Volkswagenu klesl zisk o 67 procent

Německá automobilka Volkswagen, majitel mladoboleslavské Škody Auto a největší výrobce automobilů v Evropě, měla v prvním čtvrtletí zisk před zdaněním 331 milionů eur. Meziročně je to propad o 66,8 procenta. Tržby firmy klesly o 2,7 procenta na 20,70 miliardy eur.

Výsledek hospodaření je horší, než čekaly finančních trhy, kde se počítalo s poklesem zisku jen na 464 milionů eur. Automobilka dává propad zisku do souvislosti jednak s kurzovými výkyvy, jednak ho vysvětluje vysokými náklady na zavádění nových modelů. Čistý zisk klesl o 67,8 procenta na 202 milionů eur.

Firma však zopakovala, že ve druhém pololetí čeká zlepšení a tedy i vyšší provozní zisk. Volkswagen spoléhá především na nové modely Touran, Touareg a Golf V, díky kterým by se měl výrazně zvýšit prodej.

Volkswagen už v březnu upozornil na to, že zisk za první čtvrtletí se bude pohybovat výrazně pod očekáváním analytiků. Od té doby akcie automobilky ztratily o zhruba 14 procent více než akcie konkurence. Skupina také uvedla, že kvůli poklesu hodnoty svého akciového portfolia musela odepsat zhruba 143 milionů eur. Negativní dopady měl i sílící kurz eura, hlavně vůči dolaru.

Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil prodej o 3,1 procenta, a to hlavně díky prodeji v Číně. Ta se pro něj ve čtvrtletí poprvé stala i největším trhem a odsunula tak Německo na druhé místo. Provozní zisk automobilky v období od ledna do března činil 604 milionů eur a meziročně se snížil o 46,6 procenta.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků