Já tomuto vozu celou dobu fandím. Je samozřejmé, že to není auto pro každého, ale pokud se jim podařilo skloubit všechno, co musí auto v provozu mít, s takovou spotřebou, pak je to velmi zajímavá ukázka techniky. Koncernu ani tak nejde o zisk z prodejů tohoto vozu, jako spíš o poznatky, informace, data a znalosti, které získá z běžného provozu u zákazníků. A taky samozřejmě o prestiž.
Můj názor je, že je ÚPLNÁ blbost porovnávat zátěž životního prostředí JEN podle CO2 - to je nejedovatý plyn bez zápachu.. co emise z auta, jako jsou uhovodíky HC, NOx (prudce jedovatý), CO (pozor, ne CO2), formaldehydy atd...a co saze.?? to je článek pro jednoduché lidi, co myslí, že z auta jde jen to CO2 a nic jiného... a pak je to napadne přepočítávat na kolo nebo na běh..... myslím, že sazí moc člověk neudělá, i když funí sebevíc.... = shrnuto, možná vtipný článek pro primitivy :-PB-]
Fyzika je strašná svině. Ani tisíc zelených bláznů nezmění zákony pohybu. Uvedená spotřeba je možná jen z mírného kopce a s přišlapávánám, nebo s autem s hmotností do 100 kg.
Jsem zvědav, zakolik bude jezdit ve městě průměrný řidič, 5-7 litrů?
No jisté je, že "průměrný řidič" si za volant tohoto vozidla nesedne, na to je moc drahé a vyrobí se jich jen pár.Novináři, kteří s tím jeli, jeli za necelých 2 l / 100 km.
No pokud se to bere takhle, tak by to asi chtělo k emisím auta připočítat i emise řidiče. Pak to lze porovnávat.
Asi by se do toho měly započítat i emise všech cestujících. Kdyby ti cestující použili jiný způsob své přepravy, který by byl pro ně fyzicky náročnější, tak by přitom vypustili více skleníkových plynů. A také by na to potřebovali více 'biopaliva', které by pak mohlo chybět pro přidávání do PHM, aby byly ekolo
To je hodně studiní přirovnání. Zkuste do toho započítat i exhalace plynoucí z výroby a přepravy auta a paliva, resp. kola a jídla, pak to možná bude dávat smysl.
U toho cyklisty určitě počítali jen exhalace co jdou vrchem. Pro lepší přesnost je potřeba připočítat ještě opačnou stranu.
Průměrný obtloustlý řidič řídíci auto (i celoživotně) zjevně vypouští prvoústy více metanu, než průměrný cyklista jedoucí na kole. A metan je, jak známo, o několik řádů silnější skleníkový plyn, než oxid uhličitý.
Nějaké ty exhalace jsou z cyklisty horem i spodem i v případě, že zrovna nejede na kole. Takže by asi bylo dobré započítat rozdíl jeho v exhalacích při řízení auta a při šlapání na kole. Při šlapání na kole budou zřejmě jeho osobní exhalace vyšší než při řízení auta (pokud ovšem to auto není šlapací).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.