Volkswagen zvýšil podíl v MANu na 73 procent

Volkswagen zvýšil podíl v MANu na 73 procent

Německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil svůj podíl na hlasovacích právech ve výrobci nákladních vozů MAN na 73 procent z dřívějších 55,9 procenta. Oznámila to  společnost MAN.

Podle agentury DPA zatím nejsou k dispozici informace o tom, jak vysokou částku Volkswagen za zvýšení podílu zaplatil.
 
Podíl Volkswagenu na celkovém akciovém kapitálu firmy MAN stoupl na 71,8 procenta z předchozích 53,7 procenta. Volkswagen plánuje užší spolupráci společnosti MAN se švédským výrobcem nákladních vozů Scania, ve kterém vlastní téměř 72 procent hlasovacích práv. Tato spolupráce by měla vést k úspoře minimálně 200 milionů eur (pět miliard Kč) ročně, napsala agentura Reuters.

MAN vyrábí kromě nákladních vozů rovněž autobusy, naftové motory a turbiny. Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největším výrobcem osobních automobilů v Evropě.

Loni se podle studie poradenské společnosti Ernst & Young stal světovou jedničkou v oboru podle tržeb, které přesáhly 159,3 miliardy eur (zhruba čtyři biliony korun). Těsně tak předstihl japonského konkurenta Toyota Motor, jehož tržby činily 158,9 miliardy eur.

Zdroj: E15.cz 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků