Volkswagenu klesl zisk o 67 procent

Německá automobilka Volkswagen, majitel mladoboleslavské Škody Auto a největší výrobce automobilů v Evropě, měla v prvním čtvrtletí zisk před zdaněním 331 milionů eur. Meziročně je to propad o 66,8 procenta. Tržby firmy klesly o 2,7 procenta na 20,70 miliardy eur.

Výsledek hospodaření je horší, než čekaly finančních trhy, kde se počítalo s poklesem zisku jen na 464 milionů eur. Automobilka dává propad zisku do souvislosti jednak s kurzovými výkyvy, jednak ho vysvětluje vysokými náklady na zavádění nových modelů. Čistý zisk klesl o 67,8 procenta na 202 milionů eur.

Firma však zopakovala, že ve druhém pololetí čeká zlepšení a tedy i vyšší provozní zisk. Volkswagen spoléhá především na nové modely Touran, Touareg a Golf V, díky kterým by se měl výrazně zvýšit prodej.

Volkswagen už v březnu upozornil na to, že zisk za první čtvrtletí se bude pohybovat výrazně pod očekáváním analytiků. Od té doby akcie automobilky ztratily o zhruba 14 procent více než akcie konkurence. Skupina také uvedla, že kvůli poklesu hodnoty svého akciového portfolia musela odepsat zhruba 143 milionů eur. Negativní dopady měl i sílící kurz eura, hlavně vůči dolaru.

Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil prodej o 3,1 procenta, a to hlavně díky prodeji v Číně. Ta se pro něj ve čtvrtletí poprvé stala i největším trhem a odsunula tak Německo na druhé místo. Provozní zisk automobilky v období od ledna do března činil 604 milionů eur a meziročně se snížil o 46,6 procenta.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků