Alpinista Kurt Kretzner hledal před více než padesáti lety dodávku, která by se nezalekla nejvyšších horských vrcholů. Nenašel, tak si ji postavil.
Tento konkrétní „busík“ od Volkswagenu byl vyroben v továrně v Hannoveru v květnu roku 1962, poté si ho koupil vídeňský automechanik a nadšenec do hor jménem Kurt Kretzner. Rozhodl se vyřešit problém, který trápil provozovatele horských chat, opraváře vleků a lanovek, lesníky, lovce a vůbec všechny, kteří potřebovali užitkové vozidlo, schopné zdolat prudké kopce a těžký terén. Přestavbou strávil čtyři roky a výsledek byl skutečně impozantní.
Transporter od něj dostal dvě řiditelné přední nápravy s dvojmontáží 14“ kol a další dvě nápravy s pásy dozadu pro pohon. Ten zajišťoval standardní plochý čtyřválec o objemu 1192 cm3 s 25 kW (34 k), z nějž šla skromná síla na pásy díky řetězu. Vozidlo se díky velké kontaktní ploše s povrchem mohlo pohybovat i v hlubokém sněhu a mělo průměr otáčení jen deset metrů, o rozložení hnací síly se staral samosvorný diferenciál. Pásy byly vyrobeny z hliníku a kvůli jízdě po asfaltu byly osazeny dva centimetry tlustými gumovými kostkami. Maximální rychlost činila 35 km/h.
Vynálezce postavil pouhé dva kusy, z nichž do dnešních dní přežil jeden. V provozu byl k vidění naposledy v roce 1985 ve Vídni, začátkem 90. let jej koupilo muzeum Porsche v Gmündu. Poté ho získal spolek nadšenců Bullikartei e.V. který začal s rekonstrukcí, tu se ale nepodařilo dokončit.
V roce 2018 se vůz dostal do sbírek Classic Vehicles divize VW užitkové vozy, kde konečně dostal potřebnou péči. Karoserie byla odstrojena, zbavena laku, opravena a galvanizována. Poté dostala výrazný oranžový lak podle původního nátěru. Pohon nyní funguje jako nový, interiér si restaurátoři poskládali po svém, protože chyběla dokumentace. Nyní sen nadšence Kretznera opět jezdí.