Volkswagen vyvíjí nové velké naftové motory

Volkswagen vyvíjí nové velké naftové motory

Již na podzim minulého roku oznámila automobilka Volkswagen, že svůj vlajkový model Phaeton od roku 2007 nebude dodávat s naftovým motorem 5.0 V10 TDI (celá zpráva). Vedení sice připustilo, že by tento model mohl i nadále disponovat daným motorem, ale technické úpravy by byly nerentabilní s ohledem na fakt, že tento motor tvoří mizivé procento v prodejích Phaetonu.

Od nového roku bude mít koncern VW k dispozici pro luxusní vozy pouze naftový osmiválec pro vozy Audi a naftový šestiválec pro Phaeton. Protože doba pokročila a konkurence chystá nasazení velkých naftových motorů nové generace, musí i koncern VW reagovat.

Volkswagen se rozhodl vyřešit tuto situaci vývojem nové dvojice naftových motorů, které zákazníkům nabídnou vyšší výkon, nižší spotřebu a menší hluk. Prvním z nových velkých motoru bude rovněž osmiválec, který bude vycházet z toho dnešního, ovšem projde notnou dávkou inovací. Zcela nový pak bude naftový dvanáctiválec, který bude odvozen od motoru ze závodního speciálu Audi R10 (představení modelu).

Dostupné zdroje sice nehovořily o termínu uvedení těchto motorů do sériové výroby, ale dá se očekávat rok 2009, kdy Volkswagen přijde s novou generací malých naftových čtyř a šestiválců.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků