Volkswagenům zamrzají motory, firma je stahuje do servisů

Největší evropská automobilka Volkswagen ve čtvrtek přiznala, že se v jejích vozech vyskytuje chyba. Jde o vozy modelů Lupo, Polo, Golf a některé osobní automobily značky Seat, vybavené hlavně zážehovými motory o obsahu 1.0 a 1.4 litru. Jak píšou Hospodářské noviny, v uvedených motorech, vyrobených v roce 1997 může při nízkých teplotách kondenzovat a zamrzat voda, která pak naruší olejový oběh.

Majitelům těchto vozů firma nabízí stoprocentní záruku po dobu deseti let bez omezení najetých kilometrů, náhradu již vzniklých škod a bezplatné doplnění zařízení, které škodě může zabránit. Nabídka zákazníkům přijde Volkswagen na desítky milionů EUR.

Uvedenými motory byl dle HN vybaven zhruba milion vozidel. Firma počítá s tím, že maximálně 600 000 z nich vyhledá servisní opravu. Problémy se vyskytují pouze v případě vysokého mrazu a jen tehdy, jezdí-li auto jen na krátké vzdálenosti. Na špatný chod motoru svého volkswagenu si podle deníku v posledních dvou letech stěžovalo zhruba pět tisíc zákazníků.

List poznamenává, že vozy značky Škoda v Česku zmíněnou závadou netrpí. Podle Evžena Krauskopfa ze Škody Auto se problém kondenzace vody týká mladoboleslavské automobilky velmi okrajově a navíc jen v případě benzinových motorů. Ze všech prodaných vozů firma zaznamenala během posledních dvou let 39 případů, tyto automobily jezdí v extrémních severských podmínkách.

"Jde o vozy, které jezdily za vysokých mrazů a dlouhodobě jen na krátké vzdálenosti," doplnil dnes Krauskopf pro ČTK. Závady se vyskytly u modelů Fabia a Octavia, vybavených koncernovými benzinovými motory 1.4/55 kW a 1.4/74 kW. Automobilů se škodováckými benzinovými motory 1.0/37 kW a 1.4/44 kW se problém vůbec netýká.

Loni Volkswagen svolal do servisu téměř milion vozů modelů Lupo a Polo k opravám brzd, předloni 570 000 vozů Passat kvůli závadě na tyči řízení.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků