Volkswagen XL Sport: Ano, už i tohle ekoauto je sportovní (aktualizováno)

Aktualizováno 2.10. 11:30: Rozšířili jsme fotogalerii o další snímky pořízené na stánku automobilky Volkswagen

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil technické detaily konceptu XL Sport

Volkswagen do Paříže přivezl i jakousi sportovní verzi ekologického vozu XL. Ukazuje se tak, že sportovní dneska musí být úplně všechno. Nicméně Volkswagen XL Sport není jenom XL s nápisem. Auto dostalo výrazný bodykit a efektivní aerodynamiku.

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL Sport používá vidlicový dvouválec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, který produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to nejvýkonnější sériový dvouválec na světě. Díky velmi efektivní aerodynamice s ním XL Sport dosáhne na maximální rychlost 270 km/h a díky nízké hmotnosti pod 900 kg zrychlí na stovku za 5,7 sekundy. Síla (až 147 Nm) putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku DSG.

Povšimněte si prodlouženého zadku a masivních výdechů a vstupů vzduchu. Z profilu trochu koncept XL Sport připomíná legendární koncept supersportu W12 Nardo. Stejnou dynamiku ale očekávat nemáme. Zajímavostí je, že Volkswagen XL Sport je vůz s pořadovým číslem 200 000 000. Ano, Volkswagen ho vyrobil jako své dvousetmilionté auto.

Volkswagen také v rámci představení tohoto modelu hovořil o emisích. Každý jediný gram CO2 uspořený na spotřebě jednoho modelu prý stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. To je v přepočtu asi 2,75 miliardy korun. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků