Volkswagenu klesl zisk o 67 procent

Německá automobilka Volkswagen, majitel mladoboleslavské Škody Auto a největší výrobce automobilů v Evropě, měla v prvním čtvrtletí zisk před zdaněním 331 milionů eur. Meziročně je to propad o 66,8 procenta. Tržby firmy klesly o 2,7 procenta na 20,70 miliardy eur.

Výsledek hospodaření je horší, než čekaly finančních trhy, kde se počítalo s poklesem zisku jen na 464 milionů eur. Automobilka dává propad zisku do souvislosti jednak s kurzovými výkyvy, jednak ho vysvětluje vysokými náklady na zavádění nových modelů. Čistý zisk klesl o 67,8 procenta na 202 milionů eur.

Firma však zopakovala, že ve druhém pololetí čeká zlepšení a tedy i vyšší provozní zisk. Volkswagen spoléhá především na nové modely Touran, Touareg a Golf V, díky kterým by se měl výrazně zvýšit prodej.

Volkswagen už v březnu upozornil na to, že zisk za první čtvrtletí se bude pohybovat výrazně pod očekáváním analytiků. Od té doby akcie automobilky ztratily o zhruba 14 procent více než akcie konkurence. Skupina také uvedla, že kvůli poklesu hodnoty svého akciového portfolia musela odepsat zhruba 143 milionů eur. Negativní dopady měl i sílící kurz eura, hlavně vůči dolaru.

Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil prodej o 3,1 procenta, a to hlavně díky prodeji v Číně. Ta se pro něj ve čtvrtletí poprvé stala i největším trhem a odsunula tak Německo na druhé místo. Provozní zisk automobilky v období od ledna do března činil 604 milionů eur a meziročně se snížil o 46,6 procenta.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků