Volkswagenům zamrzají motory, firma je stahuje do servisů

Největší evropská automobilka Volkswagen ve čtvrtek přiznala, že se v jejích vozech vyskytuje chyba. Jde o vozy modelů Lupo, Polo, Golf a některé osobní automobily značky Seat, vybavené hlavně zážehovými motory o obsahu 1.0 a 1.4 litru. Jak píšou Hospodářské noviny, v uvedených motorech, vyrobených v roce 1997 může při nízkých teplotách kondenzovat a zamrzat voda, která pak naruší olejový oběh.

Majitelům těchto vozů firma nabízí stoprocentní záruku po dobu deseti let bez omezení najetých kilometrů, náhradu již vzniklých škod a bezplatné doplnění zařízení, které škodě může zabránit. Nabídka zákazníkům přijde Volkswagen na desítky milionů EUR.

Uvedenými motory byl dle HN vybaven zhruba milion vozidel. Firma počítá s tím, že maximálně 600 000 z nich vyhledá servisní opravu. Problémy se vyskytují pouze v případě vysokého mrazu a jen tehdy, jezdí-li auto jen na krátké vzdálenosti. Na špatný chod motoru svého volkswagenu si podle deníku v posledních dvou letech stěžovalo zhruba pět tisíc zákazníků.

List poznamenává, že vozy značky Škoda v Česku zmíněnou závadou netrpí. Podle Evžena Krauskopfa ze Škody Auto se problém kondenzace vody týká mladoboleslavské automobilky velmi okrajově a navíc jen v případě benzinových motorů. Ze všech prodaných vozů firma zaznamenala během posledních dvou let 39 případů, tyto automobily jezdí v extrémních severských podmínkách.

"Jde o vozy, které jezdily za vysokých mrazů a dlouhodobě jen na krátké vzdálenosti," doplnil dnes Krauskopf pro ČTK. Závady se vyskytly u modelů Fabia a Octavia, vybavených koncernovými benzinovými motory 1.4/55 kW a 1.4/74 kW. Automobilů se škodováckými benzinovými motory 1.0/37 kW a 1.4/44 kW se problém vůbec netýká.

Loni Volkswagen svolal do servisu téměř milion vozů modelů Lupo a Polo k opravám brzd, předloni 570 000 vozů Passat kvůli závadě na tyči řízení.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků