Volkswagen zvýšil podíl v MANu na 73 procent

Volkswagen zvýšil podíl v MANu na 73 procent

Německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil svůj podíl na hlasovacích právech ve výrobci nákladních vozů MAN na 73 procent z dřívějších 55,9 procenta. Oznámila to  společnost MAN.

Podle agentury DPA zatím nejsou k dispozici informace o tom, jak vysokou částku Volkswagen za zvýšení podílu zaplatil.
 
Podíl Volkswagenu na celkovém akciovém kapitálu firmy MAN stoupl na 71,8 procenta z předchozích 53,7 procenta. Volkswagen plánuje užší spolupráci společnosti MAN se švédským výrobcem nákladních vozů Scania, ve kterém vlastní téměř 72 procent hlasovacích práv. Tato spolupráce by měla vést k úspoře minimálně 200 milionů eur (pět miliard Kč) ročně, napsala agentura Reuters.

MAN vyrábí kromě nákladních vozů rovněž autobusy, naftové motory a turbiny. Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největším výrobcem osobních automobilů v Evropě.

Loni se podle studie poradenské společnosti Ernst & Young stal světovou jedničkou v oboru podle tržeb, které přesáhly 159,3 miliardy eur (zhruba čtyři biliony korun). Těsně tak předstihl japonského konkurenta Toyota Motor, jehož tržby činily 158,9 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků