Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Turbodiesely TDI „clean diesel“ prý ve skutečnosti vypouštějí mnohem více oxidů dusíku než při měření v laboratoři.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Agentura EPA, což je americká vládní organizace ochrany životního prostředí, obvinila Volkswagen z podvádění při měření emisí. Jeho turbodiesely TDI s přídomkem „clean diesel“, prý ve skutečnosti vypouštějí deseti- až čtyřicetinásobné množství emisí oxidů dusíku než při měření v laboratoři.

EPA obviňuje Volkswagen, že používá software, který rozpozná, že auto prochází zkouškou měření emisí, a upraví chod motoru tak, aby pohonná jednotka přísná kritéria splnila. V reálném světě se prý takový program vypne a auto jede „normálně“ bez regulace emisí NOx.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Pokud se prokáže, že takové zařízení skutečně Volkswagen používá, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliard dolarů (432 miliard korun)! Podle nových zákonů by totiž musel Volkswagen zaplatit pokutu 37 500 dolarů za každé prodané auto.

Podle EPA se to týká 482 000 vozidel Volkswagen a Audi. Vedení Volkswagenu nařídilo interní vyšetřování této záležitosti, EPA nyní musí prokázat, že Volkswagen skutečně pochybil.

O moderních dieselech je známo, že v reálném provozu skutečně vypouští více škodlivých emisí NOX než v laboratoři. Oxidy dusíku prý způsobují například astma nebo rakovinu plic.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků