Volkswagen vyvíjí nové velké naftové motory

Volkswagen vyvíjí nové velké naftové motory

Již na podzim minulého roku oznámila automobilka Volkswagen, že svůj vlajkový model Phaeton od roku 2007 nebude dodávat s naftovým motorem 5.0 V10 TDI (celá zpráva). Vedení sice připustilo, že by tento model mohl i nadále disponovat daným motorem, ale technické úpravy by byly nerentabilní s ohledem na fakt, že tento motor tvoří mizivé procento v prodejích Phaetonu.

Od nového roku bude mít koncern VW k dispozici pro luxusní vozy pouze naftový osmiválec pro vozy Audi a naftový šestiválec pro Phaeton. Protože doba pokročila a konkurence chystá nasazení velkých naftových motorů nové generace, musí i koncern VW reagovat.

Volkswagen se rozhodl vyřešit tuto situaci vývojem nové dvojice naftových motorů, které zákazníkům nabídnou vyšší výkon, nižší spotřebu a menší hluk. Prvním z nových velkých motoru bude rovněž osmiválec, který bude vycházet z toho dnešního, ovšem projde notnou dávkou inovací. Zcela nový pak bude naftový dvanáctiválec, který bude odvozen od motoru ze závodního speciálu Audi R10 (představení modelu).

Dostupné zdroje sice nehovořily o termínu uvedení těchto motorů do sériové výroby, ale dá se očekávat rok 2009, kdy Volkswagen přijde s novou generací malých naftových čtyř a šestiválců.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků