Volkswagen XL Sport: Ano, už i tohle ekoauto je sportovní (aktualizováno)

Aktualizováno 2.10. 11:30: Rozšířili jsme fotogalerii o další snímky pořízené na stánku automobilky Volkswagen

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil technické detaily konceptu XL Sport

Volkswagen do Paříže přivezl i jakousi sportovní verzi ekologického vozu XL. Ukazuje se tak, že sportovní dneska musí být úplně všechno. Nicméně Volkswagen XL Sport není jenom XL s nápisem. Auto dostalo výrazný bodykit a efektivní aerodynamiku.

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL Sport používá vidlicový dvouválec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, který produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to nejvýkonnější sériový dvouválec na světě. Díky velmi efektivní aerodynamice s ním XL Sport dosáhne na maximální rychlost 270 km/h a díky nízké hmotnosti pod 900 kg zrychlí na stovku za 5,7 sekundy. Síla (až 147 Nm) putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku DSG.

Povšimněte si prodlouženého zadku a masivních výdechů a vstupů vzduchu. Z profilu trochu koncept XL Sport připomíná legendární koncept supersportu W12 Nardo. Stejnou dynamiku ale očekávat nemáme. Zajímavostí je, že Volkswagen XL Sport je vůz s pořadovým číslem 200 000 000. Ano, Volkswagen ho vyrobil jako své dvousetmilionté auto.

Volkswagen také v rámci představení tohoto modelu hovořil o emisích. Každý jediný gram CO2 uspořený na spotřebě jednoho modelu prý stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. To je v přepočtu asi 2,75 miliardy korun. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2007
Stav: 112 954 km
Cena: 440 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2003
Stav: 176 574 km
Cena: 260 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 235 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků