Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

11 komentářů

Jirka
5. listopadu • 10:01

Já tomuto vozu celou dobu fandím. Je samozřejmé, že to není auto pro každého, ale pokud se jim podařilo skloubit všechno, co musí auto v provozu mít, s takovou spotřebou, pak je to velmi zajímavá ukázka techniky. Koncernu ani tak nejde o zisk z prodejů tohoto vozu, jako spíš o poznatky, informace, data a znalosti, které získá z běžného provozu u zákazníků. A taky samozřejmě o prestiž.

Jourek
24. října • 11:02

Můj názor je, že je ÚPLNÁ blbost porovnávat zátěž životního prostředí JEN podle CO2 - to je nejedovatý plyn bez zápachu.. co emise z auta, jako jsou uhovodíky HC, NOx (prudce jedovatý), CO (pozor, ne CO2), formaldehydy atd...a co saze.?? to je článek pro jednoduché lidi, co myslí, že z auta jde jen to CO2 a nic jiného... a pak je to napadne přepočítávat na kolo nebo na běh..... myslím, že sazí moc člověk neudělá, i když funí sebevíc.... = shrnuto, možná vtipný článek pro primitivy :-PB-]

Arnošt
22. října • 12:39

Fyzika je strašná svině. Ani tisíc zelených bláznů nezmění zákony pohybu. Uvedená spotřeba je možná jen z mírného kopce a s přišlapávánám, nebo s autem s hmotností do 100 kg.

.
21. října • 18:04

Jsem zvědav, zakolik bude jezdit ve městě průměrný řidič, 5-7 litrů?

WinDiesel
21. října • 18:39

No jisté je, že "průměrný řidič" si za volant tohoto vozidla nesedne, na to je moc drahé a vyrobí se jich jen pár.
Novináři, kteří s tím jeli, jeli za necelých 2 l / 100 km.

Fantomas
21. října • 17:58

No pokud se to bere takhle, tak by to asi chtělo k emisím auta připočítat i emise řidiče. Pak to lze porovnávat.

Počítadlo
22. října • 6:56

Asi by se do toho měly započítat i emise všech cestujících. Kdyby ti cestující použili jiný způsob své přepravy, který by byl pro ně fyzicky náročnější, tak by přitom vypustili více skleníkových plynů. A také by na to potřebovali více 'biopaliva', které by pak mohlo chybět pro přidávání do PHM, aby byly ekolo

Gouda
21. října • 17:20

To je hodně studiní přirovnání. Zkuste do toho započítat i exhalace plynoucí z výroby a přepravy auta a paliva, resp. kola a jídla, pak to možná bude dávat smysl.

Vana666
21. října • 17:28

U toho cyklisty určitě počítali jen exhalace co jdou vrchem. Pro lepší přesnost je potřeba připočítat ještě opačnou stranu.

Gouda
21. října • 18:10

Průměrný obtloustlý řidič řídíci auto (i celoživotně) zjevně vypouští prvoústy více metanu, než průměrný cyklista jedoucí na kole. A metan je, jak známo, o několik řádů silnější skleníkový plyn, než oxid uhličitý.

Koumák
21. října • 17:48

Nějaké ty exhalace jsou z cyklisty horem i spodem i v případě, že zrovna nejede na kole. Takže by asi bylo dobré započítat rozdíl jeho v exhalacích při řízení auta a při šlapání na kole. Při šlapání na kole budou zřejmě jeho osobní exhalace vyšší než při řízení auta (pokud ovšem to auto není šlapací).

Doporučujeme

Články odjinud