Volkswagen zvažuje přesunout část výroby Audi do svých závodů

Německý Volkswagen, vlastník automobilky Audi, zvažuje, že by v blízké budoucnosti přesunul část výroby z továren Audi v Ingolstadtu do svých vlastních závodů v sídle v Wolfsburgu. Tento krok by pomohl Volkswagenu v tom, že by jeho továrny byly plně využité a zvedla by se tím produktivita práce a klesly tak náklady na výrobu jednoho modelu. Toto přesunutí by mělo nastat v roku 2008, kdy by Audi mělo přijít s novou generací modelu A3, který by se mohl vyrábět právě v závodech VW.

Tyto zprávy, které přinesly německé media, však naráží na skutečnost, že Audi stáhlo výrobu nynější generace modelu A3 pouze do závodu v Ingolstadtu, když předtím vyráběla tento model i v Bruselu. Vedení automobilky Audi odmítlo nové spekulace komentovat, ovšem tiskový mluvčí k tomu dodal, že kapacity továren Audi nejsou ještě plně využity a zvýšená produktivita práce umožní navýšit stávající výrobu v řádu desítek procent, takže není třeba vyrábět modely i v dalších závodech. Navíc dle posledních ekonomických zpráv koncernu VW jasně vyplývá, že náklady na pracovní síly jsou v závodech Volkswagenu o zhruba 20 procent vyšší, než v závodech Audi, takže modely vyráběné ve Wolfsburgu by přinášely automobilce menší zisky.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků