Volkswagenům zamrzají motory, firma je stahuje do servisů

Největší evropská automobilka Volkswagen ve čtvrtek přiznala, že se v jejích vozech vyskytuje chyba. Jde o vozy modelů Lupo, Polo, Golf a některé osobní automobily značky Seat, vybavené hlavně zážehovými motory o obsahu 1.0 a 1.4 litru. Jak píšou Hospodářské noviny, v uvedených motorech, vyrobených v roce 1997 může při nízkých teplotách kondenzovat a zamrzat voda, která pak naruší olejový oběh.

Majitelům těchto vozů firma nabízí stoprocentní záruku po dobu deseti let bez omezení najetých kilometrů, náhradu již vzniklých škod a bezplatné doplnění zařízení, které škodě může zabránit. Nabídka zákazníkům přijde Volkswagen na desítky milionů EUR.

Uvedenými motory byl dle HN vybaven zhruba milion vozidel. Firma počítá s tím, že maximálně 600 000 z nich vyhledá servisní opravu. Problémy se vyskytují pouze v případě vysokého mrazu a jen tehdy, jezdí-li auto jen na krátké vzdálenosti. Na špatný chod motoru svého volkswagenu si podle deníku v posledních dvou letech stěžovalo zhruba pět tisíc zákazníků.

List poznamenává, že vozy značky Škoda v Česku zmíněnou závadou netrpí. Podle Evžena Krauskopfa ze Škody Auto se problém kondenzace vody týká mladoboleslavské automobilky velmi okrajově a navíc jen v případě benzinových motorů. Ze všech prodaných vozů firma zaznamenala během posledních dvou let 39 případů, tyto automobily jezdí v extrémních severských podmínkách.

"Jde o vozy, které jezdily za vysokých mrazů a dlouhodobě jen na krátké vzdálenosti," doplnil dnes Krauskopf pro ČTK. Závady se vyskytly u modelů Fabia a Octavia, vybavených koncernovými benzinovými motory 1.4/55 kW a 1.4/74 kW. Automobilů se škodováckými benzinovými motory 1.0/37 kW a 1.4/44 kW se problém vůbec netýká.

Loni Volkswagen svolal do servisu téměř milion vozů modelů Lupo a Polo k opravám brzd, předloni 570 000 vozů Passat kvůli závadě na tyči řízení.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků