Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemusely zvedat cenu elektromobilů a hybridů tak drasticky. Volkswagen přišel na to, jak je zlevnit.
Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Blíží se okamžik, kdy bude prakticky nevyhnutelné mít v nabídce od každého modelu aspoň jednu elektrickou a jednu hybridní verzi. To samozřejmě zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nejsou ochotni za dražší a méně použitelné elektromobily platit.

Volkswagen teď ale objevil cestu, jak náklady na výrobu a vývoj akumulátorů radikálně snížit. Koncern VW chce totiž vyvinout jeden jediný typ li-ion akumulátoru, který najde využití ve všech modelech koncernu. To má snížit náklady o masivní dvě třetiny, což se příznivě promítne do koncové ceny.

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Možná si říkáte, že přece nelze mít jeden typ baterie například pro malý VW Up! a pro veliký Touareg nebo chystané plně elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovědný za vývoj, ale pro Autonews řekl, že bude nový typ akumulátoru vyvinut jako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulů, čímž by mělo být dosaženo kýženého výsledku v kapacitě baterie a tím pádem i dojezdu. Volkswagen nyní vyrábí akumulátory v továrně v Braunschweigu a dostává různé systémy od několika výrobců, například od firem Panasonic a Samsung.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Na vývoji nového typu akumulátoru se mají podílet různí dodavatelé. Cílem Volkswagenu je získat baterie s pětinásobnou kapacitou, takže by bylo možné používat menší a lehčí zařízení. Volkswagen ale nechtěl určit termín, kdy se má nový typ jednotného koncernového akumulátoru objevit ve výrobě.

Jen pro zajímavost, když přišel v roce 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balení akumulátorů stálo automobilku poměrně masivních 18 000 dolarů, tedy skoro 400 000 korun. Ceny baterií sice pomalu klesají, ale i tak by byla úspora až 66 % nákladů, jakou vypočítal Volkswagen, skutečně znatelná nejen pro výrobce, ale i pro koncového zákazníka.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky