Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Značka Volkswagen představila produkční verzi svého modelu XL1. Je to plug-in hybrid s diesel-elektrickým pohonem a průměrnou potřebou údajně pod 1 l/100 km.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen XL1
  2. Fotogalerie

Na lednovém autosalonu v Kataru roku 2011 Volkswagen uvedl koncept XL1 jako svoji v pořadí již třetí studii osobního automobilu se spotřebou pod magickou hranicí 1 l/100 km. Oproti předchůdcům z let 2002 a 2009 s tandemovým umístěním sedadel se novinka vyznačovala klasickým uspořádáním dvojice sedadel vedle sebe, byť s nepatrným podélným přesazením. Nyní vám již můžeme představit finální, pro sériovou výrobu určené provedení, jež oslaví svoji premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen XL1 v provedení určeném pro sériovou výrobu

První snímek tohoto vozu jsme vám nabídli již na konci ledna, ale teď se můžete seznámit s širokou škálou oficiálních fotografií a informací. Co se pohonné soustavy typu plug-in hybrid týče, oproti třetí studii se na produkční verzi Volkswagenu XL1 změnilo jen málo. O pohon se tedy stará vznětový dvouválec s objemem 800 ccm, přeplňováním (jde vlastně o polovinu sériové jednotky 1,6 TDI BlueMotion) a výkonem 48 koní (35 kW).

Volkswagen

Volkswagen XL1: litrový koncept blíže výrobě

Podporou při provozu stroje je mu elektromotor s výkonem 27 koní (20 kW), který je napájen z li-ionových akumulátorů 5,5 kWh. K jistým odchylkám došlo v otázce dojezdů, které mají kupodivu vypadat ještě růžověji než u dva roky staré katarské studie. Na čistě elektrický pohon má tento Volkswagen urazit vzdálenost až 50 km, což je o 15 km více než u konceptu. Desetilitrová naftová nádrž pak prodlužuje celkový akční rádius na 500 km (dosud se uvádělo 340 km).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvoumístný interiér je přístupný dvojicí vzhůru se otevírajících dveří

Čistě na spotřebu paliva zaměřený Volkswagen XL1 stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 224 mm a je dlouhý 3 888 mm a široký 1 665 mm. Karoserie je vyrobena z extrémně lehkých a pevných polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Z téhož materiálu jsou také zkrutné stabilizátory a brzdy mají keramické kotouče, což se podílí na dosažení pohotovostní hmotnosti 795 kg. Impozantní parametr, ale jen pro zajímavost: základní verze čtyřdveřové Škody 1000 MB byly svého času ještě o 20 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náhled do konstrukce a vývoje modelu XL1

Sériový Volkswagen XL1 vykazuje odpor vzduchu s koeficientem jen 0,189, z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,7 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 160 km/h a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu 0,9 l/100 km. V první fázi vznikne padesát vozů této řady a poté bude model Volkswagen XL1 k dispozici na objednávku. Ceny zatím neznáme, snad v Ženevě.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen XL1
  2. Fotogalerie
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků