Volkswageni uvádí motory 1,2 TSI a 1,6 TDi: (r)evoluce v downsizingu?

Německý Volkswagen je nepochybně jeden z prvních výrobců, kteří se dali na dráhu „downsizingu“ nebo chcete-li snižování objemů motorů. Začalo to před několika lety a nebylo to tak dávno, co jsme kroutili nad tím, jak někdo může Passatu vtisknout přeplňovaný 1,4 TSI nebo jak někdo může v rámci šetřících opatření ubrat jeden válec a nabídnout, teď už takřka ikonický 1,2 HTP.

Nyní už víme, že tyto tendence nejsou ani zdaleka u konce a koncern hodlá vytěžit ze svých zkušeností co nejvíce. Na poslední tiskové konferenci ve Vídni „stáhl plachtu“ hned z dvojice malých přeplňovaných agregátů, které již brzy budou okupovat místa v nabídkách u modelu Golf a Polo. Snad nejzajímavější pro milovníky benzínových agregátů je z této dvojice přeplňovaný 1,2 TSI, který se kromě odlehčené konstrukce může pochlubit i výkonem 77 kW/105 koní. Tento relativně výkonný „skrček” dosáhne maximálního točivého momentu 175 Nm již při 1 500 ot./min. Spekuluje se dokonce, že tento agregát se mírně upravené podobě objeví i v modelu Polo GTi.
Na poli nováčků bude dieselové agregáty zastupovat 1,6 TDi, jenž má postupně nahradit tolik vyhledávanou „jedna-devítku“. Novinka přitom bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní a nutno dodat, že ji nejsou cizí emisní standardy EU5.
Zajímavou tečku na závěr přidal hlavní vývojář motorů Dr. Jens Handler, který se vyjádřil, že všechna pozornost je sice věnována elektromotorům a zřejmě jim patří i budoucnost, avšak zcela jistě dodal, že přítomnost stále patří benzínovým a dieselovým motorům, jejichž popularita určitě neklesá a to zejména, když jsou i úsporné.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků