Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostat má motor z modelu Passat

Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostat má motor z modelu Passat

Naftový Volkswagen GTI figuruje na trhu coby GTD už dlouho. Aktuální hojně používané modulární platformy ale nabízejí široké možnosti sdílení techniky napříč různými modely tak, že třeba menší Golf může dostat motor z nového VW Passat. A ten má ve své nabídce i dvoulitrové biturbo s parametry 176 kW (240 k) a 500 Nm. Že by se rýsoval dieselový Golf R? 

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

S takovou myšlenkou přišli kolegové ze serveru Motoring, kteří během mezinárodní prezentace nového Passatu vyzpovídali šéfa vývoje motorů. Hanno Jelden potvrdil, že instalace tohoto motoru pod kapotu VW Golf technicky není problém. Problém by ale mohla být vyšší hmotnost. 

Volkswagen Golf GTD umí stovku za 7,5 s, průměrně si řekne o 4,2 l/100 km

Volkswagen Golf GTD umí stovku za 7,5 s, průměrně si řekne o 4,2 l/100 km

Jak už to v podobných případech chodí, nic definitivního Hanno Jelden nakonec neprozradil, údajně ale z rozhovoru vyplynulo, že nejvýkonnější naftový Golf v historii modelu automobilka opravdu zvažuje. Zájem ze strany minimálně evropských zákazníků by o dieselový Golf R totiž určitě byl. 

Zdroj: Motoring

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků