Volkswagen XL Sport: Ano, už i tohle ekoauto je sportovní (aktualizováno)

Aktualizováno 2.10. 11:30: Rozšířili jsme fotogalerii o další snímky pořízené na stánku automobilky Volkswagen

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil technické detaily konceptu XL Sport

Volkswagen do Paříže přivezl i jakousi sportovní verzi ekologického vozu XL. Ukazuje se tak, že sportovní dneska musí být úplně všechno. Nicméně Volkswagen XL Sport není jenom XL s nápisem. Auto dostalo výrazný bodykit a efektivní aerodynamiku.

Technika | Volkswagen | Byznys | Ceny | Hybridy

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL Sport používá vidlicový dvouválec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, který produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to nejvýkonnější sériový dvouválec na světě. Díky velmi efektivní aerodynamice s ním XL Sport dosáhne na maximální rychlost 270 km/h a díky nízké hmotnosti pod 900 kg zrychlí na stovku za 5,7 sekundy. Síla (až 147 Nm) putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku DSG.

Povšimněte si prodlouženého zadku a masivních výdechů a vstupů vzduchu. Z profilu trochu koncept XL Sport připomíná legendární koncept supersportu W12 Nardo. Stejnou dynamiku ale očekávat nemáme. Zajímavostí je, že Volkswagen XL Sport je vůz s pořadovým číslem 200 000 000. Ano, Volkswagen ho vyrobil jako své dvousetmilionté auto.

Volkswagen také v rámci představení tohoto modelu hovořil o emisích. Každý jediný gram CO2 uspořený na spotřebě jednoho modelu prý stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. To je v přepočtu asi 2,75 miliardy korun. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 51 057 km
Cena: 299 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 127 019 km
Cena: 125 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 123 153 km
Cena: 320 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků