Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 není horkou novinkou. Psali jsme o něm už v únoru letošního roku a tehdy jsme také zmínili, že v kombinovaném cyklu vykazuje spotřebu pouze 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zařadil do ještě zajímavějšího kontextu britský motoristický novinář Chris Harris. Na Twitteru upozornil, že X1 má emise CO2 (jež jsou spotřebě přímo úměrné) jen 21 g/km – stejně jako průměrný cyklista.

Volkswagen | Hybridy

Volkswagen plánuje up! s technikou XL1

Samosebou tušíme, že i tak extrémně hospodárné auto jako Volkswagen XL1 bude mít v provozu spotřebu i emise o něco vyšší. Harrisova poznámka ale vtipně ilustruje, jakých pokroků automobilový průmysl v posledních letech dosáhl – a také jak je nesmyslné přepočítávat na emise CO2 veškeré lidské aktivity, od přepravy přes pěstování hospodářských zvířat až po sport.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků