Volkswagen zastavil projekt „litrového“ auta

Volkswagen musí šetřit, není proto divu, že se zastavují projekty, jejichž rentabilita není zajištěna. Ani Piëchův projekt litrového auta, tedy vozu se spotřebou pouhého litru paliva na sto km, nevydržel. Zrušil jej současný šéf koncernu Bernd Pischetsrieder; přitom na projektu Volkswagen pracoval už tři roky. Vůz by v sériovém provedení stál okolo dvaceti tisíc eur a v současné době není pro taková auta na trhu místo. Ve vývojovém programu naopak zůstává projekt třílitrového auta, které naváže na Lupo 3L či Audi A2 1.2 TDI; motor se spotřebou pouhé tři litry nafty se přesune do nového Foxu.

Poznámka: První jízdu s dvousedadlovým prototypem absoloval Piëch v roce 2002.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků