Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Skandál Dieselgate spěje ve Spojených státech do finále, alespoň co se týče hlavního aktéra, který už se podle magazínu Bloomberg připravuje na odškodnění zákazníků a následně také případné opravy či výměny vozů. Celkově by se aféra měla týkat 482 tisíc aut s naftovými motory, které do ovzduší mohou vypouštět až čtyřicetkrát více oxidů dusíku než automobilka deklarovala.

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Majitelé postižených aut by měli obdržet částku v rozmezí od 1000 do 7000 dolarů, což v přepočtu představuje přibližně 25 - 170 tisíc korun. To je poměrně slušná náplast za to, že je vaše auto o něco méně ekologické než by mělo být.

Konkrétní suma se bude odvíjet od stáří auta a dalších faktorů, v průměru by se však měli majitelé dočkat částky okolo 5000 dolarů, což je v přepočtu asi 120 tisíc korun. Nic z toho se pochopitelně netýká aut prodaných v Evropě, takže pokud vlastníte naftový Volkswagen, máte s žádostí o odškodnění pravděpodobně smůlu.

10 ojetin s nejčastěji stáčenými tachometry podle Cebie

10 ojetin s nejčastěji stáčenými tachometry podle Cebie

Je samozřejmě otázka, co s automobily bude dál. Volkswagen už americkým institucím předložil přesné popisy oprav postižených vozů, ty ale ještě americký úřad neschválil. Už teď je ale jisté, že některé agregáty nepůjde „opravit“ tak, aby splňovaly stanovené emise. Automobilka je však připravena takové automobily od zákazníků vykoupit, případně zaplatí dodatečné peníze do fondu životního prostředí.

Celý skandál přijde Volkswagen jen v Americe na 10 miliard dolarů, což kromě kompenzace majitelům zahrnuje také prostředky na odkup vozů a pokuty za porušení amerických zákonů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků