Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemusely zvedat cenu elektromobilů a hybridů tak drasticky. Volkswagen přišel na to, jak je zlevnit.
Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Blíží se okamžik, kdy bude prakticky nevyhnutelné mít v nabídce od každého modelu aspoň jednu elektrickou a jednu hybridní verzi. To samozřejmě zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nejsou ochotni za dražší a méně použitelné elektromobily platit.

Volkswagen teď ale objevil cestu, jak náklady na výrobu a vývoj akumulátorů radikálně snížit. Koncern VW chce totiž vyvinout jeden jediný typ li-ion akumulátoru, který najde využití ve všech modelech koncernu. To má snížit náklady o masivní dvě třetiny, což se příznivě promítne do koncové ceny.

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Možná si říkáte, že přece nelze mít jeden typ baterie například pro malý VW Up! a pro veliký Touareg nebo chystané plně elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovědný za vývoj, ale pro Autonews řekl, že bude nový typ akumulátoru vyvinut jako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulů, čímž by mělo být dosaženo kýženého výsledku v kapacitě baterie a tím pádem i dojezdu. Volkswagen nyní vyrábí akumulátory v továrně v Braunschweigu a dostává různé systémy od několika výrobců, například od firem Panasonic a Samsung.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Na vývoji nového typu akumulátoru se mají podílet různí dodavatelé. Cílem Volkswagenu je získat baterie s pětinásobnou kapacitou, takže by bylo možné používat menší a lehčí zařízení. Volkswagen ale nechtěl určit termín, kdy se má nový typ jednotného koncernového akumulátoru objevit ve výrobě.

Jen pro zajímavost, když přišel v roce 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balení akumulátorů stálo automobilku poměrně masivních 18 000 dolarů, tedy skoro 400 000 korun. Ceny baterií sice pomalu klesají, ale i tak by byla úspora až 66 % nákladů, jakou vypočítal Volkswagen, skutečně znatelná nejen pro výrobce, ale i pro koncového zákazníka.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků