Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Turbodiesely TDI „clean diesel“ prý ve skutečnosti vypouštějí mnohem více oxidů dusíku než při měření v laboratoři.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Agentura EPA, což je americká vládní organizace ochrany životního prostředí, obvinila Volkswagen z podvádění při měření emisí. Jeho turbodiesely TDI s přídomkem „clean diesel“, prý ve skutečnosti vypouštějí deseti- až čtyřicetinásobné množství emisí oxidů dusíku než při měření v laboratoři.

EPA obviňuje Volkswagen, že používá software, který rozpozná, že auto prochází zkouškou měření emisí, a upraví chod motoru tak, aby pohonná jednotka přísná kritéria splnila. V reálném světě se prý takový program vypne a auto jede „normálně“ bez regulace emisí NOx.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Pokud se prokáže, že takové zařízení skutečně Volkswagen používá, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliard dolarů (432 miliard korun)! Podle nových zákonů by totiž musel Volkswagen zaplatit pokutu 37 500 dolarů za každé prodané auto.

Podle EPA se to týká 482 000 vozidel Volkswagen a Audi. Vedení Volkswagenu nařídilo interní vyšetřování této záležitosti, EPA nyní musí prokázat, že Volkswagen skutečně pochybil.

O moderních dieselech je známo, že v reálném provozu skutečně vypouští více škodlivých emisí NOX než v laboratoři. Oxidy dusíku prý způsobují například astma nebo rakovinu plic.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků