Volkswagenu klesl zisk o 67 procent

Německá automobilka Volkswagen, majitel mladoboleslavské Škody Auto a největší výrobce automobilů v Evropě, měla v prvním čtvrtletí zisk před zdaněním 331 milionů eur. Meziročně je to propad o 66,8 procenta. Tržby firmy klesly o 2,7 procenta na 20,70 miliardy eur.

Výsledek hospodaření je horší, než čekaly finančních trhy, kde se počítalo s poklesem zisku jen na 464 milionů eur. Automobilka dává propad zisku do souvislosti jednak s kurzovými výkyvy, jednak ho vysvětluje vysokými náklady na zavádění nových modelů. Čistý zisk klesl o 67,8 procenta na 202 milionů eur.

Firma však zopakovala, že ve druhém pololetí čeká zlepšení a tedy i vyšší provozní zisk. Volkswagen spoléhá především na nové modely Touran, Touareg a Golf V, díky kterým by se měl výrazně zvýšit prodej.

Volkswagen už v březnu upozornil na to, že zisk za první čtvrtletí se bude pohybovat výrazně pod očekáváním analytiků. Od té doby akcie automobilky ztratily o zhruba 14 procent více než akcie konkurence. Skupina také uvedla, že kvůli poklesu hodnoty svého akciového portfolia musela odepsat zhruba 143 milionů eur. Negativní dopady měl i sílící kurz eura, hlavně vůči dolaru.

Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil prodej o 3,1 procenta, a to hlavně díky prodeji v Číně. Ta se pro něj ve čtvrtletí poprvé stala i největším trhem a odsunula tak Německo na druhé místo. Provozní zisk automobilky v období od ledna do března činil 604 milionů eur a meziročně se snížil o 46,6 procenta.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků