Volkswagen zvažuje přesunout část výroby Audi do svých závodů

Německý Volkswagen, vlastník automobilky Audi, zvažuje, že by v blízké budoucnosti přesunul část výroby z továren Audi v Ingolstadtu do svých vlastních závodů v sídle v Wolfsburgu. Tento krok by pomohl Volkswagenu v tom, že by jeho továrny byly plně využité a zvedla by se tím produktivita práce a klesly tak náklady na výrobu jednoho modelu. Toto přesunutí by mělo nastat v roku 2008, kdy by Audi mělo přijít s novou generací modelu A3, který by se mohl vyrábět právě v závodech VW.

Tyto zprávy, které přinesly německé media, však naráží na skutečnost, že Audi stáhlo výrobu nynější generace modelu A3 pouze do závodu v Ingolstadtu, když předtím vyráběla tento model i v Bruselu. Vedení automobilky Audi odmítlo nové spekulace komentovat, ovšem tiskový mluvčí k tomu dodal, že kapacity továren Audi nejsou ještě plně využity a zvýšená produktivita práce umožní navýšit stávající výrobu v řádu desítek procent, takže není třeba vyrábět modely i v dalších závodech. Navíc dle posledních ekonomických zpráv koncernu VW jasně vyplývá, že náklady na pracovní síly jsou v závodech Volkswagenu o zhruba 20 procent vyšší, než v závodech Audi, takže modely vyráběné ve Wolfsburgu by přinášely automobilce menší zisky.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků