Volkswagen začal v Česku prodávat vrchol řady Golf GTI. Za TCR si připlatíte

Nejrychlejší Golf GTI už je na českém trhu k dispozici. Za lepší techniku si pochopitelně žádá vyšší cenovku.

Nejrychlejší a nejsportovnější z Golfů GTI se představil již v květnu na Wörthersee, kde jsme si jej poprvé měli možnost prohlédnout. Tehdy vůz Volkswagen ještě označoval za studii, šlo však hlavně o trik, jak se vyhnout zveřejnění technických údajů, které ještě nebyly zhomologovány. Na český trh Golf GTI TCR, který jménem odkazuje na závodní speciál, tak přichází až nyní, jak bylo v plánu.

Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

V základu stojí 948 900 Kč.Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 18“ kola „Belvedere“ z lehké slitiny, sportovní podvozek, sportovní sedadla Top, multifunkční sportovní volant s věncem obšitým kůží, automatickou klimatizaci Climatronic, digitální panel přístrojů Active Info Display, informační a zábavní systém Composition Media a parkovací senzory ParkPilot.

Jak už víme z dřívějška, pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, vyladěný na nejvyšší výkon 213 kW (290 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Hnací moment je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a pohonu předních kol s mechanickou uzávěrkou diferenciálu. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání však může být deaktivací funkce elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Limitovaná edice TCR je tak nejrychlejší verzí v aktuální nabídce modelu Golf GTI.

Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Vrcholná verze modelu Golf GTI je vybavena dvěma přídavnými chladiči, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami, která umožňuje podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR.

Deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti je součástí paketu výbavy, s nímž je Golf GTI TCR ještě lépe připraven pro závodní okruhy. Paket kromě toho zahrnuje také nová 19“ kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC.

VW Golf GTI Performance versus TCR
Model VW Golf GTI Performance VW Golf GTI TCR
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6200 213/5000-6800
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4300

370/1600-4300

Převodovka 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 250 264
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 5,2
Základní cena [Kč] 824.900 948.900
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků