Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

Volkswagen to se svojí účastí ve světě automobilových soutěží myslí vážně. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za technický vývoj, a Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye (WRC) a vítěz Dakaru, právě absolvovali první testovací kilometry mezi vinicemi v okolí Trevíru. Právě tudy vedou rychlostní zkoušky ADAC Rallye Deutschland.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen bude vyvíjet vůz s pohonem všech kol a výkonem cca 221 kW (300 k), aby s ním mohl v roce 2013 vstoupit do MS v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

„První Polo je přípravnou verzí finálního soutěžního vozu a v následujících měsících poslouží jako testovací vozidlo pro zkoušky různých komponentů, jako jsou motory, převodovky nebo díly podvozku. Výsledky těchto testů přímo využijeme v konstrukci prvního čistokrevného vozu Polo R WRC,“ vysvětluje Kris Nissen, ředitel sportovního oddělení Volkswagen Motorsport. „V příštím roce nás čeká náročný testovací program na asfaltu, šotolině, blátě a sněhu, abychom se nejlepším možným způsobem připravili na sezonu 2013.“

Klepněte pro větší obrázek
„Mám radost, že se mohu podílet na testování vozu Polo R WRC,“ říká Carlos Sainz. „Auto se nachází v počáteční fázi svého vývoje, ale už teď zanechává dobrý dojem.“

Reakce Škody

Účast Škody ve světě motorsportu okomentoval pro AutoRevue Karel Pokorný, představitel mladoboleslavské automobilky:

„Škoda se v roce 2007 rozhodla vstoupit s vozem Fabia do kategorie Super 2000, která je reprezentována zejména šampionátem IRC, který svým pojetím, charakterem, možnostmi využití vozů na národní a mezinárodní úrovni, možnosti zákaznického prodeje vozů a televizním pokrytím stanicí Eurosport přesně pasuje potřebám a možnostem reklamního využití, které tento pro značku Škoda šampionát nabízí. V IRC jsme v loňském roce slavili premiérový titul mezi značkami, který jsme letos obhájili.

Zároveň se nám v kategorii SWRC Mistrovství světa, určeného pro vozy právě kategorie Super 2000, povedlo letos poprvé v naší 110 leté historii motorsportu získat titul mistrů světa díky posádce Hänninen/Markkula.

Škoda nikdy neuvažovala o vstupu do WRC, tento šampionát naopak přesně pasuje ke globálním aktivitám značky VW zejména z pohledu trhů, které oslovuje, na kterých se koná.

Vstup VW do světa rally vítáme, otevírá možnosti celokoncernové spolupráce v oblasti motorsportu, nacházení a využití synergií a tím posílení pozic jednotlivých značek koncernu.“

 

bazar

VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků