Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

Volkswagen to se svojí účastí ve světě automobilových soutěží myslí vážně. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za technický vývoj, a Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye (WRC) a vítěz Dakaru, právě absolvovali první testovací kilometry mezi vinicemi v okolí Trevíru. Právě tudy vedou rychlostní zkoušky ADAC Rallye Deutschland.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen bude vyvíjet vůz s pohonem všech kol a výkonem cca 221 kW (300 k), aby s ním mohl v roce 2013 vstoupit do MS v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

„První Polo je přípravnou verzí finálního soutěžního vozu a v následujících měsících poslouží jako testovací vozidlo pro zkoušky různých komponentů, jako jsou motory, převodovky nebo díly podvozku. Výsledky těchto testů přímo využijeme v konstrukci prvního čistokrevného vozu Polo R WRC,“ vysvětluje Kris Nissen, ředitel sportovního oddělení Volkswagen Motorsport. „V příštím roce nás čeká náročný testovací program na asfaltu, šotolině, blátě a sněhu, abychom se nejlepším možným způsobem připravili na sezonu 2013.“

Klepněte pro větší obrázek
„Mám radost, že se mohu podílet na testování vozu Polo R WRC,“ říká Carlos Sainz. „Auto se nachází v počáteční fázi svého vývoje, ale už teď zanechává dobrý dojem.“

Reakce Škody

Účast Škody ve světě motorsportu okomentoval pro AutoRevue Karel Pokorný, představitel mladoboleslavské automobilky:

„Škoda se v roce 2007 rozhodla vstoupit s vozem Fabia do kategorie Super 2000, která je reprezentována zejména šampionátem IRC, který svým pojetím, charakterem, možnostmi využití vozů na národní a mezinárodní úrovni, možnosti zákaznického prodeje vozů a televizním pokrytím stanicí Eurosport přesně pasuje potřebám a možnostem reklamního využití, které tento pro značku Škoda šampionát nabízí. V IRC jsme v loňském roce slavili premiérový titul mezi značkami, který jsme letos obhájili.

Zároveň se nám v kategorii SWRC Mistrovství světa, určeného pro vozy právě kategorie Super 2000, povedlo letos poprvé v naší 110 leté historii motorsportu získat titul mistrů světa díky posádce Hänninen/Markkula.

Škoda nikdy neuvažovala o vstupu do WRC, tento šampionát naopak přesně pasuje ke globálním aktivitám značky VW zejména z pohledu trhů, které oslovuje, na kterých se koná.

Vstup VW do světa rally vítáme, otevírá možnosti celokoncernové spolupráce v oblasti motorsportu, nacházení a využití synergií a tím posílení pozic jednotlivých značek koncernu.“

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků