paliva. Do standardní výbavy patří také elektronický stabilizační systém ESP a brzdový asistent.

      

Řadit je možné buď prostřednictvím manuální 5stupňové a 6stupňové převodovce nebo automatické 6stupňové. Základní verze Golfu bude jezdit na pneumatikách rozměru 195/65 R15. Vůz se začne prodávat na evropských trzích už od podzimu, u nás se ovšem objeví až po novém roce. Cena by měla začínat na 15 220 euro za 1.4 model, dvoulitrový turbodiesel bude stát zhruba 21 000 euro.

Golf GTI

Ve Frankfurtu ukázal Volkswagen také možnou podobu Golfu GTI. Ta vychází z třídveřového hatchbacku, má však přepracované nárazníky, mřížku chladiče a jezdí na 18palcových kolech. Velmi vábně vypadá i interiér se skořepinovými sedadly. Co se motoru týče, pod kapotou by se měl objevit přeplňovaný čtyřválec FSI o výkonu 147 kW/200 koní, který bude přenášen přes šestistupňovou převodovku DSG. Více si můžete přečíst v našem dřívějším článku.

     

   

       

   

   

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud