Z komentářů pod články plyne, že řada čtenářů nemá zrovna pozitivní postoj k elektromobilům.

Z komentářů pod články plyne, že řada čtenářů nemá zrovna pozitivní postoj k elektromobilům.

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) | Zdroj: Volkswagen Newsroom

Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom
Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom
Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom
Volkswagen ID.4 a ID.5 (modelový rok 2024) Zdroj: Volkswagen Newsroom
22
Fotogalerie

Volkswageny ID.4 a ID.5 mají uvnitř vítanou novinku. Jsou i mnohem rychlejší a dojedou dál

Díky novému zadnímu elektromotoru má nyní verze Pro výkon 210 kW. Totéž platí pro čtyřkolku a stranou nebylo ani GTX.

Volkswageny ID.4 a ID.5 mají za sebou vylepšení a již se zahajují předobjednávky. Zvenku se nic nezměnilo, ale za volantem vám budou novinky určitě přínosem. Ladil se totiž pohon a vozy dostaly nový infotainment a i software. Uvnitř máte standardně větší displej a konečně i podsvícené dotykové plochy na klimatizaci a audio. Hledělo se také na přepracování menu infotainmentu a tlačítek na volantu.

Nejlépe však novinka samozřejmě vynikne až při přechodu k číslům. Dojezd verze ID.4 Pro se navýšil o 17 km na nynějších 550 km. U ID.5 Pro je to nyní 556 km. Verze s pohonem zadních kol mají maximální výkon nabíjení 135 kW, nicméně verzím s pohonem všech kol byl výkon navýšen ze 135 na 175 kW. Tímto výkonem lze do vozu získat 178 km za 10 minut. Aby se neřeklo, základ ID.4 Pure má zvýšený výkon ze 110 na 115 kW.

Další velkou novinkou je nový zadní elektromotor, který známe už ze Škody Enyaq. Posílil totiž ze 150 kW na 210 kW. Ještě úžasnější je pak nárůst točivého momentu, který vzrostl z 310 N.m na úžasných 545 N.m. U verze 4Motion činí výkon taktéž 210 kW, což není až takový nárůst oproti původním 195 kW.

Změny se týkají také verze GTX, která měla dosud výkon 299 koní. Nyní se výkon zvedl na 250 kW (340 koní), stejně jako má Toyota Supra. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 5,4 sekundy a maximální rychlost zůstává omezena na 180 km/h. Mimochodem verze Pro mají zvednutou maximální rychlost ze 160 km/h taktéž na 180 km/h.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud