Volkswagenu klesl zisk o 67 procent

Německá automobilka Volkswagen, majitel mladoboleslavské Škody Auto a největší výrobce automobilů v Evropě, měla v prvním čtvrtletí zisk před zdaněním 331 milionů eur. Meziročně je to propad o 66,8 procenta. Tržby firmy klesly o 2,7 procenta na 20,70 miliardy eur.

Výsledek hospodaření je horší, než čekaly finančních trhy, kde se počítalo s poklesem zisku jen na 464 milionů eur. Automobilka dává propad zisku do souvislosti jednak s kurzovými výkyvy, jednak ho vysvětluje vysokými náklady na zavádění nových modelů. Čistý zisk klesl o 67,8 procenta na 202 milionů eur.

Firma však zopakovala, že ve druhém pololetí čeká zlepšení a tedy i vyšší provozní zisk. Volkswagen spoléhá především na nové modely Touran, Touareg a Golf V, díky kterým by se měl výrazně zvýšit prodej.

Volkswagen už v březnu upozornil na to, že zisk za první čtvrtletí se bude pohybovat výrazně pod očekáváním analytiků. Od té doby akcie automobilky ztratily o zhruba 14 procent více než akcie konkurence. Skupina také uvedla, že kvůli poklesu hodnoty svého akciového portfolia musela odepsat zhruba 143 milionů eur. Negativní dopady měl i sílící kurz eura, hlavně vůči dolaru.

Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil prodej o 3,1 procenta, a to hlavně díky prodeji v Číně. Ta se pro něj ve čtvrtletí poprvé stala i největším trhem a odsunula tak Německo na druhé místo. Provozní zisk automobilky v období od ledna do března činil 604 milionů eur a meziročně se snížil o 46,6 procenta.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků