Volkswagen zvažuje další modulární platformu pro elektrická auta

Platformy pro elektrické vozy poskytují mnohem širší možnosti než v případě klasických aut se spalovacími motory. Bude to ale stačit?
Volkswagen zvažuje další modulární platformu pro elektrická auta

Volkswagen aktuálně intenzivně pracuje na úplně nové modulární platformě, která má sloužit jako základ pro vývoj a výrobu kompaktních osobních a lehkých užitkových aut s výhradně elektrickým pohonem. Jmenuje se MEB (Modularer Elektrobaukasten) a představena byla na elektrickém konceptu VW Budd-e.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modulární platforma MEB určená pro čistě elektrické vozy koncernu VW nabízí široké možnosti. Akumulátory umístěné pod podlahou tvoří základní nosný prvek a lze je snadno rozšiřovat nebo naopak zkracovat, jako když si odlamujete čokoládu

První sériové auto s platformou MEB by se mělo prodávat od roku 2019 a ačkoli bude nová platforma značně variabilní a automobilka s ní bude moci pracovat, možná přeci jen narazí na svá přirozená konstrukční omezení. Volkswagen proto zvažuje, že postaví ještě jednu platformu pro větší vozy.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Právě nová generace luxusní limuzíny Phaeton, která je plánována na rok 2021, bude ležet na hranici, případně za hranicí použitelnosti platformy MEB. Nový Phaeton má být výhradně elektrický, případně použije záložní spalovací motor jako palubní generátor.

Výhodou platformy MEB je to, že se s ní dá pracovat jako s tabulkou čokolády nebo s Legem. Prostě přikládáte anebo ubíráte jednotlivé kostičky, tedy v tomto případě moduly akumulátorů, které jsou umístěné pod podlahou a tvoří vlastně základní nosný prvek. Na to si pak můžete dát prakticky jakoukoli karoserii - od hatchbacku přes SUV, až po malou dodávku.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Díky tomu se výrazně sníží náklady na vývoj a výrobu nových modelů a samozřejmě také samotných akumulátorů. Stačí vám vlastně jen jeden typ, který pak skládáte dohromady. Zajímavé také je, že nová generace elektromobilů nemusí být tak velká jako srovnatelná auta se spalovacími motory.

Nepotřebujete totiž nikam vměstnat dlouhý spalovací motor spolu s převodovkou, hnacími hřídeli a rozvodovkou. Platforma se pak také nemusí omezovat na zástavbu motoru podélně, napříč či na pohon předních, zadních nebo všech kol.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků