Volkswagen zvažuje další modulární platformu pro elektrická auta

Platformy pro elektrické vozy poskytují mnohem širší možnosti než v případě klasických aut se spalovacími motory. Bude to ale stačit?
Volkswagen zvažuje další modulární platformu pro elektrická auta

Volkswagen aktuálně intenzivně pracuje na úplně nové modulární platformě, která má sloužit jako základ pro vývoj a výrobu kompaktních osobních a lehkých užitkových aut s výhradně elektrickým pohonem. Jmenuje se MEB (Modularer Elektrobaukasten) a představena byla na elektrickém konceptu VW Budd-e.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modulární platforma MEB určená pro čistě elektrické vozy koncernu VW nabízí široké možnosti. Akumulátory umístěné pod podlahou tvoří základní nosný prvek a lze je snadno rozšiřovat nebo naopak zkracovat, jako když si odlamujete čokoládu

První sériové auto s platformou MEB by se mělo prodávat od roku 2019 a ačkoli bude nová platforma značně variabilní a automobilka s ní bude moci pracovat, možná přeci jen narazí na svá přirozená konstrukční omezení. Volkswagen proto zvažuje, že postaví ještě jednu platformu pro větší vozy.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Právě nová generace luxusní limuzíny Phaeton, která je plánována na rok 2021, bude ležet na hranici, případně za hranicí použitelnosti platformy MEB. Nový Phaeton má být výhradně elektrický, případně použije záložní spalovací motor jako palubní generátor.

Výhodou platformy MEB je to, že se s ní dá pracovat jako s tabulkou čokolády nebo s Legem. Prostě přikládáte anebo ubíráte jednotlivé kostičky, tedy v tomto případě moduly akumulátorů, které jsou umístěné pod podlahou a tvoří vlastně základní nosný prvek. Na to si pak můžete dát prakticky jakoukoli karoserii - od hatchbacku přes SUV, až po malou dodávku.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Díky tomu se výrazně sníží náklady na vývoj a výrobu nových modelů a samozřejmě také samotných akumulátorů. Stačí vám vlastně jen jeden typ, který pak skládáte dohromady. Zajímavé také je, že nová generace elektromobilů nemusí být tak velká jako srovnatelná auta se spalovacími motory.

Nepotřebujete totiž nikam vměstnat dlouhý spalovací motor spolu s převodovkou, hnacími hřídeli a rozvodovkou. Platforma se pak také nemusí omezovat na zástavbu motoru podélně, napříč či na pohon předních, zadních nebo všech kol.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků