Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Produkční podoba i základní technické údaje sériového Volkswagenu XL1 jsou známy už od prvního čtvrtletí letošního roku.  

Víme, že superúsporný Volkswagen s kompozitovou karoserií dokáže zrychlit na 100 km/h za 12,7 s, vyvine rychlost až 160 km/h a s plnou nádrží i nabitou bateriií urazí vzdálenost až 500 km. To vše při udávané kombinované spotřebě 0,9 l/100 km.

Víme dokonce i to, že XL1 vykazuje stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Jeden zásadní údaj jsme ale dosud postrádali: cenu. Už v Ženevě se mluvilo o tom, že malosériově vyráběné auto s velmi nákladnou technikou rozhodně nebude pro šetřílky. 

Po zářijových spekulacích některých německých médií přestal Volkswagen dělat s cenou tajnosti a oznámil, že na domácím trhu bude za XL1 chtít 110 000 eur. Informoval o tom srbský AutoBlog.

V přepočtu cena v eurech odpovídá částce 2,83 milionu korun. Volkswagen XL1 je tedy podobně drahý jako Porsche 911 Carrera S.

Největší německá automobilka plánuje vyrobit maximálně 200 kusů XL1, prodej má být zahájen na jaře roku 2014. 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků