Volkswagenu klesl zisk o 67 procent

18 komentářů

Funny
12. května • 16:59

Haha, ty příspěvky mě rozesmály. Když před pár lety Mercedes opravoval konstrukční chybu na podvozku A-Klassy a inovoval C, měl po dobu 2 let slušnou provozní ztrátu.

VW v tomto finančním roce uvádí na trh 6 nových modelů, z toho 2 které nejsou evolucí ale úplně novou konstrukcí - Touran a Touareg -a několik úplně nových motorů včetně prvního 4 ventilu s PD a tady pár rádoby chytrolínů dělá závěry.

krTEKK
13. května • 8:26

4 ventilovy PD ?? nevim, nevim, ale myslim, ze VW dosud zadny 4 ventilovy PD nevyrobilo...

Funny
13. května • 14:08

2,0 TDI 100 kW pro touran a pro budoucí nový golf je čtyřventil PD a v Česku je už v oficiální nabídce.

Jinak ty bláboly o TDI PD nahoře jsou fakt pikantní. Passaty stahované jak na běžícím pásu, chtěl bych je vidět. Problémy byly jen u náběhové série TDI 85kW prodávané jen v Německu a Belgii která vůbec na trh v ČR nešla a vyřešili to záměnou oleje na jiný co splňuje normu 505.01 který je schopný systém PD spolehlivě mazat. Od té doby žádné problémy s PD nejsou. Teda pokud tam někdo nenaleje olej co tam nepatří.

magic mop
13. května • 20:57

Ty problémy byly i u 74 kW verzí.

X12345678
14. května • 22:01

Common Rail jsou pouze motory V8 TDI montované do Audi. Vše ostatní v současné době mimo jediného (klasika TDI 66kW a 81kW) je PD, včetně V10 TDI v Touaregu.

Problémy se systémem čerpadlo-tryska se skutečně mohou objevit i dnes a u kteréhokoliv motoru, a to ve dvou případech:

A) Není použit předepsaný olej, t.j. 505.01 pro výměny po 15 000km nebo 506.01 pro výměny po 50 000km. To platí i pro dolití při případném poklesu hladiny, do náplně 505.01 se nesmí mezi výměnami nalít více než 0,5l oleje který normu 50x.01 nesplňuje a do náplně 506.01 se jiný olej nesmí doplnit vůbec.

B) Během provozu je natankováno (např. omylem) palivo s příměsí benzínu. Pokud se to stane a benzínu je v naftě více než cca 5%, nesmí se motor vůbec startovat. To ale platí i pro common rail, vysokotlaké vstřikovací čerpadlo tuhle směs taky nesnáší.

Martin
13. května • 15:04

Ja nekde cetl, ze novy motory od VW budou Common Rail??????

Jag
11. května • 19:16

Tez se nedivim v pokles.Sice Passat je dost dobry ale Bora,Polo nabo ta nova krabice tak to je hruza.Zajimalo by mne s cim pride novy golf.Vym ze uz ho zacli skusebne delat ale tajito az hruza.

Martin
10. května • 12:48

Ja se taky vubec nedivim; spis se divim, ze tak dlouho se jim dari drzet zisk... Asi jen diky ty Cine... Vzdyt snad zadna automobilka nedela tak neosobni auta "bez duse" jako prave VW. Absolutne nechapu jejich pozici na ceskem trhu. Asi diky motorum TDI a technologii PD TDI, coz zase na druhou stranu uznavam, ze je asi svetova spicka v oblasti dieslu.

PetrL
12. května • 14:35

Pokud jde o TDI PD, právě dnes jsem slyšel názor (neověřený), že s technologií PD má VW probémy a údajně uvažuje o ukončení výroby. Prostě, že se PD zas tak moc nepoved. Je především náchylný na kde co , zejména olej, má údajně větší spotřebu (oproti předchozím TDI) a také spolehlivost není se starším TDI srovnatelná. Ale opakuji, jsou to informace - jedna paní povídala. Víte o tom někdo něco bližšího?

Martin
12. května • 16:38

No vzhledem k tomu, ze se VW chysta na konkurencni Common Rail, tak na tom asi neco bude.

magic mop
12. května • 22:16

No z Ivacaru jsem slyšel o  hodně problémech hlavně v prvních letech výroby TDI-PD, byly extrémně háklivý na čistotu nafty a na olej, Passaty se vracely jak na běžícím pásu. S tím ojejem mají prej problémy dodnes a celkově je ten systém o hodně komplikovanější proti Common Railu, navíc u něj nelze provést 16v rozvod. Kamarád má služební Octavii s TDI-PD a říká, že se dá jezdit se slušnou spotřebou jen slušným zacházením, když jede s těžší nohou, tak jde prej i přes 8 litrů.

Petr xyz
15. května • 12:39

Taky určitě se v pohodě dá s PD jezdit za méně než 6 litrů při vysokém rychlostím průměru. Toť má osobní zkušenost se Superbem.

magic mop
12. května • 22:16

No z Ivacaru jsem slyšel o  hodně problémech hlavně v prvních letech výroby TDI-PD, byly extrémně háklivý na čistotu nafty a na olej, Passaty se vracely jak na běžícím pásu. S tím ojejem mají prej problémy dodnes a celkově je ten systém o hodně komplikovanější proti Common Railu, navíc u něj nelze provést 16v rozvod. Kamarád má služební Octavii s TDI-PD a říká, že se dá jezdit se slušnou spotřebou jen slušným zacházením, když jede s těžší nohou, tak jde prej i přes 8 litrů.

Josef Zahradka
13. srpna • 10:25

Jen tak mimochodem poslední koncernový motor je 2.0 tdi PD a je má šestnáct ventilů.

Yaroukh
11. května • 11:45

Ad "absolutne nechapu" - nebylo by tedy logicke prehodnotit svuj nazor na design? Nemyslim tim uplne obratit - ale spis priznat, ze to, co ty povazujes za jedinou moznou cestu k uspechu (tedy neotrely design), muzou (u VQ nakupujici) zakaznici videt trochu jinak ...

Dusan
16. května • 8:18

No jak to kolem sebe vidim, tak bych rekl, ze prodejnost a tim i zisky Volkswagenu zahranuje Passat a ten si skoro nikdo nekupuje sam sobe. To je proste ciste fleetova kara. Podniky jsou na Passaty zvykle a na tomhle trhu ve svem segmentu (minimalne u nas) ma Passat cca 80%+ market share. Ale prodeje jednotlivcum uz jsou minimalni, znam asi deset lidi co maji Passat a vsichni ho maji jako sluzebak a nikdo z nich by si ho nekoupil domu ani omylem.

Yaroukh
11. května • 11:45

[u VW nakupujici]

Olda
10. května • 7:42

Modely dotahujou nekonecnou dobu, Golf a Passat jsou toho ukazkou a navic uz vsichni vyrobci pochopili, ze je treba vyrabet i po designerske strance pokrokova auta a VW stale vyrabi tanciky :).

Doporučujeme

Články odjinud