Volkswagenu v Americe pšenka nekvete, zisk se propadl o 57 %

Volkswagenu v Americe pšenka nekvete, zisk se propadl o 57 %

Zisk Volkswagenu se v Severní Americe propadl za rok 2003 o 57 procent oproti roku 2002. Řečí absolutních čísel činil jen 1,1 miliardy eur, zatímco v roce 2002 dokázal Volkswagen vydělat 2,6 miliardy eur. Analytici to připisují velmi silnému euru vůči dolaru a cenovým válkám na severoamerickém atrhu, které srazily ceny automobilů o notný kus dolů. Ostatně takový Phaeton se v USA prodává o dvacet tisíc dolarů levněji než v Evropě, a to je co říct. Prodeje přitom vzrostly o 0,2 procenta (obrat 87,1 miliardy eur); z toho jasně plyne, že rabaty byly méně než poloviční. Na druhou stranu analytici očekávali ještě menší zisk, a sice 978 milionů eur.

Kvůli tomuto nepřiliš optimistickému výsledku musel Volkswagen snížil výplatu dividend z 1,30 eura na akcii v roce 2002 na 1,05 eura. Na americkém trhu bohužel Volkswagenu pšenička neroste, má tu velké konkurenty v podobě koncernů General  Motors, Daimler-Chrysler a Ford Motor.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků