Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

Volkswagen to se svojí účastí ve světě automobilových soutěží myslí vážně. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za technický vývoj, a Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye (WRC) a vítěz Dakaru, právě absolvovali první testovací kilometry mezi vinicemi v okolí Trevíru. Právě tudy vedou rychlostní zkoušky ADAC Rallye Deutschland.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen bude vyvíjet vůz s pohonem všech kol a výkonem cca 221 kW (300 k), aby s ním mohl v roce 2013 vstoupit do MS v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

„První Polo je přípravnou verzí finálního soutěžního vozu a v následujících měsících poslouží jako testovací vozidlo pro zkoušky různých komponentů, jako jsou motory, převodovky nebo díly podvozku. Výsledky těchto testů přímo využijeme v konstrukci prvního čistokrevného vozu Polo R WRC,“ vysvětluje Kris Nissen, ředitel sportovního oddělení Volkswagen Motorsport. „V příštím roce nás čeká náročný testovací program na asfaltu, šotolině, blátě a sněhu, abychom se nejlepším možným způsobem připravili na sezonu 2013.“

Klepněte pro větší obrázek
„Mám radost, že se mohu podílet na testování vozu Polo R WRC,“ říká Carlos Sainz. „Auto se nachází v počáteční fázi svého vývoje, ale už teď zanechává dobrý dojem.“

Reakce Škody

Účast Škody ve světě motorsportu okomentoval pro AutoRevue Karel Pokorný, představitel mladoboleslavské automobilky:

„Škoda se v roce 2007 rozhodla vstoupit s vozem Fabia do kategorie Super 2000, která je reprezentována zejména šampionátem IRC, který svým pojetím, charakterem, možnostmi využití vozů na národní a mezinárodní úrovni, možnosti zákaznického prodeje vozů a televizním pokrytím stanicí Eurosport přesně pasuje potřebám a možnostem reklamního využití, které tento pro značku Škoda šampionát nabízí. V IRC jsme v loňském roce slavili premiérový titul mezi značkami, který jsme letos obhájili.

Zároveň se nám v kategorii SWRC Mistrovství světa, určeného pro vozy právě kategorie Super 2000, povedlo letos poprvé v naší 110 leté historii motorsportu získat titul mistrů světa díky posádce Hänninen/Markkula.

Škoda nikdy neuvažovala o vstupu do WRC, tento šampionát naopak přesně pasuje ke globálním aktivitám značky VW zejména z pohledu trhů, které oslovuje, na kterých se koná.

Vstup VW do světa rally vítáme, otevírá možnosti celokoncernové spolupráce v oblasti motorsportu, nacházení a využití synergií a tím posílení pozic jednotlivých značek koncernu.“

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků