Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Turbodiesely TDI „clean diesel“ prý ve skutečnosti vypouštějí mnohem více oxidů dusíku než při měření v laboratoři.
Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Agentura EPA, což je americká vládní organizace ochrany životního prostředí, obvinila Volkswagen z podvádění při měření emisí. Jeho turbodiesely TDI s přídomkem „clean diesel“, prý ve skutečnosti vypouštějí deseti- až čtyřicetinásobné množství emisí oxidů dusíku než při měření v laboratoři.

EPA obviňuje Volkswagen, že používá software, který rozpozná, že auto prochází zkouškou měření emisí, a upraví chod motoru tak, aby pohonná jednotka přísná kritéria splnila. V reálném světě se prý takový program vypne a auto jede „normálně“ bez regulace emisí NOx.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Pokud se prokáže, že takové zařízení skutečně Volkswagen používá, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliard dolarů (432 miliard korun)! Podle nových zákonů by totiž musel Volkswagen zaplatit pokutu 37 500 dolarů za každé prodané auto.

Podle EPA se to týká 482 000 vozidel Volkswagen a Audi. Vedení Volkswagenu nařídilo interní vyšetřování této záležitosti, EPA nyní musí prokázat, že Volkswagen skutečně pochybil.

O moderních dieselech je známo, že v reálném provozu skutečně vypouští více škodlivých emisí NOX než v laboratoři. Oxidy dusíku prý způsobují například astma nebo rakovinu plic.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 38 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků