Volkswageni uvádí motory 1,2 TSI a 1,6 TDi: (r)evoluce v downsizingu?

Německý Volkswagen je nepochybně jeden z prvních výrobců, kteří se dali na dráhu „downsizingu“ nebo chcete-li snižování objemů motorů. Začalo to před několika lety a nebylo to tak dávno, co jsme kroutili nad tím, jak někdo může Passatu vtisknout přeplňovaný 1,4 TSI nebo jak někdo může v rámci šetřících opatření ubrat jeden válec a nabídnout, teď už takřka ikonický 1,2 HTP.

Nyní už víme, že tyto tendence nejsou ani zdaleka u konce a koncern hodlá vytěžit ze svých zkušeností co nejvíce. Na poslední tiskové konferenci ve Vídni „stáhl plachtu“ hned z dvojice malých přeplňovaných agregátů, které již brzy budou okupovat místa v nabídkách u modelu Golf a Polo. Snad nejzajímavější pro milovníky benzínových agregátů je z této dvojice přeplňovaný 1,2 TSI, který se kromě odlehčené konstrukce může pochlubit i výkonem 77 kW/105 koní. Tento relativně výkonný „skrček” dosáhne maximálního točivého momentu 175 Nm již při 1 500 ot./min. Spekuluje se dokonce, že tento agregát se mírně upravené podobě objeví i v modelu Polo GTi.
Na poli nováčků bude dieselové agregáty zastupovat 1,6 TDi, jenž má postupně nahradit tolik vyhledávanou „jedna-devítku“. Novinka přitom bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní a nutno dodat, že ji nejsou cizí emisní standardy EU5.
Zajímavou tečku na závěr přidal hlavní vývojář motorů Dr. Jens Handler, který se vyjádřil, že všechna pozornost je sice věnována elektromotorům a zřejmě jim patří i budoucnost, avšak zcela jistě dodal, že přítomnost stále patří benzínovým a dieselovým motorům, jejichž popularita určitě neklesá a to zejména, když jsou i úsporné.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků