Volkswagenu v Americe pšenka nekvete, zisk se propadl o 57 %

Zisk Volkswagenu se v Severní Americe propadl za rok 2003 o 57 procent oproti roku 2002. Řečí absolutních čísel činil jen 1,1 miliardy eur, zatímco v roce 2002 dokázal Volkswagen vydělat 2,6 miliardy eur. Analytici to připisují velmi silnému euru vůči dolaru a cenovým válkám na severoamerickém atrhu, které srazily ceny automobilů o notný kus dolů. Ostatně takový Phaeton se v USA prodává o dvacet tisíc dolarů levněji než v Evropě, a to je co říct. Prodeje přitom vzrostly o 0,2 procenta (obrat 87,1 miliardy eur); z toho jasně plyne, že rabaty byly méně než poloviční. Na druhou stranu analytici očekávali ještě menší zisk, a sice 978 milionů eur.

Kvůli tomuto nepřiliš optimistickému výsledku musel Volkswagen snížil výplatu dividend z 1,30 eura na akcii v roce 2002 na 1,05 eura. Na americkém trhu bohužel Volkswagenu pšenička neroste, má tu velké konkurenty v podobě koncernů General  Motors, Daimler-Chrysler a Ford Motor.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků