Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Turbodiesely TDI „clean diesel“ prý ve skutečnosti vypouštějí mnohem více oxidů dusíku než při měření v laboratoři.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Agentura EPA, což je americká vládní organizace ochrany životního prostředí, obvinila Volkswagen z podvádění při měření emisí. Jeho turbodiesely TDI s přídomkem „clean diesel“, prý ve skutečnosti vypouštějí deseti- až čtyřicetinásobné množství emisí oxidů dusíku než při měření v laboratoři.

EPA obviňuje Volkswagen, že používá software, který rozpozná, že auto prochází zkouškou měření emisí, a upraví chod motoru tak, aby pohonná jednotka přísná kritéria splnila. V reálném světě se prý takový program vypne a auto jede „normálně“ bez regulace emisí NOx.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Pokud se prokáže, že takové zařízení skutečně Volkswagen používá, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliard dolarů (432 miliard korun)! Podle nových zákonů by totiž musel Volkswagen zaplatit pokutu 37 500 dolarů za každé prodané auto.

Podle EPA se to týká 482 000 vozidel Volkswagen a Audi. Vedení Volkswagenu nařídilo interní vyšetřování této záležitosti, EPA nyní musí prokázat, že Volkswagen skutečně pochybil.

O moderních dieselech je známo, že v reálném provozu skutečně vypouští více škodlivých emisí NOX než v laboratoři. Oxidy dusíku prý způsobují například astma nebo rakovinu plic.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků