Volkswagenu v Americe pšenka nekvete, zisk se propadl o 57 %

Zisk Volkswagenu se v Severní Americe propadl za rok 2003 o 57 procent oproti roku 2002. Řečí absolutních čísel činil jen 1,1 miliardy eur, zatímco v roce 2002 dokázal Volkswagen vydělat 2,6 miliardy eur. Analytici to připisují velmi silnému euru vůči dolaru a cenovým válkám na severoamerickém atrhu, které srazily ceny automobilů o notný kus dolů. Ostatně takový Phaeton se v USA prodává o dvacet tisíc dolarů levněji než v Evropě, a to je co říct. Prodeje přitom vzrostly o 0,2 procenta (obrat 87,1 miliardy eur); z toho jasně plyne, že rabaty byly méně než poloviční. Na druhou stranu analytici očekávali ještě menší zisk, a sice 978 milionů eur.

Kvůli tomuto nepřiliš optimistickému výsledku musel Volkswagen snížil výplatu dividend z 1,30 eura na akcii v roce 2002 na 1,05 eura. Na americkém trhu bohužel Volkswagenu pšenička neroste, má tu velké konkurenty v podobě koncernů General  Motors, Daimler-Chrysler a Ford Motor.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků