Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

Volkswagen to se svojí účastí ve světě automobilových soutěží myslí vážně. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za technický vývoj, a Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye (WRC) a vítěz Dakaru, právě absolvovali první testovací kilometry mezi vinicemi v okolí Trevíru. Právě tudy vedou rychlostní zkoušky ADAC Rallye Deutschland.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen bude vyvíjet vůz s pohonem všech kol a výkonem cca 221 kW (300 k), aby s ním mohl v roce 2013 vstoupit do MS v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

„První Polo je přípravnou verzí finálního soutěžního vozu a v následujících měsících poslouží jako testovací vozidlo pro zkoušky různých komponentů, jako jsou motory, převodovky nebo díly podvozku. Výsledky těchto testů přímo využijeme v konstrukci prvního čistokrevného vozu Polo R WRC,“ vysvětluje Kris Nissen, ředitel sportovního oddělení Volkswagen Motorsport. „V příštím roce nás čeká náročný testovací program na asfaltu, šotolině, blátě a sněhu, abychom se nejlepším možným způsobem připravili na sezonu 2013.“

Klepněte pro větší obrázek
„Mám radost, že se mohu podílet na testování vozu Polo R WRC,“ říká Carlos Sainz. „Auto se nachází v počáteční fázi svého vývoje, ale už teď zanechává dobrý dojem.“

Reakce Škody

Účast Škody ve světě motorsportu okomentoval pro AutoRevue Karel Pokorný, představitel mladoboleslavské automobilky:

„Škoda se v roce 2007 rozhodla vstoupit s vozem Fabia do kategorie Super 2000, která je reprezentována zejména šampionátem IRC, který svým pojetím, charakterem, možnostmi využití vozů na národní a mezinárodní úrovni, možnosti zákaznického prodeje vozů a televizním pokrytím stanicí Eurosport přesně pasuje potřebám a možnostem reklamního využití, které tento pro značku Škoda šampionát nabízí. V IRC jsme v loňském roce slavili premiérový titul mezi značkami, který jsme letos obhájili.

Zároveň se nám v kategorii SWRC Mistrovství světa, určeného pro vozy právě kategorie Super 2000, povedlo letos poprvé v naší 110 leté historii motorsportu získat titul mistrů světa díky posádce Hänninen/Markkula.

Škoda nikdy neuvažovala o vstupu do WRC, tento šampionát naopak přesně pasuje ke globálním aktivitám značky VW zejména z pohledu trhů, které oslovuje, na kterých se koná.

Vstup VW do světa rally vítáme, otevírá možnosti celokoncernové spolupráce v oblasti motorsportu, nacházení a využití synergií a tím posílení pozic jednotlivých značek koncernu.“

 

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 510 km
Cena: 340 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 268 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků