Volkswagen W12 Coupé: Několik kroků od sériové výroby

W12 Coupé patří mezi největší taháky stánku Volkswagenu v Tokiu, je supersportovní a je prakticky připraven pro zavedení do sériové výroby.
Volkswagen W12 Coupé: Několik kroků od sériové výroby

Šestilitrový dvanáctiválec vznikl de facto spojením dvou vidlicových šestiválců. Jak je vidět, je tato forma vývoje motorů u Volkswagenu oblíbená, protože takto vznikl i motor W8, který najdeme pod kapotou Passatu W8.

Charakteristickým rysem tohoto unikátního agregátu jsou jeho velmi kompaktní rozměry – délka jen 513 mm, výška 715 mm a šířka 710 mm. To je zásluha velmi úzkého rozevření řad válců obou šestiválcových bloků (15 stupňů), které jsou v úhlu 72 stupňů spojeny na jedné společné klikové hřídeli, uložené v sedmi ložiscích. Hmotnost dvanáctiválce W12 činí jen 239 kg. Maximální výkon motoru 600 ks (440 kW) při 7 000 ot./min. Maximum točivého momentu je k dispozici při 5 800 ot./min. a je reprezentováno hodnotou 620 Nm.

Už z výkonových parametrů je jasné, že 1 200 kg vážící Volkswagen W12 Coupé, bude patřit mezi špičkové rychlíky. Realita v podobě zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlosti přesahující 350 km/h se zdá být skoro neuvěřitelná.

Velký výkon uprostřed uloženého motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím velmi přesné a rychlé sekvenční šestistupňové převodovky, umístěné až za motorem. Tím Volkswagen W12 Coupé výrazně připomíná závodní speciály. Kontakt s vozovkou zajišťují speciálně konstruovaná devatenáctipalcová kola z magnézia, na která jsou obuty pneumatiky rozměru 255/35 ZR vpředu a 275/40 ZR vzadu.

Raketa typu Volkswagenu W12 Coupé musí umět i stejně dobře zpomalovat. Brzdový systém tedy spoléhá na kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 318 mm. Nad jízdními vlastnostmi v každé situaci bdí elektronický stabilizační systém ESP, elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení. Neobvyklou zajímavostí je ruční brzda ovládaná elektricky pouhým stiskem tlačítka.

Dvousedadlové atraktivní kupé Volkswagen W12 Coupé, jehož design je dílem renomovaného studia Italdesign, je dlouhé 4,55 m, široké 1,92 m a vysoké jen 1,1 m. Oproti předchozí vývojové fázi dostal nový prototyp jiná hlavní i koncová světla, designerskou lahůdkou je průhledný kryt motoru, skrz který je dobře vidět ušlechtilý agregát W12. Charakteristickým rysem kupé jsou dopředu výklopné „křídlaté“ dveře.

Po překročení rychlosti 120 km/h se ze zádi samočinně vysouvá spojler zvyšující aerodynamický přítlak na kola zadní nápravy.

V interiéru našel hojné uplatnění rudě lakovaný hliník, karbon a kvalitní kůže. Přímo před řidičem jsou umístěny dva klasicky tvarované kruhové přístroje – rychloměr a otáčkoměr. O aktuální funkci klimatizace informuje velkoplošný barevný displej, zasazený do středové konzole, na kterém se zobrazují také údaje navigačního systému, palubního počítače a mobilního telefonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků