Volkswagenu na Slovensku po rekordní výrobě klesly objednávky

Vysoká čísla výroby automobilů z letošního prvního pololetí začínají střídat špatné zprávy. Příkladem nejvýraznějšího výkyvu je lídr na slovenském trhu, bratislavský Volkswagen Slovakia. Před pár dny oznámil, že za prvních šest měsíců dosáhl rekordní produkce 209 400 vozidel. Výroba se tak téměř vyrovnala objemu za celý předchozí rok. Jenže teď firma hlásí zkracování výrobního týdne.
Volkswagenu na Slovensku po rekordní výrobě klesly objednávky

Předseda představenstva firmy Albrecht Reimold začátkem září vzkázal, že jde o historicky nejlepší čísla za 21 let automobilky na Slovensku. „Pod rekordní čísla se podepsalo zvýšení produkčních kapacit v rámci výroby New Small Family a také produkce SUV vozidel v nepřetržitém provozu sedm dní v týdnu,“ uvedl.

Malá vozidla přitom zaznamenala 44procetní podíl. Právě ta se stávají tahounem automobilek v období krize, protože oslovují větší skupinu potenciálních zákazníků.

Reimold tehdy podotkl, že ve druhé půlce roku očekává růst produkce, avšak i přetrvávání volatility světových trhů, což se už projevilo. Slovenské Hospodárske noviny totiž přinesly informaci o ukončení nepřetržitého provozu ve firmě, zaměřené hlavně na Německo a Čínu. Volkswagen ji nakonec potvrdil a jeho mluvčí Vladimír Machalík sdělil, že závod od října přechází na šestidenní výrobní týden.

Další dvě automobilky, Kia Motors Slovakia a PSA Peugeot Citroën, zatím oslabení produkce neočekávají. „I díky srpnovému spuštění výroby nového modelu Kia cee’d Sportswagon budeme mít dostatek objednávek do konce roku,“ uvedl mluvčí žilinské Kii Dušan Dvořák s tím, že celkově by mělo pásy závodu opustit 285 tisíc vozidel. Většina z nich putuje do Ruska a na velké evropské trhy.

Trnavský Peugeot má z celého koláče nejmenší podíl, letos plánuje vyrobit 240 tisíc aut. Automobilce se nedaří výrazněji prosadit na evropských odbytištích, kde klesá poptávka po velkých i malých vozech a problémy má i její francouzská matka.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků