Volkswagen vyvíjí nové velké naftové motory

11 komentářů

oink
4. července • 13:27

Tak nením nevím...Nebylo by z marketingového a ekonomického hlediska predstavit pro Phaeton a Tuareg v roce 2009 radeji poradny hybrid?Jsem asi jeden z mála, komu se Tuareg opravdu designove libí, ale po tom, co z hlediska technologie předvádí Lexus RX 400h, VW nemá šanci. Mrzí mně to, se silným TDI v passatu jsem strávil kus života, ale nebudu si nic nalhávat, extra komfort pro cestování to není. A pokud mi může Lexus nabídnout za stejnou cenu, stejně malou spotřebu, přijatelný design a super výbavu a hlavně vysokou spolehlivost, tak ve srovnání s Tuaregem není co řešit. Adieu , němečtí soudruzi, polepšete se!!!

josef
4. července • 18:31

no Lexus jsem mel v ruce na par tisic kilometru a musim rict ze bych ho za sve V10 TDI nemenil je to proste o pocitech , a jak rikam kdo nejezdil podobny motor tak by nemel hodnotit , a k tem pneu ? mam na touaregu 295/22 abez problemu 25 000 coz pri jeho vaze pokladam za slusne

ďan
23. října • 21:56

Ahoj, přemýšlím na příští rok o Phaetonu V10 TDI, ale nikdy jsem s tímto motorem nejel ani ho neslyšel, ale předpokládám, že zážitek v Tuaregu bude naprosto totožný. Chtěl jsem se zeptat jestli by nebylo možné nabídnout mi krátkou projížďku (15 minut), samozřejmě stačí na místě spolujezdce, abych si na vlastní pocit vyzkoušel zrychlení a zvuk. Na oplátku mohu nabídnout svezení ve svém Mercedesu S 500 - benzín 5.0 litru, 306 koní z 0-100 za 6.5s :o)). Děkuji Dan

oink
5. července • 10:35

V10 TDI jsem parkrat projel, ale trvalejsi zkusenost s nim nemam. Mym narokum by asi lepe vyhovoval 3.0 V6 TDI. Ja netvrdim, ze jsou to spatne motory, ale prijde mi, ze uz VW nema vic co nabidnout.Vzdy zalezi na konkretnich preferencich jedince. Ja napriklad vyzaduji relativni komfort, naprostou spolehlivost a pohon 4x4 - jako berlicku pro zimni obdobi.Mozna je to otazka do pranice, ale co spolehlivost Tuaregu, slysel jsem, ze to neni nic moc?

Carlsson
4. července • 0:20

V-8-CDI dostatečně vyhovují:-D

mida
6. července • 0:29

páni, tady wolff eště nebyl, ale až to zjistí, to bude jízda. vlastně on tykový ubohý zprávy nečte, on je z jihu (proto je to takovej B-] - má úpal):-D:-D:-D

cyberdog
4. července • 9:57

jj presne tak...osmiválce jsou naprosto vyhovujíci. Jsem sice fanousek VW, ale uz V10 TDI mi prisel jako tak trochu zbytecne velky dieselovy motor. Svym vykonem cca 313 koni nijak neohromi, hrave ho predci osmiválec od BMW a proto nechapu vyvoj dvanactivalce (!!!) kdyz uz ted maji problemy s V10 u Phaetonu, protoze nemaji kam dat filtry pev. castic... Jsem teda zvedavy, jak se vyporadaji se splnenim emisnich norem u jeste vetsiho motoru. Vzdyt to bude motor tezsi nez v motor v nakladaku, jj nabydne takovych 1000Nm, ale na co mi to bude? (mozna ze to neni srovnani na miste, ale prvni jizda ve 130k 1,9 s 310Nm bylo pro me celkem dost). 1000Nm hodnoty maji benziny u AMG, a Buggati Veyron. Ale tak kdyz nekdo ma kazdy rok na nove pneu tak proc ne... Muj typ vykonu je 400k. Ale nechme se prekvapit...

x12345678
4. července • 10:16

Mě vždy potěší tyhle rádoby znalecké projevy. Najezdil jsem s V10TDI přes 120 tisíc km a mohu na základě dostatečných zkušeností odmítnout víceméně všechno, co tu zaznělo jako hloupost.
1) Spotřeba velkých TD motorů je proti výkonově srovnatelným zážehovým motorům dramaticky nižší. Ostatně majitelé například A8,2 jezdí se spotřebou minimálně o 40% vyšší, než majitelé A8 4,2TDI. Ani u motorů FSI se nelze spotřebě TDI přiblížit.
U V10TDI, kde je systém PD je rozdíl v účinnosti motoru ještě propastnější. Výkonově identický Touareg V8 má spotřebu v běžném provozu o 3-5l vyšší, ve městském až o 10. Přitom jejich zvukový projev uvnitř vozidla je pralticky nerozeznatený, dynamika je rovněž shodná, spíše mírně ve prospěch V10.
2)Životnost pneumatik samozřejmě záleží na způsobu jízdy a způsobu přenosu momentu na kola. U Touaregu v10 s trvalým pohonem 4x4 s rozdělením 50:50% bylo i přes znatelně vyšší zátěž přední nápravy opotřebení pneu vpředu i vzadu víceméně srovnatelné a až na jedinou výjimku (Bridgestone Turanaza) se životnost pneumatik pohybovala na stejné úrovni jako životnost pneu u běžných cestovních vozů. Na Continentalech SportConti jsem s Passatem najezdil do konce jejich použitelnosti podstatně méně km než s Touaregem na Dunlopech SP9000. Přitom cena pneu 255/55R18 -109V se nijak neliší od ceny pneu 235/45R17 pro vyšší střední třídu.

ďan
23. října • 21:57

Ahoj, přemýšlím na příští rok o Phaetonu V10 TDI, ale nikdy jsem s tímto motorem nejel ani ho neslyšel, ale předpokládám, že zážitek v Tuaregu bude naprosto totožný. Chtěl jsem se zeptat jestli by nebylo možné nabídnout mi krátkou projížďku (15 minut), samozřejmě stačí na místě spolujezdce, abych si na vlastní pocit vyzkoušel zrychlení a zvuk. Na oplátku mohu nabídnout svezení ve svém Mercedesu S 500 - benzín 5.0 litru, 306 koní z 0-100 za 6.5s :o)). Děkuji Dan

Michal
4. července • 9:59

Myslim, ze lide, kteri si kupuji auto z teto kategorie, nemaji problem zaplatit kazdy rok nove pneu :-D

tuky
4. července • 2:54

suhlas, navyse pri velkych objemoch sa vyhody dieslov stracaju [vid MB 5.5 V12 biturbo]. Diesle maju sice vacsiu ucinnost, ale prebytok vykonu je tak velky, ze ani vykon ani tocivy moment nie je problem. [a spotraba je zhruba rovnaka; pokial sa benzin netoci na vysokych ot.]

Doporučujeme

Články odjinud