Volkswagen zuří, DHL si vyrobilo vlastní elektrickou dodávku

38 komentářů

Pavel
16. října • 0:34

Rozvážel sem poštu jen po Brně a najel sem denně přez 200km.
Nevím nevím jak bude stačit němčourům dojezd 80km?! Je pravda , že sem nerozvážel jen 8 hodin , ale dýl..prostě sem byl v práci tak dlouho jak bylo potřeba. No tak to v česku chodí

Kuk Vykuk
13. října • 6:15

VW může akorát držet hubu a krok.

Kuk Vykuk
13. října • 6:08

Pěkně si ta německá pošta vytřela s německým VW zadek! :-D:-D:-D
Teď si může VW ty svý naleštěný "futuristický" vize strčit do svýho dinosauřího konečníku :-PMorální újma je daleko, daleko větší než těch pár desítek tisíc aut který jim možná ukousne pošta svou autoprodukcí z koláče prodejů! Spořádaným občanům už nepřiveze poštu od blízkých a balíček z obchodu nějakej smradlavej sračkomet od VW, ale elektroauto. Jo jo todle musí ve Folcburku dost bolet :D:D
"Deutsche post přestalo bavit platit průsery a nestydatý zisk koncernu VW."

chytrak1
12. října • 18:27

Je mi německých pošťáků líto. To auto jsem viděl na vlastní oči na veletrhu. a jezdit bych v tom fakt nechtěl... Takový bakelitový trabant, airbagy to nemá, plasty horší jak ve favoritu. atd. trochu o život.

Martin
22. října • 20:52

airbag ridice je v zakladni vybavea postaci se nepoutaji, takze jim airbag spis uskodi

f
13. října • 20:03

Nejsou airbagy povinné?

Tomáš Kolínek
12. října • 18:00

Das auto sračka šrot se může posrat že si DHL vyrobilo vlastní auto. Bodejď by si nevyrobylo když na to má a tomu das sračka auto šrotu ukázali že to jde a jde to levně. Proč jezdit das sračka auto šrotem když můžu jezdit ve svém a ne v tom předraženým křápu. Kterej se rozpadne sotva s ním člověk opustí práh prodejny. Tak na ně na ty sráče zlodějský co okrádaj kde můžou. Konečně jím někdo ukázal že to jde i jinak.

Ivan Meloun
12. října • 23:21

To jsou bláboly chudáka který se zmohl na 15leté BMV a autu rozumí jako Horymír kalkulačce.

Kuk Vykuk
13. října • 6:36

Kerýmu se posmívá koumák ve 14tiletým bávu :-D

hegrid
12. října • 14:50

Vyrobíme elektřinu z uhlí, abychom ji mohli nalít do lithiových baterek. Pořádně té matičce zemi pustíme žilou.

Kuk Vykuk
13. října • 6:33

Hlavně, že tězbou a spalovaním ropy děláme matičce zemi úplně nejlíp. B-]

Brumla
12. října • 16:28

Tři důvody, proč je tvůj příspěvek zcela mimo mísu, a řekl bych až trošku neinteligentní:1. Když vytěžíš uhlí, vyrobíš z něj v blízké elektrárně elektřinu a tu pak použiješ na provoz elektromobilů, bude celková energetická účinnost podstatně vyšší, než když vytěžíš ropu, tu pak převezeš přes půl světa, upravíš v rafinériích, rozdistribuješ do čerpacích stanic a pak spálíš ve spalovacím motoru. 2. Elektřina dnes nepochází zdaleka jen z uhlí a poměr uhelné energetiky se dlouhodobě snižuje a snižovat se bude i nadále.3. I kdyby byla celková energetická efektivita elektromobilů a aut se spalovacími motory stejná, přechod na elektromobily je z dlouhodobého hlediska strategický, protože umožní spotřebovávat energii vyrobenou z nefosilních zdrojů v dopravě, což je do budoucna nezbytné jak s ohledem na produkci skleníkových plynů, tak i na to, že fosilní zdroje jednou dojdou a dlouho předtím, než dojdou zcela, budou jejich dodávky nestabilní a environmentálně i energeticky čím dál víc zatěžující.

kolemjdoucí 2
14. října • 10:01

To jsou zas kydy tohle, neskutečný! Dokud budou baterky tak mizerný jak jsou a jejich výroba i likvidace (navíc už po třech letech) tak brutálně neekologická, tak je to cesta zpátky a ne dopředu. Benzínový auto jde vyrobit levně, relativně čistě, s životností klidně dvacet let a je lehce recyklovatelné . U elektromobilů je tohle z říše sci-fi, tím se celá - pouze zdánlivá - čistota a ostatní velkohubě proklamované "výhody" vypařují do ztracena. Výroba jednoho elektromobilu je náročnější a "špinavější" než výroba jednoho auta se spalovacím motorem, navíc s tím že na patnáctiletý interval potřebuju těch elektromobilů pět, ale benzínové auto mám pořád to první původní, navíc jsou další čistší možnosti jak ho provozovat (plyn / zkapalněný plyn).

asd
13. října • 8:00

na tohle se hodně zapomíná:
4. Daleko snáz, levněji a efektivněji se odfiltrují škodliviny z jednoho velkého zdroje, než ze statisíců malých.

kolemjdoucí 2
14. října • 10:10

No tvl... vyrobím minimálně o 500 % víc škodlivin, které ale můžu "snadněji odfiltrovat" (a to co zbyde bude pořád víc než kdybych se na to vykašlal a provozoval původní řešení, protože nikdy neodfiltruju všechno). Dat logic. Navíc mi jako "bonus" zbydou hektolitry nebezpečných toxických odpadů ve formě kyselin z výroby akumulátorů, a ty elektrárenské filtry se taky budou muset někam "vyklepat".

hihihi
12. října • 23:24

Ten bod č. 1 asi taky zrovna úplně neplatí, když uvážíme, že se u nás zavírají šachty kvůli levnějšímu uhlí že zahraničí. Jestli to není i proto, že se dováží do Evropy levnější zámořské uhlí, což je ovšem podobné jako těžba a distribuce té ropy? ;-)

šofér
13. října • 11:08

U nás se šachty zavírají, protože jsou vytunelované, ne vytěžené...

Mato
12. října • 17:43

Tvoj druhy bod konkretne v Nemecku je taky "mimo misu" vid http://byznys.lidovky.cz/nemci-zavrhli-jadernou-en... ... alebo http://technet.idnes.cz/obnovitelne-zdroje-nemeck... ... atd.
S tretim by sa dalo suhlasit. Skoda len, ze tej "cistej" energie je mizive percento (voda, vietor). A jadro ako najucinejsi sposob je zavrhnute.

Pavel F.
12. října • 16:11

Tak vzhledem k tomu, že už teď u nás vyrobíme z jádra více elektřiny než z uhlí, tak se o naši zemičku nebojím... :-D

Uqghd23r5#$
12. října • 14:09

Bude to nejaka kachna. B-]Jinde na webu jsem o tom aute cetl "navrzeny a pripraveny ve spolupraci soukrome firmy RWTH Aachen a Nemecke posty". A pak jeste "Deutsche Post prevzala kontrolni balik akcii u RWTH Aachen".Coz o to, verim, ze chlapci z RWTH Aachen dokazou zajimave veci. Zakopany pes je v tom, ze RWTH Aachen je vehlasna nemecka technicka universita, ne soukroma frma. :-D

Kuk Vykuk
13. října • 6:28

Tudle firmu, ale pošta určitě vlastní ;-)
http://www.streetscooter.eu/...

šofér
12. října • 12:24

Zahřmělo se nad gigantrm....a hned je z toho na direkci pozdvižení, byli přece tak bohoroví, že je nikdo neobejde, tak jistí.. a nyní 5 000 dodávek ročně, a nejen pro DHL, ale i pro živnostníky ve městech, to se opravdu,ale opravdu nemělo VW stát.... bounusy managerů mizí v nenávratnu :-/

mpolan
12. října • 12:53

Myslíš? Řekl bych, že nemizí, bonusy budou tak jako tak... vezme se to jinde.

šofér
13. října • 11:05

no .vlastně máte pravdu,odserou to ti dole...:-/ standartní situlace velkých korporací...

Sarcasticus
12. října • 9:16

Bude kvůli tomu v Německu levnější poštovné nebo naopak podraží? ;-)

eLzyx
12. října • 11:15

třeba díky tomu zůstane alespoň na současné úrovni se současným pokrytím a rozsahem služeb. Furt lepší jak se snažit lepit zisky prodejem pojištění, losů, omalovánek a podobných vopičáren.

12. října • 8:39

Moc se mi to nezda. Kde by DHL vzalo lidi na stavbu takoveho auta. Preci to nekdo musel vyvivout , odzkouset, homologovat a take to bude muset servisovat. To je spousta prace, casu a penez. Dale by me zajimalo kdo to financoval, protoze byt to u nas ,tak samozrejme danovy poplatnici skrz ruzne dotace. Nicmene auta/dodavky jsou tady a bude zajimave sledovat jejich provoz, naklady vcetne servisu a nakonec jejich "ekologickou" likvidaci pod. pokud tyto informace DHL vubec uvolni.

istarix
12. října • 9:31

V clanku bohuzel neni zminena pomerne zajimava informace, ze DHL koupilo startup ktery to auto mel jiz vyvinute.

Petr
12. října • 10:12

A ještě tam není, že díky vlastní produkci je jedna dodávka vychází na cca 150 000 Kč. Dost pochybuji, že by jim VW a vlastně kdokoli jiný nabídl podobnou cenu...Docela jim fandím :-)

R2
12. října • 19:46

Ta cena se v nekolika clancich na jinych webech objevila, ale podle me je to nejaka chybka, jeste loni ve clanku, ktery se touto dodavkou zabyval se psalo o tom, ze by si predstavovali 250 EUR za kWh baterie, ale ze zatim jsou na 350, to je cca planovana cena 5000 EUR jen za baterku a celkove naklady na auto, ze by radi vyhledove dostali pod 22 000 EUR, coz priznavali, ze se zatim nedari. Ze by se z ceny vice nez 22 000 EUR dokazali priblizne za rok dostat nekam k 5000 se mi opravdu nezda moc realne.

Nornik
12. října • 10:35

speedscooter tam zmine je, ale ne, ze je to firma. Dela pro Deutsche Post elektro kola a trikolky

BlackRider
12. října • 9:20

Vzhledem k tomu, ze v Nemecku ma elektricky dodavky i mensi UPS uz delsi dobu, a ze Deutche Post ma zisk dve miliardy euro rocne, tak vyvoj takovyhle mestsky dodavky pro ne neni zadnej velkej vydaj a rychle se jim vrati na nakladech provozu.

Antiautomat
12. října • 8:35

...VW? Nech sa idu spytat najprv vlasnych tzv.manazerov, ktori maju na starosti prieskum trhu a portfolio. Potom nech si spravia zoznam a poslu ich na skolenie o uvedenych oblastiach do firmy DHL. Urcite sa im to velmi zide. Na rozvazanie zasielok po meste a najblizsom okoli je taketo riesenie idealne. A ked pride, napoji sa na nabijator, kym sa stihne nalozit. A dalsia runda. Tak to ma byt. Mozu byt nasr.ani maximalne tak sami na seba.

ello
12. října • 8:20

Nerozumiem preco VW prska na DHL.Naco tam maju manazerov,ktory cakaju az ich niekto oslovi?!Neverim,ze sa im nedostalo do usi,ze DHL rozmysla nad takymito autami.Mali ist do toho s vlastnou iniciativou a ponuknut DHL svoje auta.Myslim,ze pokial by DHL mala nejake nezmyselne podmienky na spolupracu VW by to nezabudol spomenut.Skor tam ide asi o nejake veci z minulosti ked ich neoslovili.

Jig
12. října • 8:18

"volkswagen zuří"... nechcete jít radši psát pro Blesk a podobné?

Hartge
12. října • 22:26

vždyť je Blesk kupil

JirkaK
12. října • 8:16

Asi nevidím do obchodních vztahů na nejvyšší úrovni, ale nechápu proč jsou u VW naštvaní. Je přece svobodnou volbou každého, co si od koho koupí nebo nekoupí a výrobce nebo dodavatel může tak maximálně přemýšlet nad tím, co udělal špatně, že jeho nabídka nezaujala.
Na druhou stranu když vidím jak velké společnosti ovlivňují politiku, začínám mít pochybnosti zda ještě skutečně žijeme ve svobodné společnosti nebo už v korporátním fašismu.....

Ilja
15. října • 16:19

V korporátním fašismu.

Doporučujeme

Články odjinud