Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

m.dlouhy  |  05. 11. 2011 13:29

tak věřim že pro VW to neude problém. je to hodně cílevědomá společnost - založena na dřívějších událostech, např.: chtěli udělat nejrychlejší seriový auto - bigatti veyron. chtěli vyhrát dakar - s touaregem všem vytřeli zrak. začali vyrábět svůj první pick up (myslím jejich vlastní konstrukce), vylezl amarok kterej hned co se začal vyrábět začal dělat doprovodný vozidlo na dakaru a sbíral jednu cenu za druhou pro evropský pick upy. prostě vw když si něco zamane, tak to udělaj,

Odpovědět  |   | 
Marfil  |  05. 11. 2011 17:24

Tak před pár lety Škodu z WRC slavný VW doslova vykousal a najednou je to on, kdo má tyto vrcholné rally-ambice... Škoda prostě musí hrát druhé housle..navzdory tradici

Odpovědět  |   | 
hombre_71  |  05. 11. 2011 19:18

....pokud vím tak Škoda patří VW, tudíž je jasné že VW bude určovat kde bude kdo závodit. Mimochodem, kdyby VW Škodu kdysi nekoupil, s velkou pravděpodobností bychom si mohli o nějakém závodění nechat leda zdát.

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  05. 11. 2011 20:15

Tenhle předpoklad je naprosto chybný, Škoda měla jako jediná automobilka ještě v době bývalého východního bloku plně konkurence-schopné auto včetně motoru a podvozku (Favorit), po pádu komunismu tedy na rozdíl od ostatních automobilek nemusela rychle vyvíjet modernizovaný model. O kvalitách Favoritu svědčí i fakt, že po ovládnutí Škody koncernem VW, zůstal Favorit ve výrobě. Jako hlavní tehdejší problém bych viděl hroznou zastaralost výrobních linek a otřesnou kvalitu dílů od subdodavatelů. Pokud by stát poskytl tehdy nějaké dotace na modernizaci výroby, mohla Škoda existovat klidně bez asistence VW. VW jen tehdy viděl šanci jak se dostat k výrobě levných vozů bez nutnosti stavět továrnu a vyvíjet vlastní model, novodobě se tohle zopakovalo s Dacia a Renaultem, s tím rozdílem, že Dacia by se bez Renaultu opravdu položila

Odpovědět  |   | 
hombre_71  |  06. 11. 2011 06:38

jo, tohle si asi mysleli ve všech původních britských automobilkách - a kde je jim dneska konec

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  07. 11. 2011 04:36

I tento předpoklad je zcela chybný, je nutné si uvědomit, že většina aut v Anglii pocházela z továrny British Leyland, která se od začátku 70. let potácela od jedné stávky ke druhé, samotná výroba tak vázla, navíc kvalita nebyla nic moc, to se velmi citelně dotklo Lotusu, Roveru, Mini, Austinu, prakticky nebyla automobilka která by nebyla nefungující továrnou British Leyland postižena (a to včetně výroby nákladních aut a autobusů).

Škoda by v 90. letech nepotřebovala ani distribuční síť, protože už Škoda 120 (typ M) se vyvážel na západ (co na tom, že za dumpingové ceny) a tak vlastně měla distribuční síť v omezené míře připravenou. Z dlouhodobého hlediska by se však nakonec stejně musela s někým spojit, ať už kvůli rozšíření nabídky nebo výrobě samotné. Rozhodně by však měla mnohem lepší výchozí pozici než při jejím hektickém a neprůhledném prodeji VW. Že to lze realizovat (pokud trochu pomůže stát) když máte alespoň trochu života schopný koncept nám ukazuje Lada (AvtoVAZ). Většina automobilek která vstoupila do nějakého partnerství vyrábí obvykle co chtějí, pouze s použitím koncernových dílů. Dobře je to vidět na partnerství VW+Audi nebo Renault+Dacia+Nissan. V "české" Škodě se vyrábí pouze to co VW řekne a kdy se to řekne, už na O1 není jediný díl který by pocházel z vlastní produkce Škody a jinde se nevyskytoval

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 11. 2011 06:46

To jsou zase hlody, pane dlouhy (asi vedeni, ne?). S Touaregem vsem vytreli zrak asi tak, ze na Dakar prijeli v roce 2003 a az do roku 2007 hrali druhe housle, za 5 let nevyhrali ani jednou. Tomu rikam "vytreli vsem zrak"

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 11. 2011 19:46

Spíš než VW by měli navrátit do rally Audi...

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  07. 11. 2011 11:43

... do B skupiny ......... ano to by bylo skvělé!

Odpovědět  |   | 
Satan  |  16. 10. 2012 17:43

Kdyby nebylo Škoda-motorsport,tak by měli germáni úplný........To polo je vlastně skoro vychytaná Fabia,která se vyvíjela tady a jen to prostě tady stopli a ukradli....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 47 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A