Volkswagen zastavil prodej dieselů i v Evropě, dokud se motory neupraví

Volkswagen zastavil prodej dieselů i v Evropě, dokud se motory neupraví

Prakticky všechna dieselová auta koncernu Volkswagen, která mohou mít nainstalovaný software sloužící k obcházení emisních testů, již nelze v Evropě koupit. Koncern Volkswagen je dočasně stáhl z prodeje, dokud neprovede jejich úpravy.

První zemí, kde se přestala prodávat dotčená naftová auta značek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen, byla Itálie. Další následují, takže se dočasné omezení prodeje některých naftových motorů dotkne celé EU.

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

Opatření se týká převážně neprodaných vozů s motory generace EA189, které mají plnit normu Euro 5, informují Automotive News. Servisy na vozech provedou zásah, který má zaručit správné hodnoty emisí NOx, ale co přesně se bude na autech upravovat, to VW zveřejní někdy v průběhu listopadu.

Zatím jsou předmětem dočasného omezení prodeje jen vozy, které nepoužívají ke kontrole emisí selektivní katalytickou redukci (AdBlue). Problém se ale zřejmě dotkne i modernější řady pohonných jednotek. I u nich hrozí, že mají podvodný software, který za celým skandálem s emisemi stojí.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků