Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 není horkou novinkou. Psali jsme o něm už v únoru letošního roku a tehdy jsme také zmínili, že v kombinovaném cyklu vykazuje spotřebu pouze 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zařadil do ještě zajímavějšího kontextu britský motoristický novinář Chris Harris. Na Twitteru upozornil, že X1 má emise CO2 (jež jsou spotřebě přímo úměrné) jen 21 g/km – stejně jako průměrný cyklista.

Volkswagen plánuje up! s technikou XL1

Volkswagen plánuje up! s technikou XL1

Samosebou tušíme, že i tak extrémně hospodárné auto jako Volkswagen XL1 bude mít v provozu spotřebu i emise o něco vyšší. Harrisova poznámka ale vtipně ilustruje, jakých pokroků automobilový průmysl v posledních letech dosáhl – a také jak je nesmyslné přepočítávat na emise CO2 veškeré lidské aktivity, od přepravy přes pěstování hospodářských zvířat až po sport.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků